Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ceriatone forsterkere - noen som har erfaringer med disse?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Jeg har spilt med PPIMV i 100W toppen min i 3 år og den funker helt greit. Ser ut som det er samme Ceriatone bruker.

høres bra ut, da kan det meget gjerne bli en 1987 Lead på meg med alle mulige forbedringer Ceriatone kan putte i den:)

vurderer også å få min egen custom made navneplate i hvit Marshall font på toppen, må bare finne ut hva jeg skal ha som navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Synd at du selger voxen din da frank. Jeg har en bang anelse om at det var jeg som kjøpte den forrige :)

ja det er en sinnsyk bra amp og ingen forstår at jeg vil selge den! det gjør egentlig ikke jeg heller, men har jo lyst på en marshall igjen da, el type marshall da så vi får se.

får egentlig all sound jeg ønsker ut fra Voxen så har slettet annonsen flere ganger på finn for så å legge den ut igjen:)

mulig jeg rett og slett beholder den om jeg får solgt de to gitarene jeg har lagt ut for salg, men foreløpig har jeg valgt å legge den ut for salg så får vi se om noen heldige slår til snart:)

fornøyd med ac30 custom classicen? kjøp deg en A/B boks om du ikke har gjort det allerede så kan du switche mellom kanalene, fatter ikke at jeg ikke gjorde det selv da jeg hadde den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Hej, våran vokalist ska visst sälja sitt JCM 900 - stack, om du PM:ar din e-mailadress till mig så kan jag connecta er :) .

heisann

takk for tipset men det er ikke den jeg er på jakt etter, han selger JCM800 og jeg er på jakt etter JCM900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Japp! 900 blir vel litt vanskelig å få prøvd om ingen legger den ut for salg i Oslo området, men 800 skal man jo få prøvd i butikkene.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en SL-X som jeg solgte for et halvt år siden....

Forskjellen .. tja .. hver Marshall har sin egen sound. JCM800 var ampen som ble brukt mye på 80 tallet av ymse rockeband og den er kjent for masse baller og volum.

JCM900 var arvtagern og den hadde litt mer gain og igjen det er smaksak hva en foretrekker men jeg tror de fleste holder en knapp på 800.

Det er 2 varianter av JCM900 som det finnes mange av ..og i tillegg kom det en xtra variant SL-X som egentlig ikke har så mye til felles med de andre JCM900 modellene.

SL-X ble også brukt av Kiss på 90-tallet .. jeg lagde en demo en stund tilbake som viser den siden av ampen og.

Jeg likte ampen men hadde for mange Marshaller og måtte rydde litt i rekkene ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Jeg hadde en SL-X som jeg solgte for et halvt år siden....

Forskjellen .. tja .. hver Marshall har sin egen sound. JCM800 var ampen som ble brukt mye på 80 tallet av ymse rockeband og den er kjent for masse baller og volum.

JCM900 var arvtagern og den hadde litt mer gain og igjen det er smaksak hva en foretrekker men jeg tror de fleste holder en knapp på 800.

Det er 2 varianter av JCM900 som det finnes mange av ..og i tillegg kom det en xtra variant SL-X som egentlig ikke har så mye til felles med de andre JCM900 modellene.

SL-X ble også brukt av Kiss på 90-tallet .. jeg lagde en demo en stund tilbake som viser den siden av ampen og.

Jeg likte ampen men hadde for mange Marshaller og måtte rydde litt i rekkene ....

hørtes bra ut det der, og virker som sounden jeg er ute etter! Thin Lizzy... var det 100 wattern eller 50 wattern du hadde? leste litt om 900 SL-x og at det var en 1/2 powerswitch på de hvor du kunne skru 50wattern ned til 25 watt og det er jo genialt!

er nok en slik jeg er på jakt etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.