Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til akustisk elektrisk gitar?


Death

Anbefalte innlegg

Hei, har spillt elektrisk gitar ei lita stund no og synst eg burde utvide litt. Ser på forskjellige akustisk elektriske gitarer no og eg har ikkje peiling på ka eg burde kjøpe?

Ser etter noke innen 2000-2500kr.

Noken tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke inntil kr. 2.500,- så ville jeg sett etter noe brukt. I tillegg til Ibanez og Yamaha, så finnes også Höfner, Cort, Crafter og Tanglewood. Og sikkert noen andre hederlige merker også. Du får mye mer gitar for pengene ved å kjøpe en brukt gitar som kosta 4 - 5k som ny, enn å kjøpe en flett ny til kr. 1999,.....

Ikke kjøp usett / uprøvd. En akustisk gitar behøver ikke være god fordi om navnet tilsier det,... og vica versa. Vær også oppmerksom på at en del eldre Fishman preamper ofte brummer en del, så jeg ville ha insistert på å prøve slike gitarer på en amp eller helst kobla til en PA.

Fender har faktisk også noen nye modeller som er helt ok, til under kr. 3.000,- nypris. :)

Endret av Tommern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender sine er helt ok...men de gitarene som ruler prisklassen 1700-3000 kr er i mine øyne Wasburn sine WD10s-WD15s og WD25s til henholdsvis 1700,2600 og 3200kr. ingen tvil skikkelig stor amerikansk godlyd masse bass og dybde i lydbildet og god klarhet:) sjekk de ut hos 4sound

alle kan fåes i cutaway electric også http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=703953&artno=286040

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sorry at eg svara seint, e her mainly når eg trenge hjelp.

Hvis du ikke har bestemt deg, se gjerne etter en (brukt) Takamine. Jeg har en en Takamine EG531C som jeg er veldig fornøyd med, slike går vel nye for nesten det doble av ditt budsjett, men jeg har sett tilsvarende brukt for omtrent det. Har spilt på min i 5-6 år nå, og det er en gitar jeg er blitt veldig glad i.

Et tips: Noen gitarserier (gjelder f.eks. min Takamine-serie) kan variere i pris ganske mye, der de dyreste ikke har så mye mer enn finere dekor og lakk å by på, kanskje også noe dyrere treverk. Dette gir ofte lite ekstra i lyd (og iallfall ikke elektrisk), og ikke noe ekstra i spillbarhet enn enkleste modell med samme mekanikk, konstruksjon og pickup. F.eks. har jeg sett Takamine EG5xx-serie gitarer til rundt 10 lapper, med utrolig mye perlemor og fint trearbeid som neppe er verd å betale tuselapper for, hvis poenget er å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.