Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarstrenger - anbefalinger og bra steder å kjøpe fra


DoktorB

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vil anbefale noen bra strenger til akustik gitaR? Har gode erfaringer med Elixir. Testa Martin sine sist, og de var rett og slett dårlige.

Noen som vil anbefale noen?

Hvor får jeg kjøpt billigst mulig Elixir? Her i Bergen må man punge ut 240kr....

Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.stringsandbeyond.com

Anbefales på det sterkeste.

Jepp, bestilte fra disse etter å ha lest anbefaling ett eller annet sted på Gitar Norge. Veldig bra inntrykk etter én bestilling, da prisene var svært hyggelige og leveringstiden kjapp. I tillegg la de ved litt ekstra i forsendelsen, så som et antall plektre og kaffe(!), hvilket neppe kostet dem veldig mye, men var en hyggelig gest uansett.

Ordren min var for øvrig på to sett Elixir-strenger (elektrisk gitar), som inkludert shipping satte meg tilbake 28,85$ (185 kr, eller deromkring). Jeg ser nå at de også, uoppfordret, merket pakken som "gift", trolig for at jeg skulle slippe evt. moms, hvilket jeg dog ikke trengte, da jeg passet på å legge meg under idiotgrensen til staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stringsandbeyond.com er veldig flinke til å "nedprise" varene til under tollgrensa hvis du ber dem om det, så jeg kjøper vanligvis for rundt $50-60 dollar og får dem til å skrive "Guitar Strings - $20" på tollseddelen. Voila!, rett igjennom tollen uten problemer... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra toll.no:

Finansdepartementet har med virkning fra 3. juli 2003 hevet grensen for toll- og avgiftsfritak for gaver fra utlandet til 1000 kroner. Som en følge av dette, er det foretatt følgende forskriftsendringer:

I Forskrift av 12. desember 1975 (nr. 12) om beregning og oppkreving av merverdiavgift ved innførsel av varer.

§ 5 første ledd nr. 1 første punktum skal lyde:

1. Gavesendinger av verdi under kr 1000,-.

II Forskrift av 12. desember 1975 nr. 1 om toll- og avgiftsfritak for visse gavesendinger som føres inn til bruk for vedkommende selv eller dennes familie.

§ 1 skal lyde:

Varer i gavesendinger av verdi under kr 1000,- kan leveres avgiftsfritt når varene innføres til bruk for vedkommende selv eller dennes familie. Fritaket gjelder ikke brennevin, vin og tobakksvarer (herunder sigarettpapir) og heller ikke masseforsendelser av varer fra utlandet til en eller flere adressater her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.