Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elgitar eller piano, piano eller elgitar?


Faktor

Anbefalte innlegg

Sliter skikkelig med å bestemme meg.

Har bare en akustisk med innebygd mikk nå. Den duger, men kommer nok til å slite med feedback problemer hvis det skal spilles live med forsterker.

Så tenker jeg følgende, en elgitar hadde gjort seg, og jeg hadde blitt mer higen på å øve teknikk og solering igjen. Nå for tiden er det stort sett komping og akkorder og slikt.

Et piano hadde heller ikke vært å forakte (jeg vil jo helst ha begge deler, men må ta noe først), for da hadde jeg sannsynligvis fått en enda større harmonisk forståelse enn det jeg har i dag.

Prismessig kunne jeg tenke meg et elpiano omkring 10-11 tusen. Elgitaren (som jeg har en annen tråd om) kan ligge under 10 tusen.

Det som er er at hver gang jeg setter meg ved et piano blir jeg alltid så fasinert av alle mulighetene. Det er en følelse jeg savner litt med gitaren.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ville kjøpt Piano visst du har spelt litt.

eg har spelt piano i 8 år so eg e for piano. da e gøy når du får da t..

men litt vanskeligare å ta med div. plasser.

Yamaha p120 synst eg e et veldi bra piano ganske lett å ta med seg.

men du må ha eit skikkeli stativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville også gått for et piano.. Sleit litt med det samme selv en stund..:P hehe.. Men bestemte meg for gitar, da.. Siden jeg ikke er såå dreven på Piano lissom.. tar heller det på sikt, men hvis du kan en del på Piano, så kjøp deg det :D mitt tips hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm burde visst hatt en avstemming på denne her. It's a close call.

Takker for input forresten!

Jo går greit med piano, vet hvordan man bygger akkorder og slikt så den overgangen burde gå greit. men sånn teknikkmessig så blir det litt anderledes. Må jo være mer uavhengig mellom høyre- og venste hånd. Alt er vel en treningssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa gjerne det :)

Jeg skulle helst hatt et skikkelig piano såklart, ikke et elpiano, men det er plasshensyn som gjør det.

Jeg får vel se det an. Men takker for tipset om Yamaha 120! den ser ut til å være det jeg leitet etter på pianofronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.