Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

True bypass-brytere


Anbefalte innlegg

??? På Boss pedaler sitter vel bryteren under lokket. Vil du at alle pedalbyggere skal lage en kapsling med lokk ala Boss? Hmmmmm du kan jo sjekke med Cornish hvordan hans store knotter er å tråkke på barfot. Ellers har midimate'n min ganske soft feel ass..........

post-1540-0-31533800-1336477955_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxon har det på 9-serien sin. Myk bryter (samme som Ibanez bruker), men den switcher et par mekaniske true bypass releer internt istedet for buffer/FET switching.

Men slike løsninger selger ikke like bra. Det finnes desverre alt for mange som tror at true bypass bare finnes med harde "poleswitchers", og handler pedaler deretter. ;)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål det her. Du får bruke din makt som forbruker og kun kjøpe pedaler med Boss type kapsling. I tillegg bør du starte en Facebookgruppe for barfotgitarister så du får litt tyngde å gå til de forskjellige produsentene med og presse dem til å produsere mer barfotvennlige produkter.

Det opplagte svaret er at det ikke er Boss type kapslinger tilgjengelig og i hvertfall ikke til en pris som forsvarer å bruke det for mindre pedalprodusenter. De bruker enkle og rimelige masseproduserte kapslinger fra produsenter som f.eks. Hammond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxon har det på 9-serien sin. Myk bryter (samme som Ibanez bruker), men den switcher et par mekaniske true bypass releer internt istedet for buffer/FET switching.

Men slike løsninger selger ikke like bra. Det finnes desverre alt for mange som tror at true bypass bare finnes med harde "poleswitchers", og handler pedaler deretter. ;)

Takk, det var egentlig detta jeg fiska etter. Det er forbanna synd at vi der er så lettlurte.

Man har jo en million pedaler som har slik mannevond bryter slik at det ser ut som true bypass som ikke er det.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke helt hva du vil frem til her, men grunnen til at de fleste 3 polede fotbrytere er mekanisk harde å betjene, er jo at slikt krever en del "grøvre" mekaniske komponenter for å fungere over tid. Grunnen til at Boss pedalene har softe brytere er jo blant annet at de nettopp ikke er 3-polede true-bypass brytere. Det innebærer jo ikke at pedalene ikke kan være true bypass, men det krever jo mere elektronikk/deler.

Ellers er jeg ikke så redd for en godt konstruert bufret pedal heller jeg da. Jeg føler det er den største myten - altså at mekanisk/true-bypass er et must. Jeg vil påstå at minst en bufret pedal er en stor fordel om man har noen meter kabel i aksjon.

Men jeg er enig i at det burde vært et større utvalg av denne typen brytere - de er anvendelige og det har eksistert softere typer enn de blå taiwan produserte, eller de sorte "amerikanske" som nå har blitt nesten standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det umulig å lage en fjærbelastet kapsel i samme størrelse som Boss som ligger over en true bypass-bryter?

Hadde vært mye mer behagelig å betjene med en gang.

Problemet er evt å få det til å se bra ut i forhold til slaglengden på bryterne. Høres ut som et prosjekt for et par overivrige ungdomsskole gründere. Davidsen barefoot mod....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.