Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tom Anderson Hollow T Classic i Shoreline Gold!


AddiToll

Anbefalte innlegg

Ok, noe å vurdere. Men jeg er veldig usikker på om jeg skal ha combo eller topp og kabinett? Er det sånn at med t/k blir det mer clean headroom? Er vel mest på utkikk etter en ordentlig cleanamp, så lar jeg pedalene ta seg av resten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T/k vs combo har ingenting å si for clean headroom. Forsterkerene er likt bygd, og da kommer det mest an på elementene. Alnico blues er vel bare 15watt pr, det vil si at de blir pushet hardere enn de høywatta elementene som sitter I vox-kabinettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da spør jeg meg selv, hvorfor de da har laget topp og combo når det nesten er det samme? ;P

Tjaa ... en 2x12 combo veier jo en hel del ...

Og så er det jo litt mer fleksibelt med topp + cab ! Du kan f.eks ha ett litet kabinett på øvingslokalet eller hjemme, og ett større kabinett til større spillinger ...

Eller ett kab med Celestion Vintage høytalere før rokk og ett med Alnico Blue før køntri o.s.v ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker litt stilig og spennende med T/K. Litt mer stas! Men det man kan gjøre er jo eventuelt å kjøpe et veldig billig brukt Marshall kabinett og bytte ut elementene til det man måtte ønske (ALNICO BLUE :D)

Har forstått det slik at de blå elementene i for eksempel AC30'en du får kjøpt nå er kina-laget. Så da er det vel best å kjøpe engelske blå separat?

Endret av AddiToll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke denne ampen mest hjemme, ville jeg kanskje sett på en AC15!

Men jeg er veldig usikker på om den holder der jeg pleier å spille gigs. Det er en sal med mye akkustik, og Roland Cube'n min må jeg nesten ha på fullt for at det skal fungere. Noen som har erfaring på hva AC15 gjør i forhold til AC30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En AC15 spiller MYE høyere og kraftigere en en Roland Cube, bare så det er sagt.

Men hvis du skal spille grisehøyt og helt clean, er kanskje AC30 veien å gå. Men om du faktisk vil ha litt hår på lyden, uten pedaler og sånt, ville jeg kjørt på med en AC15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En AC15 spiller MYE høyere og kraftigere en en Roland Cube, bare så det er sagt.

Men hvis du skal spille grisehøyt og helt clean, er kanskje AC30 veien å gå. Men om du faktisk vil ha litt hår på lyden, uten pedaler og sånt, ville jeg kjørt på med en AC15.

Er nok mest ute etter clean, og når jeg da har en AC30 overfor en AC15 vil denne holde cleanen lengst. Liker pedaler, spicer opp lyden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er videoen jeg laga! Gitaren høres mye finere ut i virkeligheten, og det er jeg sikker på at dere vet også:

...

Hørte litt på di andre låtene (LHH, Hellbillies e.t.c ...) du har spilt og lagt ut på Youtube ! Er imponert !

Har du noe tabs/noter til di låtene, eller plukker du di på gehør ?

Har hørt mye på Hellbillies og LHH og den typen musikk, men har aldrig klart å "knekke koden" der ... :-/

Att jag er totalt uten gehør, og kjørte meg bom fast i "one-two-three Let's go ! tre greps skrangling" en gang i begynnelsen av 90-tallet har sikkert litt av skylda ... he he ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte litt på di andre låtene (LHH, Hellbillies e.t.c ...) du har spilt og lagt ut på Youtube ! Er imponert !

Har du noe tabs/noter til di låtene, eller plukker du di på gehør ?

Har hørt mye på Hellbillies og LHH og den typen musikk, men har aldrig klart å "knekke koden" der ... :-/

Att jag er totalt uten gehør, og kjørte meg bom fast i "one-two-three Let's go ! tre greps skrangling" en gang i begynnelsen av 90-tallet har sikkert litt av skylda ... he he ...

Takk, har lært meg alt på gehør. Merker at alt blir så mye mer strigla og stivt når en spiller inn. Det låter bedre på gutterommet for å si det sånn! :)

Jeg synes også at Lars Haavard sine små tekniske finesser er vanskelig å oppdage, men det gjelder bare å ha tålmodighet til å lytte nøye. Men takk, setter pris på at du er imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.