Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tom Anderson Hollow T


AddiToll

Anbefalte innlegg

Heisann folkens,

noen som har erfaringer med denne modellen. Veit at Lars Haavard Haugen har en slik en (TV1 og TV3 pickups) i 3 color sunburst, men kunne tenke meg litt råd angående denne gitaren. Er den bedre enn visse Fender gitarer, f.eks. American Standard? Skulle nå tro det med tanke på prisen, som er ganske stiv :wacko: .

Tenker isåfall å kjøpe den brukt, selvom det kan være vanskelig siden den aldri er ute på bruktmarkedet. Jeg får holde øynene åpne.

Takker for svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stort sett hva du betaler for.

Tror kanskje det er en idé å teste gitaren før du kjøper.

Alle her kan si det er en god gitar, og du kan fortsatt ende opp veldig missfornøyd.

Ja, må jo prøve først, men etter det jeg har hørt skal visst disse være mer lettspilte enn Fener sine modeller, i hvertfall mer lettspilt enn en Highway1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LHH har vel flere.. :)

Selv har jeg bare testa et par, og de jeg har testa har vært veldig bra :)

De har rykte på seg for å låte litt glætt og hifi, men det ligger nok i elektronikken. Kunne godt tenkt meg en selv.

Forstått det sånn at de i utgangspunktet har nokså slanke halser, så om du foretrekker tykke halser, kan det hende du må lete en stund :)

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LHH har vel flere.. :)

Selv har jeg bare testa et par, og de jeg har testa har vært veldig bra :)

De har rykte på seg for å låte litt glætt og hifi, men det ligger nok i elektronikken. Kunne godt tenkt meg en selv.

Forstått det sånn at de i utgangspunktet har nokså slanke halser, så om du foretrekker tykke halser, kan det hende du må lete en stund :)

Liker faktisk best tynne halser, Highway 1'en min har relativt tynn hals, og det er jeg veldig fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktmarkedet i Norge er svært begrenset, men det ligger gjerne flere hollow t gitarer på ebay til enhver tid, de fleste av classic modellen. Selv for en brukt gitar må du nok regne med minst $2k + frakt og moms. Har prøvd en del TAG-modeller i det siste siden jeg vurderer å bestille en av deres tele/strat comboer (mongrel). Spillemessig og lydmessig er de på høyde med det meste. Tele-pickupene til TA er kanskje ikke blant mine favoritter, men derimot har de noen humbuckere som jeg synes er svært gode og samtidig blant de aller beste på coilsplit. Sammenligner du med Fender må du nok gå til custom-shop modellene for å finne sammenlignbar kvalitet mht finish på bånd o.l. En CS Fender er gjerne enda dyrere enn en TAG. For meg er det beste med TA at de leverer så og si alle modeller i 24-3/4" skala om man ønsker det. Dessuten er det mange forskjellige halsprofiler å velge mellom. Ønsker man en sær kombinasjon kan det gå lang tid mellom hver gang det dukker opp noe interessant på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er litt usikker på om det er sikkert å bestille fra utlandet. Litt off-topic men er det noen som har bestilt fra for eksempel Ebay før?

Jeg har kjøpt flere gitarer på den måten, men har holdt meg til velrenommerte selgere. I slike tilfeller etablerer man også gjerne direkte kontakt med forhandlere slik at man slipper ebay/paypal. Ellers finner du flere tråder om temaet her på forumet om du søker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt annen klasse enn Fender US spør du meg.

Fant endelig en Anderson tele med tykk hals igjen, har tidligere hatt en Hollow men foretrekker solid da man kan bruke den til litt mer rocka ting uten at den blir for "snill i kantene"

Har brukt den i et pop/country prosjekt der den funker meget bra og med Midboosten inne funker den til litt mer rocka greier/soloer også.

Her er den.

AndersonTClassic.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, den var fin. Ble nesten litt forelska jeg! Håper så inderlig at jeg får tak i en slik :)

Men hvor var det du kjøpte den?

Fra en kjenning i USA. 100% strøken.

Kjøper bare brukt stort sett

Har hatt 5 Anderson gitarer og har fortsatt 2stk.

Men måtte lete en stund for å finne denne.(De fleste er Hollow med den tynne halsen) Min erfaring er at tykkere halser har mer resonanse og låter fetere.

De fleste Anderson gitarer der ute har standard TA halsprofilen som jeg synnes er for tynn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.