Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fortsettelse av forhandlere og priser...


Peri

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

"det bør det også være"

Altså, dette nivået som er for å forhindre inflasjon osv, er det politkerne som skal sørge for at blir overholdt, ikke instrument-importører... Bare så det er sagt.

Om FotoPhono begynte å selge LTD-gitarene til en fornuftig pris her i landet (slik at folk faktisk kan ta seg råd til de bedre LTD modellene), så hadde ike den norske krona gått dukken for det..

Så å sitte der å være dumsnill fordi det BØR være sånn fordi "vi ikke skal ha det noe bedre enn noen andre" er bare tull.. For vi har det ikke så utrolig mye bedre enn andre, dette er bare noe vi tror (mye grunnet at KrF fremlegger årlig at FN syns vi er så flotte, problemet er at FN ikke bor i Norge og betaler slik som vi gjør).

Peri: Jeg begynner å tro at du driver en forretning, og at du nyter å loppe oss forbrukere for 200% av en vares verdi? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s0und: Peri har klikka, ikke hør på han! Vi ønsker alle billigere og bedre instrumenter og er glade for at lick gjør en god innsats!

Hvis Peri vil betale 200% mer for en gitar fordi det gir han en patriotisk følelse å kaste bort pengene sine på den måten, får det være hans sak. Han trenger ikke å ødelegge det for resten av oss uten fast inntekt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter her på berget og sier at vi har så jævli mye mere lønn enn alle andre, men i f.eks USA, så er det jo vanlig at alle familier har minst TO biler, og da snakker vi ikke om en Vw Passat og en 93 model Golf, vi snakker om 2 stk SCHWÆRE SUV'er med V8'ere og 300Hk...

Det der er nok desverre bare tull. Om du virkelig tror USA er så rosenrødt, så trenger du en virkelighets-sjekk. Søk litt rundt på nett og les litt om økonomi, samfunn og sosiale forhold.

Det er nok ikkje berre tull nei, men derimot så er husstandarden der borte mykje lavare enn vår, så akkurat det går opp i opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikkje berre tull nei, men derimot så er husstandarden der borte mykje lavare enn vår, så akkurat det går opp i opp.

Hvor mange amerikanere lever under dårlige kår, og hvor mange amerikanere er arbeidsløse? Hvilke sosiale tjenester tilbys? Hvordan er helsesektor og skole/utdanning?

USA er vel nærmest paradis for gutta med penger sammenlignet med Norge. Man bør se på ytterpunktene; hvor mange som virkelig er rike, og hvor mange som virkelig er fattige.

Å hevde at USA er et mye bedre land å leve i økonomisk, er rett og slett latterlig.

javel, så vi her i Norden og ser med våte øyne på de billige gitarene, men et så lukket marked som musikkinstrumenter er neppe noe godt mål på et lands økonomiske tilstand og menneskenes levevilkår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den vanlige amerikaner er rikeligere utstyrt med ?

Ta i betraktning at en "vanlig" amerikaner må jobbe minst 40 timer pr. uke for å få Pensjonsordning, sykekasse.

Her i Norge har vi mye gratis i forhold til amerikanere, vi betaler mer i skatt, og mange avgifter er dikutable ..... men gevinsten er da mye større ?

levestandard i gjennomsnitt er mye mye dårligere enn i Norge.

men ..... vi beveger oss ganske langt unna utgangspunktet for diskusjonen her hehe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Det er slett ikke sikkert at et så lukket marked som musikkinstrumenter gjenspeiler sammfunsøkonomien i særlig stor grad. Men like fullt bør det gå ann å sette spørsmålstegn.

Nei, Sound, selvsagt mener jeg ikke at dere bør sette opp prisene på gitarene deres. Dere sitter vel ikke igjen med noe mindre overskudd enn Tre45 om jeg kjøper gitaren min der eller hos dere, antar jeg. Poenget mitt er at jeg heller ikke tror eierne av Tre 45 sitter igjen med så alt for mye - i forhold til f.eks rimi-Hagen. En ting er effektivisering i distrubisjonsprosessen, en annen er selgers overskudd.

Men: Jeg er ikke så sikker på - som dere er - at gitarer er så overpriset i Norge sett i forhold til alle andre varer her til lands. JA, prisnivået er faktisk høyere her enn i USA! Og selvsagt er det fint og flott at Lick. har en mer effektiv distribusjonsprosess og derfor kan levere billigere gitarer.

Men jeg tviler på at det er slik at "noen" sitter og skor seg uforholdmessig mye på de gitarene vi kjøper i en vanlig butikk. Når kostnader kan kuttes ned er det vel og bra, men det mange her antyder - at noen sitter og tjener seg stinne av gryn på at du betaler "alt for mye" det er jeg ikke så sikker på.

Jeg sier ikke at noe er slik og slik - jeg bare stiller spørsmål som de fleste ikke stiller. Det går ann å prøve å se ting fra andre perspektiver enn sitt eget noen ganger. Selvsagt kan det for enkelte virke som det har "klikka for meg" når jeg sier at gitaren din kanskje er riktig priset sett i samfunnsøkonomisk sammenheng. Men i så fall -prøv å komme med litt bedre argumentasjon utover det innlysende faktum at du helst ville hatt konfirmasjonspengene dine for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at jeg heller ikke tror eierne av Tre 45 sitter igjen med så alt for mye - i forhold til f.eks rimi-Hagen. En ting er effektivisering i distrubisjonsprosessen, en annen er selgers overskudd.

Rimi-Hagen selger varer vi alle trenger, Tre45 selger varer de færreste benytter seg av. Salgspotensialet er da selvsagt vidt forskjellig for de to.

Nå var kanskje eierne av Tre45 godt skodd fra før, men de lever nok godt nok vil jeg si. Ikke for det, det er jo det de gjør hele tiden. Stiller opp for de fleste hvor som helst og nær sagt når som helst. Kanskje ikke uten grunn at han samler på Porsche, og eier en relativt fet MC... Samle på Porsche trenger ikke være så kostbart, de eldre koster ikke all verden, men de er trolig like morsomme å kjøre.

Bottom line, etter snart 20 i bransjen er det på tide at de tjener på det. Er ikke gratis å leie butikkareal heller. Et par mill i året er neppe langt fra sannheten, med tanke på utgifter så er det ikke rart de selger med avanse. Spørsmålet er heller hva som blir igjen etter at generelle utgifter er trekt fra avansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.