Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ceriatone forsterkere - noen som har erfaringer med disse?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

den 1987 plexin som Ceriatone selger er basert på 68 versjonen! jeg er bare redd for at det selv med mastervolume og 1/2 powerswitch fremdeles vil bli for høyt ved cranking og at man ikke får tynt røra skikkelig ved normal volum! da er kanskje 2061x eller 20w Lead & Bass versjonen til Ceriatone midt i blinken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 1986 versjonen som er som de cooleste plexi kretsen. Og ja den spiller høyt som faen. Du kan sette en PPIMV bakpå og det funker helt greit men det låter "annerledes" når du spiller lavt.

20w amper låter crap både høyt og lavt, ha ha ha..

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Det er 1986 versjonen som er som de cooleste plexi kretsen. Og ja den spiller høyt som faen. Du kan sette en PPIMV bakpå og det funker helt greit men det låter "annerledes" når du spiller lavt.

20w amper låter crap både høyt og lavt, ha ha ha..

den vil jeg ta med en stor klype salt:) 20w er nok mer en høyt nok for de aller fleste av oss som ikke spiller på den orange scenen i Roskilde og Valle Hovin:)

jeg vil nok heller ha en 20w som jeg kan cranke som jeg vil enn å ha en 50/100 watt man ikke får ut potensialet av uten å blø fra ørene.

vurderer også som sagt 36w fra ceriatone som man kan watte ned til 18w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude, må'kke ta alt så alvorlig. Men jeg snakker ikke om volum ass. Lydbilde i en 20W amp er på ingen måte det samme som i en 50W eller 100W bare lavere. Det låter helt annerledes. Du snakker om det som den eneste forskjellen på de forskjellige alternativene er hvor høyt de spiller. Det er en del annerledes å spille på og. Men skit i det. Det er jo bare å starte ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere watt ampen produserer, jo bedre kontroll har den på høyttalerelementet. En liten og fislete amp vil slite med å dytte og dempe høyttalerkonen, og resultatet blir at ampen spiller noe annet enn hva man burde forvente.

En amp som prøver å spille over evne er utight i mellomtone og bass.

Min favoritt-gitaramp er Ampeg SVT, og den produserer 300 watt fra 6 utgangsrør. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som var poenget mitt. Lead ampene fikk det i '69, mens Super Lead ampene fikk det allerede med 12-serien i '68.

Jeps, men var det ikke en Lead fra 69 han spurte om? Den har vel mest sannsynlig split catode og bright cap, med mindre den er klipt.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe ferdigbygd, eller lodde sammen selv? Husk at å ha en 100-watts forsterker med master på 0,5 låter veldig tynt i forhold til en 20-watts på 3. Jeg vil si en 100-watts er ubrukelig på lavt nivå. Nå var det vel kanskje 50 det var snakk om her da.

Hvis du skal lodde selv, kan du jo ta en JCM-800 50, og putte den i en plexi-kasse, så er vel alle fornøyd? Masteren der er kanskje bedre enn en inn-modda i en plexi.(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Skal du kjøpe ferdigbygd, eller lodde sammen selv? Husk at å ha en 100-watts forsterker med master på 0,5 låter veldig tynt i forhold til en 20-watts på 3. Jeg vil si en 100-watts er ubrukelig på lavt nivå. Nå var det vel kanskje 50 det var snakk om her da.

Hvis du skal lodde selv, kan du jo ta en JCM-800 50, og putte den i en plexi-kasse, så er vel alle fornøyd? Masteren der er kanskje bedre enn en inn-modda i en plexi.(?)

vet ikke helt om det var mitt innlegg du svarte på her:) men jeg tenker å bestille 1987 Lead plexi 50w toppen til Ceriatone OM det funker å cranke den på lavere volum type øvingslokale og mindre gigs på type Mono og lignende små konsertsteder!

Jeg har overhodet ikke tenkt å bruke den til soveroms spilling!

det eneste jeg må finne ut av er om denne toppen med mastervolum mod og 1/2 powerswitch mod vil kunne gi meg den herlige overdriven fra ampen uten å spille så høyt at ørene blør og bandet blir forbanna:)

hvis det ikke funker så bestiller jeg 36W TMB toppen som kan switches til 18W og som kan fåes med mastervolum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Jeg har prøvd alt som er av master volumer og power switcher i 50 og 100W topper og alle sammen "gjør" noe med lyden og det er aldri like fett. Det er det samme med load bokser. Det låter aldri like kult og direkte som å dra på gjennom en 4x12 kasse.

men skal du dra på uten dette så blir vel 50 w og spesielt 100 w helt ubrukelig med mindre du fyller Ullevaal stadion og Valle Hovin?

det er nettopp det jeg søker, noen som har prøvd mastervolum og 1/2 powerswitch på Ceriatone 1987 plexin. men det er jo en ren kloning av 1987 68 Marshalls så om det ikke funker fett på Marshall så funker det jo ikke på Ceriatone heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om det var mitt innlegg du svarte på her:) men jeg tenker å bestille 1987 Lead plexi 50w toppen til Ceriatone OM det funker å cranke den på lavere volum type øvingslokale og mindre gigs på type Mono og lignende små konsertsteder!

Jeg har overhodet ikke tenkt å bruke den til soveroms spilling!

det eneste jeg må finne ut av er om denne toppen med mastervolum mod og 1/2 powerswitch mod vil kunne gi meg den herlige overdriven fra ampen uten å spille så høyt at ørene blør og bandet blir forbanna:)

hvis det ikke funker så bestiller jeg 36W TMB toppen som kan switches til 18W og som kan fåes med mastervolum!

Tja, burde jo funke bra det? Så lenge masteren funker greit, så er vel alt i boks. Så lenge du ikke skal strupe den ned til såvidt hørbart, noe du ikke skal, kan jeg ikke se en grunn til at det ikke skal funke utmerket :) Tenkte da på Plexi 50.

Endret av MrHåvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Tja, burde jo funke bra det? Så lenge masteren funker greit, så er vel alt i boks. Så lenge du ikke skal strupe den ned til såvidt hørbart, noe du ikke skal, kan jeg ikke se en grunn til at det ikke skal funke utmerket :) Tenkte da på Plexi 50.

ja det er helt uaktuelt å spille så lavt:) er overrasket over hvor mange det er som faktisk er ute etter 50w og 100w amps som etterspør hvordan disse er på soveroms nivå!

kjøpt en microcube davel:) men forsåvidt, hver sin smak...

jeg har i dag en veldig bra amp, VOX AC30HW2 som jeg har mastern satt til kl 1200 og volume på top boost kanalen satt til rundt kl 13-14 og det synes jeg ikke er for høyt verken ved 15w eller 30w mode.

så jeg vil tro at en Ceriatone 1987 plexi 50w vil fungere utmerket med en mastervolum mod og en 1/2 powerswitch! iallefall håper jeg det men får jo ikke testet dette og videoene av akkurat denne toppen på youtube er ganske ræva kvalitet! reviewsa på HarmonyCentral er derimot er helt strålende!!

så jeg lurer veldig på hvilken av de toppene jeg til slutt ender opp med.

en annen ting er valg av kabinett? noen tips her? jeg er litt usikker på om jeg trenger 412 selv om det ser tøffest ut :)

212 bør være mer enn nok, men tar gjerne tips på begge type kabinetter og merker etc, må ikke være Marshall! men vil ha Vintage 30/Greenbacks elementer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Det funker helt greit så bare kjør på.

Spiller du strat eller LP? Hvis du spiller hovedsakelig strat ville jeg gått for 1986 versjonen til Ceriatone. Spiller du mest LP kan du godt kjøre på med 1987 kretsen.

hoi! glemte nevne at det er vintage japse les pauls det går i her for alle penga:) mulig det blir aktuelt og også bruke en tele etterhvert!

så om Ceriatone Plexi50 1987 Lead funker med mastervolum etc og TAD Mustard caps så kjøper jeg den, hvis ikke blir det Ceriatone 36w TMB med mastervolum etc :)

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.