Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jordingstøy med coated strenger?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Ok, skal sjekke om eg kan få jorda kontakter... Men kan nokon svare på det orginale spørsmålet: I mitt tillfelle, vil støyen forsvinne når eg tar på dei, sjølv om det er eit plast lag rundt? :)

Som flere her sagt her så JA DET BLIR BORTE.

pga en coatinga fremdeles vil lage en forstyrrelse i magnetfeltet, hvordan skulle du ellers få lyd gjennom pickupen ?

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ved hjelp av vibrasjoner fra strengene og kroppen ;)

Jeg syns ikke spørsmålet er så teit. For oss som ikke har grunnfag elektro så er ikke dette veldig åpenbart.

Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde at for å skape elekromagnetisk induksjon så måtte strengene være strømførende, men dette feltet er black magic for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke teit å spørre om ting heller. Pickupene plukker opp vibrasjoner og gjør dem om til spenning som blir forsterket i forsterkeren og blir til lyd.

Strengene er koblet til elektronikken når man bruker passive mikker som en del av jordingen. Mens for aktive pickups, så er det ingen kontakt mellom strengene og elektronikken, da bruker man negativ side på batteriet som jordingspunkt :)

Jeg er ikke 100% stødig på pickupsa, men kan forklare det jeg tror er sant: For å skape elektromagnetisk induksjon, så må enten magneten eller spolen rundt den være i bevegelse. Mao, det må være en variasjon/bevegelse mellom disse to for at det skal bli indusert spenning. Så henter man ut spenning/strøm ved å føre kabler som går fra pickup til amp ;)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Troll tror, stemmer. Men bare for å gjøre det helt klart, man trenger ikke å ha jord på strengene for at det skal bli lyd fra en pickup. Strengen er laget av metall, og denlager "forstyrrelser" i magnetfeltet i pickupen, vekselstrøm, som vi oppfatter som lyd når den blir forsterket mange nok ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.