Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fortsettelse av forhandlere og priser...


Peri

Anbefalte innlegg

Fint.

Men nå som Sound1 også har kommet på banen, synes jeg adminene burde ta et lite møte på hvordan de skal ordne dette....

Jeg synes Sound1 burde ha like stor rett til å legge frem sine tilbud her som lick, siden gitarnorge.com ikke tar betalt for noe av reklamen. Kanskje kunne de f.eks hatt hver sin tråd på kjøp&salg forumet - det trenger ikke gjøres vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Akkurat.

Det er poenget mitt. Det er det jeg mener med at adminene bør ta en avgjørelse. De kan godt si at bare dere får lov til å reklamere her, uten at dere betaler noe for det. Som en vennetjeneste. Men samtidig er det litt feil ovenfor brukerne. (Kanskje)

Eller så kan de ta betalt en symbolsk sum, slik at de legitimt kan nekte andre foretak å reklamere.

Men altså, dette ække mitt bord, og jeg skal slutte å bry meg. For jeg bryr meg jo strengt tatt ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... for Lick.no betyr Gitarnorge.com mye. Vi har ikke et eget forum på linje med Sound1.no. Vi har betalt for dette ved å gi rabatter til medlemmene her for å si det slik. Desverre så ser det ut som leverandørene på nytt utsyr setter seg på bakbena med tanke på denne ordningen, men vi har ikke forhandlet ferdig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å bry deg du Peri :lol:

Neida..fint at du spør om ting..

Tingen er at Lick faktisk har vært eneste part som har spurt om å få en egen tråd.

Samtidig er dette et privatdrevet ukommersielt forum, og vi som midlertidig sitter med styringa, kan egentlig gjøre som vi vil ;-)

foreløoig spå fungerer dette her greit, men fremtiden får vise hva som skjer etterhvert.

Apropos Sound1 hendelsen, er det som sagt meget beklagelig, og vil neppe gjenta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... for Lick.no betyr Gitarnorge.com mye. Vi har ikke et eget forum på linje med Sound1.no. Vi har betalt for dette ved å gi rabatter til medlemmene her for å si det slik. Desverre så ser det ut som leverandørene på nytt utsyr setter seg på bakbena med tanke på denne ordningen, men vi har ikke forhandlet ferdig enda.

Sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foreslår igjen å lage et eget subforum for forhandlere slik at "vi" kan tilby våre produkter i et eget fora !

Det er ingen problem å lage et subforum hvor man må være gitarnorgemedlem for å komme inn, det vil si, gjester som surfer innom vil ikke kunne lese forumet !

Slik er det gjort på flere forum rundt på nett med hell, da slipper man å få infiltert andre tråder med forhandler krangling.

Ønsker meg igjen et Subforum for forhandlere, hvor Sound1, Lick, oss med flere kan ha litt priskrig ... er sundt det !!

..... jeg mener nå at forhandlere skal få komme med reklame og tilbud i tråder her helt uavhengig av å måtte betale for det, det gjør jo alle som poster her likevel, skal man derimot ha Bannerplass eller andre fordeler er det jo naturlig å betale for det.

Skal man ha og ønsker man å gjøre gitarnorge til Norges viktigste møteplass for musikkere så bør man også ha forhandlere her ?

Til siste dagers hendelser må jeg si meg enig i vedkommende som følte seg urettmesig moderert, det må Admin ta på sin kappe, på lik linje med at lick måtte dementere sine uttalelser !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lang sikt er ikke priskrig like moro. Tenk litt lenger enn til i morgen, det er ikke slik at forhandlere skaffer alt du spør etter hvis de ikke tjener noe på det. De skal tross alt leve av det.

kall det stimulering av markede da ... hehe..

små forhandlere med lite eller ingen lønnskostnader, sosialekostnader, husleie etc. kommer med meget konkurransedyktige priser !

på den måten må de store sterke regulere sitt prisnivå, noe som er bra for markedet .... priskrig eller sunn stimulering av markedet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett enig med Bungle sin filosofi der :) Hvis ikke kunne jo en gitarrelatert M$ ekvivalent sittet her og tatt blodpris for utstyr som ikke er verd squat. Jeg synes det blir for dumt når norske butikker (sagevik, musikksenteret, kickmusic) tar 8000kr for en LTD 202, som er en gitar til 490$ (under 3100NOK) i USA. Økning på 258%! Noe sier meg at faktisk ikke HELE den summen der er moms...

Du har forresten mail, Bernt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en stimulering av markedet er bra.

Å få prisene ned på et fornuftig nivå er fornuftig. Men samtidig er det ikke bare å regne om valuta og finne salgspris i Norge. Det er jo tross alt en trygghet i disse etablerte sjappene som man ikke kommer utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en stimulering av markedet er bra.

Å få prisene ned på et fornuftig nivå er fornuftig. Men samtidig er det ikke bare å regne om valuta og finne salgspris i Norge. Det er jo tross alt en trygghet i disse etablerte sjappene som man ikke kommer utenom.

Det er jo dette vi i Lick.no prøver på men vi har natrulig nok møtt endel motbør :) Resultatet av postingen her på Søndag som denne tråden egentlig handlet om, resulterte f.eks i svært lave priser på ENGL. Jeg vil da konkludere med at det var et godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.