Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tom Anderson Hollow T Classic i Shoreline Gold!


AddiToll

Anbefalte innlegg

Jeg ble skikkelig imponert her! Du er kjempeflink :)

Flott gitar også, liker veldig godt sånn vintage tinted maple neck (som det heter på godt norsk). Fin farge på kroppen også.

Men du bør seriøst teste en AC15 i butikk. Den blåser øra av deg. Er MYE kraftigere enn en cube30.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig imponert her! Du er kjempeflink :)

Flott gitar også, liker veldig godt sånn vintage tinted maple neck (som det heter på godt norsk). Fin farge på kroppen også.

Men du bør seriøst teste en AC15 i butikk. Den blåser øra av deg. Er MYE kraftigere enn en cube30.

:) Jeg prøvde en AC15 her om dagen, og gjett om den låt fint. Jeg har jo bestemt meg for at det er Vox jeg vil ha, men er usikker på AC30 eller AC15. Har lyst på mye clean!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å gå ned på watt.. men det blir for lite med 15w for meg.. Så som eg har sagt før.. AC30ísh amp med sparkle drive kan simulere rørvrengen/brekkepunkt lyd på ein fin måte som eg alltid kommer tilbake til!

Eg har jo ein AC30 på lur.. men den er verdt litt meir enn 7000 føler eg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som var ny for veldig lenge siden.

Den vil jeg ha mye mer enn 7000kr. for.

Jeg venta jo på den. Men jeg antar at ihvertfall trådstarter er ute etter en "moderne" AC30, og ikke en som er bygd i 1964, men dette er jo utelukkende antakelser, og vi alle vet jo at antakelser er moderen til alle føkkøps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venta jo på den. Men jeg antar at ihvertfall trådstarter er ute etter en "moderne" AC30, og ikke en som er bygd i 1964, men dette er jo utelukkende antakelser, og vi alle vet jo at antakelser er moderen til alle føkkøps.

Hadde ikke gjort noe med en "vintage" AC30, men lommeboka mi tillater ikke det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker på den med greenbacks (C2) fra Asia. Den med alnico blue (C2X) koster 3000 mer, men da er høyttalerne tross alt lagd i england. :) Jeg har AB-testa de, og muligens C2X låter littegrann bedre/fyldigere, men den brekker tidligere også. Det er jo en smakssak. :)

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker på den med greenbacks (C2) fra Asia. Den med alnico blue (C2X) koster 3000 mer, men da er høyttalerne tross alt lagd i england. :) Jeg har AB-testa de, og muligens C2X låter littegrann bedre/fyldigere, men den brekker tidligere også. Det er jo en smakssak. :)

Åja, men hva med CC2X da? Det er vel samme greia det? Har veldig lyst på en clean amp, og om det billigste alternativet er best til det (7000kr ny) så går jeg jo selvsagt for det. Men TomR har en AC30TBX, dvs top boost modellen. Denne har engelsklagde blå tror jeg! Låter sikkert superbra, men den er sikkert dyr også. De går vel for en 16-20000 på finn nå for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at den er verdt litt mer, så sant den er splitter ny. Da koster den 7025.

Hvis eg trenger hjelp til å sette verdi på saker og ting så kommer eg til å formulere innlegget mitt som ett spørsmål!

Når det gjelder Vox så veit eg hva ting er verdt sjøl..

Ein vintage Amp kan by på problemer.. hvis den ikkje er restaurert/oppgradert innvendig..

Det er ein grunn til at Matchless DC30 blei bygd, å det var for å få ein ny amp som skulle tåle hardt liv på veien

med det beste fra AC15 og AC30 i ei pakke.

Så ein eldre AC30 hadde eg nok sett meir på som ein kose amp for studio/hjemme bruk.

Ein kamerat som er proff musiker byttet på å låne min TBX og ein 64 AC30 ett års tid..

Å han mente det var minimal lyd forskjell på disse 2 :)

Endret av TomR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.