Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gibson Customshop med problemer.


JayOhh

Anbefalte innlegg

Du kan slappe helt av. Du er beskyttet av en av verdens beste forbrukerlover, der du kan reklamere i to år, og i tillegg er du beskyttet av en frist på fem år der kan påpeke feil på produktet. Bruk energien på å klage på det som skal klages på,og ikke bekymre deg for alt annet. Da går alt så meget bedre, og du blir tatt på alvor, og ikke som en som bekymrer deg for alt som ikke nødvendigvis ikke blir et problem.

Hehe. Ja går seg nok til. Bare ekstra kjipt når man endelig har kjøpt "drømmegitaren" for så å må sende den i retur med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En gitar SKAL tåle å være i et rom med annen elektronikk.

Et tips til deg JayOhh er å ta på jacken (hvis den har åpent metall) når den er koplet til gitaren, eller på metallet rundt pluggen i gitaren.

Da får du svar på om det er problemet jeg beskrev over her.

Hvis hva skjer?

Blir endring i lyden hvis jeg tar på jackinngangen ja. Blir mindre støy, men ikke helt stille.

Denne gitaren har to jackinnganger, en for de magnetiske pickup-ene og en for Piezo. Men dersom man kun bruker den førstnevnte fungerer begge, og man kan blande lyd fra magnetisk og Piezo. Dersom man kobler i to kabler, blir dette separert og man får kun lyd fra magnetisk på den ene, og Piezo på den andre.

På Gibsons forum er det flere andre som har hatt problemer med elektronikken på denne gitaren. Og flere har fått den "moddet" slik at utgangene er helt separate. Har visst fungert bra, men jeg er ikke interessert eller har "folk" som kan gjøre dette for meg. Dersom Gibson kunne gjort det med garanti, kunne jeg nok gått med på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan slappe helt av. Du er beskyttet av en av verdens beste forbrukerlover, der du kan reklamere i to år, og i tillegg er du beskyttet av en frist på fem år der kan påpeke feil på produktet. Bruk energien på å klage på det som skal klages på,og ikke bekymre deg for alt annet. Da går alt så meget bedre, og du blir tatt på alvor, og ikke som en som bekymrer deg for alt som ikke nødvendigvis ikke blir et problem.

Jeg vil si meg helt enig. Jeg er en av de mange som handler gitar langt over hva evnene tilsier. Og jeg føler jeg blir hørt. Hvis du føler noe annet, bytt leverandør/butikk...!! En av fordelene vi som handler i Norge kan påberope oss er at vi har et sterkt forbrukervern (uten at jeg setter meg veldig inn i det før det gjelder meg selv). Send gitaren inn... Ikke åpne så mye som et deksel. Si hva problemet er...., kan de ikke gjøre noe med problemt ditt , er du ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta nå å prøv gitaren i butikken eller ett annet sted... Jeg slet veldig med akkurat det samme.

Telecasteren var dønn stille uansett hvilken forsterker jeg var på, Stratocasteren var som en kan forvente og Les Paulen var ikke til å leve med.

Oppgraderte Les Paulen med RS kit uten at dette hjalp noe som helst på støyinga.

Prøvde gitaren utomhus og da var alt greit. Satte en ledning fra rørene på varmtvannstanken og hengte på chassis på forsterkeren og da var ting i orden.

Så nå har jeg lagt jord til alle kontaktene på gutterommet og problem solved.

Vet ikke om du har jord på kontaktene dine der du har forsterkerne, men problemet du beskriver kan være mangel på jord og det kan være jordfeil.

Om det er jordingskontakter så trenger ikke jord å være koplet til forresten... det kan sjekkes ved måle med ett multimeter og en av fasene... Du skal kunne hente ut spenning mellom jord og den ene fasen.

Måling er eneste måten (uten å følge ledningene helt tilbake) å se om det faktisk er jording i kontakten. Fant selv en jordledning som ikke førte noen steder på mitt anlegg... Rart hva folk trikser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo klart. Hvis du ikke har jord der du plugger inn forsterkeren kan jo det være problemet! Men det er sjelden at det ikke er jord i en jordet kontakt. Er det en hobby elektriker som har lagt opp det elektriske i huset/på rommet ditt er det jo mulig. I såfall er det veldig mulig at det er jordfeil i huset også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en hobby elektriker som har lagt opp det elektriske i huset/på rommet ditt er det jo mulig. I såfall er det veldig mulig at det er jordfeil i huset også.

Har vel sett mye rart fra fagfolk som gjør ting hjemme hos seg selv også... man taver hvad man haver og skal gjøre det ordentlig senere... så blir det glemt til fordel for andre prosjekt.

Er nok enig i at ting som at jordledning ikke er dratt helt tilbake til jord er vanlig... men det er verd å sjekke det en kan før en begynner å gjøre seg vanskelig hos forhandler... kan bli en flau kamp. Har gjort det selv :blush:

TS sier jo også at støyen ikke er like framtredende i butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel sett mye rart fra fagfolk som gjør ting hjemme hos seg selv også... man taver hvad man haver og skal gjøre det ordentlig senere... så blir det glemt til fordel for andre prosjekt.

Er nok enig i at ting som at jordledning ikke er dratt helt tilbake til jord er vanlig... men det er verd å sjekke det en kan før en begynner å gjøre seg vanskelig hos forhandler... kan bli en flau kamp. Har gjort det selv :blush:

TS sier jo også at støyen ikke er like framtredende i butikken...

Har ikke gjort meg vanskelig, men gitaren er nå sendt inn så får vi høre hva dem sier.

Etter at jeg oppdaget problemet har jeg som sagt googlet litt for å prøve å finne ut av det. Har ikke bare googlet gitaren, men jordstøy, "groundloops", og diverse for å prøve å finne ut av hva som kan være galt. Men da ingen av mine andre gitarer ( med EMG, DiMarzio og Seymour Duncan ), derav en annen Les Paul, lager noe av denne støyen, og flere med akkurat samme gitaren klager på feil med elektronikken og støy, så faller det meg naturlig å tro at det er gitaren det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man kan eller vet noe om mulige årsaker til støy eller hva som helst, så kan det være greit å "nyte" luksusen med å få litt service når man har vært lojal og handlet en ny og dyr gitar fra norsk forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker bare på to ting:

1. Det er kjipt å måtte sende fra seg gitaren dersom det er unødig... det kan ta tid. Snakker av erfaring. Var uten min Gibson i ett par måneder pga. diverse unnskyldninger. Det var ikke butikken som somla (dersom jeg stoler på det de sier og det gjør jeg faktisk).

2. Det er en del som tar betalt dersom feilsøkingen ikke fører fram... og det tror jeg faktisk de har anledning til selv med verdens beste forbrukerkjøpslov.

Jay... antydet ikke at du var vanskelig, men jeg har vært det bare for å finne ut at jeg tok feil... men man lærer da :)

Det var også kun Gibson Les Paulen min som støyet uholdbart mye... Telecasteren var og er fortsatt den mest støysvake gitaren jeg har vært borti.

Vet ikke hvorfor... jeg antok også at det var gitaren som var problemet av denne grunn. Legge inn jording i kursen var den magiske løsningen for meg... ikke at jeg skal sette noe penger på at det er ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ja ikke akkurat raske nede hos Luthman.

Etter 2 mnd med telefoner og masing, endte det opp med at jeg fikk pengene tilbake, fordi de rett og slett ikke klarte å sende gitaren i retur. De påsto at de hadde fikset problemet for over en mnd siden, men hadde enda ikke sendt gitaren, selv om de har sagt 3 ganger (!) at den var på vei.

Blir nå ny ESP på meg istedet. Kjipt å miste CS-en, men glad for å være kvitt problemet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestiller deg en ny ESP så må du huske at du kan velge (i tillegg til farge på gitaren) farge på hardware'n og hvilke pickups du vil ha.

Aktive eller passive - EMG eller Seymour Duncan. Petter hos ESP Norge er utrolig hyggelig og lett å kommunisere med. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This was clearly a ground issue, most likely between the piezo preamp and the magnetics before going to the output. I've done numerous piezo installs, and this occasionally happens...next time anyone has an issue like this, please give me a call and I can most likely get you sorted out quickly - certainly not weeks waiting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.