Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gibson Customshop med problemer.


JayOhh

Anbefalte innlegg

Heisann.

Ny på forumet her, men trenger hjelp til min nyinnkjøpte julegave.

Gikk til innkjøp av en Gibson Customshop Les Paul Alex Lifeson Axcess til jul.

De første par dagene satt jeg kun å spilte på lavt volum på min Marshall Class 5 og var storfornøyd med gitaren. Men da jeg koblet den til Macen for å spille i Guitar Rig 4 dukket problemene opp.

Gitaren støyer noe volsomt. Høres ut som jordingsstøy, og dette dempes betraktelig når jeg tar borti noen av metalldelene på gitaren. Men selv med alle volumknottene på gitaren skrudd ned støyer den enda ( ikke like mye ). Har både byttet kabler og prøvd med mine andre gitarer uten at det støyer noe.

Etter litt prøving og kobling fram og tilbake, merket jeg også at den støyer på Marshall-comboen. Dersom jeg skrur litt opp på forsterkeren får jeg den vanlige "summingen" i forsterkeren. Men når jeg kobler til gitaren ( med alle volumknotter skrudd ned ) øker støyen betraktelig, noe som heller ikke skjer med noen av de andre gitarene mine.

Noen som kan være behjelpelig med hva dette kan være?

Gitaren leveres inn igjenn i morgen for å sendes til importøren, men er bekymret for at de ikke skal finne noe feil og sende den i retur. Hadde gitaren med i butikken hvor jeg kjøpte den og der var ikke problemene/støyen like framtredende.

Legger med en link til en video jeg la ut på et annet forum.

http://www.youtube.com/watch?v=3DezgyuEADw&feature=g-upl&context=G2012664AUAAAAAAAAAA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke sendt den avgårde enda. Leverer den inn i morgen.

I videoen ( og når problemet er verst ) er når jeg er koblet i PCen ( Mac i dette tilfellet ), så den kan jeg ikke slå av. Støyen blir endel dempet når jeg trekker ut strømkabelen fra Macen, men den er der enda. Og den støyer som sagt også når jeg bruker Marshallen. Ingen av mine andre (4) gitarer har dette problemet, hverken på Mac eller Marshall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som hissig jordfeil. Som at gitaren gjennomgående mangler jording, men da skal man jo teoretisk ikke ha lyd. Da vil støyen være spenningsforskjell mellom jordet og ikke jordet jordingspunkt. Er ikke mange voltene, men det gjør store utslag på en gitar. Om du har multimeter kan du prøve kontinuitetstest mellom metalldelene på gitaren og metalldelene der du putter gitarkabelen inn... Er alt ok, aner jeg ikke hva det kan være for noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at det også er Piezo-pickuper på gitaren. Var tidligere et problem at disse ikke ble helt stille selv om man skrudde ned volumet. Så på de nyeste gitarene er det montert killswitch på denne "knotten". Det er den nedre bakre som jeg skrur på i videoen. Man hører at lyden forandrer seg, selv om knotten er dratt ut, og skal være "killed".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden gitaren er helt ny er det viktig og ikke gjøre noen som helst inngrep i den på egen hånd (da kan du risikere å miste all garanti). Lever den inn der du kjøpte den. Selvfølgelig kan du måle kontakt (summer) mellom alle spenningsførende deler selv for eventuellt å avdekke hvor jordfeilen oppstår, men er det en jordfeil i gitaren er det ikke noe problem for en tekniker å finne ut hvor. Du kan bruke et hvilket som helst multimeter selv for å finne ut om det er kontakt mellom jordingspunktene men dette vil ikke avdekke om det er dårlig kontakt. Dette har en tekniker måleinstrumenter for å avdekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men har hverken multimeter eller interesse av å måtte begynne å "fikle" med en helt ny såpass dyr gitar. Men da jeg hadde den med hvor jeg kjøpte den, var som sagt ikke problemene så store. Og betjeningen pratet om at pickupene ville støye mer pga high output osv. Det er dette jeg er litt bekymret for å få som svar hos importør også.

Da det sikkert tar 4-6 uker å få gitaren tilbake vil angrefristen vær gått ut, å jeg kan da ikke levere inn gitaren igjenn hvis det ikke er påpekt noe feil på den.

Men jeg er ikke interessert i å beholde den hvis jeg må godta dette støynivået. Er nå gått tilbake til å bruke Epiphone i stedet for min nye yxa. Å jeg har ikke råd til å bruke 30 lapper på en gitar som kun skal henge på veggen.

What to do???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er en vanlig butikk har du vel ikke i utgangspunktet angrefrist på kjøpet uansett (?). Jeg setter en hundrelapp på at det er piezoen det er noe galt med.

Hehe.. Et kjapt google-søk viser at du har rett. Trodde man hadde 14 dager uansett, men det stemmer, dette gjelder ikke i butikk.

Så da er det vell bare å få sendt den inn å håpe på at det løser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye kjennskap til nye CS Gibsons men i gamledager var strengene isolert fra jord (metallet der du plugger inn kabelen).

Argumentet jeg lærte den gang var at dersom forsterkeren hadde overledning, var det ikke farlig å ta i strengene.

Dette er ikke noe stort problem på clean, men et helvete når man bruker vreng.

Derfor var det i alle fall før i tiden helt vanlig å modde gitaren slik at strengene er forbundet med jord.

Jeg gjorde modden selv på min egen LP og det ble jo en helt annen gitar.

Ditt problem likner på dette.

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig surt. Jeg ser den. Men gi beskjed til butikken at dette er et problem som ikke er til å leve med. Finner de ingen "feil" med gitaren er ikke du interessert i den. Når man kjøper et så eksklusivt produkt har du som kunde (etter min vurdering og erfaring) mye du skulle ha sagt. Alle som kjøper så dyre produkter skal lyttes til!!! Jeg er hensynsløs når det gjelder service etter et så stort kjøp. Og jeg har gjort noen...!!. Si fra til butikken på forhånd og hør hva de sier.

For meg høres det ut som jordfeil, men gjør som kossoff sier (selvom sterkt lys :) ikke har noen innvirkning), skru av alt som styres elektronisk (Dimmer, trafoer, motorer etc.. Se om problemet er like stort etterpå.

Husk at konkuransen etter kunder er stor..... Kunder som handler for mye penger er kundene som forhandlerene konkurerer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye kjennskap til nye CS Gibsons men i gamledager var strengene isolert fra jord (metallet der du plugger inn kabelen).

Argumentet jeg lærte den gang var at dersom forsterkeren hadde overledning, var det ikke farlig å ta i strengene.

Dette er ikke noe stort problem på clean, men et helvete når man bruker vreng.

Derfor var det i alle fall før i tiden helt vanlig å modde gitaren slik at strengene er forbundet med jord.

Jeg gjorde modden selv på min egen LP og det ble jo en helt annen gitar.

Ditt problem likner på dette.

Jeg har jo heller ikke stort kjennskap til Gibson CS men uansett......, Dette er utenfor min forstand når det gjelder gitar. Jeg forstår det sånn at hvis brua er tilknyttet jord, så er jo strengene også det (så sant de ikke er coated). Opplys meg gjerne hvis jeg har msforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan slappe helt av. Du er beskyttet av en av verdens beste forbrukerlover, der du kan reklamere i to år, og i tillegg er du beskyttet av en frist på fem år der kan påpeke feil på produktet. Bruk energien på å klage på det som skal klages på,og ikke bekymre deg for alt annet. Da går alt så meget bedre, og du blir tatt på alvor, og ikke som en som bekymrer deg for alt som ikke nødvendigvis ikke blir et problem.

En slik "50- talllsmod" eller ikke er snakk om annet å fjerne fire skruer, ti sekunder med loddebolt, og så på med dekslet. Null problem.

Ikke det at jeg ville ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som jordfeil, men gjør som kossoff sier (selvom sterkt lys :) ikke har noen innvirkning), skru av alt som styres elektronisk (Dimmer, trafoer, motorer etc.. Se om problemet er like stort etterpå.

En gitar SKAL tåle å være i et rom med annen elektronikk.

Et tips til deg JayOhh er å ta på jacken (hvis den har åpent metall) når den er koplet til gitaren, eller på metallet rundt pluggen i gitaren.

Da får du svar på om det er problemet jeg beskrev over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært nede i kjelleren å prøvd. Slo av alt bortsett fra det som trengs for å lage lyd, men ingen forbedring.

Blir som sagt en del bedre når jeg drar ut strømmen fra laptopen, men da får jeg knitring/"poppoin" når jeg tar i strengene/metallet på gitaren. Har en mistanke om at det kan være både dårlig jording og feil med killswitch til Piezoen.

Men blir levert i morgen tidlig, så nå er det ikke tid til mere eksperimentering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.