Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jordingstøy med coated strenger?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hei, eg har lyst å putte coated strenger på gitaren min. Denne gitaren har ein jordingstøy som kjem når du ikkje er borti strengene/hardweare på gitaren. Siden coated strenger har eit plastikk lag runt dei, vil eg få jordingstøy sjølv om eg er borti strengene då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som håvard sier så ville jeg fikset det før jeg prioriterte nye strenger.

Noe støy når du ikke holder over strenger pleier å være normalt da.

Har forøvrig ikke hatt noe støy problemer med mine gitarer når jeg testet coated strenger i alle div farger og "clear"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen feil hos 4sound, men feil hos deg... Bruker du en røramp?

Hvis den begynner å bli noen år/blir brukt mye kan rørene ha blitt slitene, da legger ampen til en del støy. Hvis du da har brukt den ampen hos deg og naboen, mens 4sound har brukt den på sine amper, kan jo problemet stamme derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, eg har levert inn gitaren fleire gonger til 4sound pga støyen, men dei får ikkje fram støyen i lokalet sitt. Eg har ikkje jorda kontakter heime, men eg har prøvd hos naboen (som har det), og de støyer forsatt.

Da bør du få jorda stikk hjemme. At det bråker hos naboen betyr troligvis at han har dårlig jord i det stikket du prøvde. Hvis du har et vaskerom i kjelleren med jorda stikk kan du prøve å drasse riggen ned dit og høre om det er bedre.

hvis støyen blir borte når du tar på strengene så er det IKKE jordingsfeil. Da er gitaren jordet.

Nei, det er omvendt. Det som skjer er at kroppen din blir den nye jordingen, altså den veien hvor signalet møter kortest vei eller ser lavest impedanse mot jord.

Hvis støyen blir borte når du tar på strengene er det dårlig jording i gitarriggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du få jorda stikk hjemme. At det bråker hos naboen betyr troligvis at han har dårlig jord i det stikket du prøvde. Hvis du har et vaskerom i kjelleren med jorda stikk kan du prøve å drasse riggen ned dit og høre om det er bedre.

Nei, det er omvendt. Det som skjer er at kroppen din blir den nye jordingen, altså den veien hvor signalet møter kortest vei eller ser lavest impedanse mot jord.

Hvis støyen blir borte når du tar på strengene er det dårlig jording i gitarriggen.

Koster det ikkje tusnenvis av kroner for å få jorda stikkontakter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på om støy blir borte ved berøring med coated.

Nei på at det er så dyrt å legge om fra ujorda til jorda.

Ikkje for å vere masete, men koffor blir det borte? Eg er jo fyskisk sett ikkje borti metallet. Og vil det stoppe støyen like effektivt som å bli borti coated som u-coated? Og omtrent kor dyrt/ kor store ingrep må ein gjer for å få jordet kontakter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og omtrent kor dyrt/ kor store ingrep må ein gjer for å få jordet kontakter?

Kan bli billig, kan bli dyrt.. Forhåpentligvis er det ikke noe i veien med jordinga til boligen din. Om det kun er snakk om å kople til jord i kontaktene, blir det billig :P Om du må bytte ut alt av kabler osv, blir det dyrt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal sjekke om eg kan få jorda kontakter... Men kan nokon svare på det orginale spørsmålet: I mitt tillfelle, vil støyen forsvinne når eg tar på dei, sjølv om det er eit plast lag rundt? :)

Jesus, det har du jo fått svar på opptil flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.