Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen anbefalinger for å få en kul pop/rock vrenglyd?


Frida

Anbefalte innlegg

Har slitt med Boss GT-10, Roland Jazz Chorus forsterker, en marshall valvestate-forsterker og en gjeng ikke så dyre effekter - men står bare og stanger mot en vegg. Lyden blir ikke kul. Har planer om å selge det jeg har av gammelt gitarutstyr, alt unntatt prs-en som er helmaks. Men jeg veit så lite om hva som er bra og dårlig, dette forumet hjelper mye, men akkurat denne sjangeren skjønner jeg meg ikke på. Så om du veit om et godt tips, så sleng det ut, da blir jeg glad! Åssen forsterkere kan funke til sjangeren? Effekter?

Takk på forhånd, Frida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo tro at en JC burde funke ypperlig til dette? Selg resten av utstyret unntatt PRSen og den forsterkeren, og kjøp inn en god vrengpedal, en klangpedal og en kompressor er mine tips, men dette blir veldig generelt, da jeg ikke vet hva slags pop/rock du tenker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eller annet med EL84 i poweramp og EF86 i preamp, gjerne lav watt så du kan få litt naturlig crunch. VOX-type amper.

Spørs hvor mye penger du har, men tar du en telefon til Arne på Vintagegitar og forklarer hva du vil ha, så har han nok noe snadder til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vox og orange forsterkere er vel ikke en dårlig gate å starte i. Det ville hjelpe litt om du har noen preferanse-gitarister/band som du liker, da er det lettere å komme med forslag til utstyr for å oppnå en slik lyd.

En vrengpedal bør vel være på plass ja. mine forslag er marshall jackhammer eller en guv'nor.

Endret av umy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! kjapp respons her! Takk for alle tips, skal sette meg i research-modus. Noen som har hørt om The Sounds? Er vel noe liknende slik gitarlyd jeg er ute etter.

Den VOXen kosta jo ikke fletta heller! Nå vart jeg letta over at det går an :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

En lav-watts Fender eller Vox AC-15 er perfekt for pop/rock-lyder. Disse ampene er knall for å få en halvoverdreven lyd.

Skal du helt inn i hipsterverden er en gammal japansk gitar eller en Fender Mustang/Jazzmaster veien å gå. Telecaster er også knall for denne type musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.