Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ceriatone forsterkere - noen som har erfaringer med disse?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Jeg ville gått for noe kraftigere en 20w om du skal bruke den andre steder en hjemme.

Tja.. Skal bruke den med fullt band i øvingslokale og til mindre gigs på steder av typen Mono, Internasjonalen, Gamla etc i Oslo.

Tror det skal være mer enn høyt nok og større mulighet for å cranke den naturlig uten hotplate etc med lavere watt amps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18W MadAmp'en min låter som en kule til rock, og jeg ser ikke noen grunner til at det ikke skal funke til band og live så lenge man ikke ønsker seg superclean amp ved høye styrker.

Brekker veldig fort og låter som kule når dne er krænket. Har opplevd at mange Marshall-amper på 50-100 W spiller helt ubrukelig høyt, selv til livebruk. Har hatt trøbbel med å skru på amper ala SIlver Jubelee MKII og flere andre Marshall-amper.

Så 20W er absolutt ikke for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Får satt inn en PPIMV mastervolume og TAD Mustard caps i tillegg, så satser på at dette blir bra!

Regner med jeg også kommer til å gå for ett 212 kab istedet for 412!

7000 inkl frakt og moms levert på døra for toppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra pris :D 212 er fornuftig. Jeg «oppgraderte» nylig fra 412 til 212 og kunne ikke vært mer fornøyd :) Kan til nød bære det i én hånd i stedet for å være to stykker.

Men vi hadde alle vært taknemmelige om du hadde mekka en 112 kombo istedet :D

EDIT: Skal vi skru inn ampen i orange kabinettet ditt eller? :D Synger på siste verset den fender-toppen der nå :P

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

svarte, PCn klikker litt her så jeg får ikke lest meg bakover i tråden men er det noen Ceriatone eiere her som har testet en av disse toppene:

18w TMB

36w TMB

20w Lead & Bass

Plexi50 1987x Lead

Plexi50 1986 bass

det jeg er interessert i å vite og da spesielt med tanke på de to 50 watterne, er om du får cranket disse uten at det blir blodig høyt i band sammenheng og mindre gigs?

har dere mastervolum på disse og isåfall hvordan funker MV med tanke på å få cranket disse volum beistene?

formålet er å bruke toppen til øving med fullt band og til mindre gigs på steder som Mono, Internasjonalen, Gamla etc, mindre steder med andre ord!

fant ett veldig lovende klipp av 1986 bass ampen her:

nå blir det jo ikke akkurat det samme som å høre ampen i virkeligheten selvsagt, men man får jo ikke prøvd disse så lett så da må man nesten lese seg og høre seg til dettan på nett.

1986 bass amp: http://www.ceriatone.com/SoundClips/JoeDiFonzo_01%20Plex50B_clean.mp3

her er linker til clips av de andre forsterkerne: http://www.ceriatone.com/tlbrBorderSub/sound_clips_youtube.htm

soundet jeg er ute etter er spesielt Thin Lizzy men også Pearl Jam/Jimmy Pageish type sound..

Spiller forresten på les pauls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.