Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ultimate metall amp - 10k


ChristofferD

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vurderer å selge min Marshall AFD 100 og kjøpe meg en ny amp med litt flere muligheter, vil gjerne ha en amp hvor jeg kan få muligheter til å spille alt fra krystall rene cleanlyder, hårete rock n roll crunch og reinspikka metallsounds.

Og det finnes jo ørten tusen amper som har disse mulighetene, men jeg vil gjerne vite hva dere anbefaler, så kan jeg ta en tur i en gitarsjappe senere for å prøvespille.

- Rør

- Flere channels (helst med footswitch)

- God å bruke sammen med pedaler

- 0 til ca 10-11k

- Har et 1960 412 cab, så topp er fint mulig, men gjerne også combo. Da selger jeg cabinetet og kan legge på 4k til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Støtter Marshall JVM, den har 4 kanaler (kan også fåes med 2 kanaler) med 3 moduser på hver kanal, og alle kanalene og modusene er svitsjbare på medfølgende footswitch. Den har tonnevis med gain, krystallklar clean og fet crunch, og den er helt utrolig allsidig. Den finnes i 3 versjoner (toppversjonen), en med to kanaler og 50 watt, en med to kanaler og 100 watt og en med fire kanaler og 100 watt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt meg en Laney IronHeart, og den låter kuler og krutt! Der har du krystallklar clean, samt nok vreng til å spille det tyngste av death metal, og i tillegg har du 3 kanaler og boostfunksjon! Alt kan velges med en medfølgende footswitch, og prisen er helt upåklagelig! 120 watts toppen har en veiledende pris på 6990, og på den er det en knott der du kan justere watten til ønskelig styrke, noe som gjør at du kan bruke den selv på lavt volum!

Og etter ditt budsjett, kan du da legge på pedaler om ønskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte Bugera sterkt for en tid tilbake, men endte som sagt opp med en Laney, og angrer ikke et sekund! Synes Bugeraen låter litt "billigere", kan godt være det bare er fordi jeg blei så fornøyd med en gang jeg hørte Laney'en, men helhetsinntrykket mitt var desidert bedre på Laney. Likevel trur jeg ikke at Bugera er noe dårlig valg om du liker lyden i den, mange rykter går om mange problemer med dem, men så vidt jeg vet, har disse standardproblemene blitt rettet opp i på de nye ampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har eid en ENGL Fireball tidligere, og kan bare snakke varmt om dem. Skal du ha en ENGL, ville jeg sett på ENGL Blackmore.. Den har litt av den typiske Marshall-voicingen og er til en viss grad allsidig.

Ellers eier jeg en Marshall JVM som jeg syns er en fantastisk flott amp. Meget allsidig med mange muligheter.

Du får dem i 2 og 3-kanalsversjoner. Hver kanal kan splittes i flere modes, så mao så har du i realiteten mer enn det.

Ellers ville jeg også sett på Blackstar og Laney GH100L.

Spender på deg en tubescreamer uansett amp, så har du ihvertfall flere muligheter.

Spør hvis du lurer mer om JVM.

Selv vurderer jeg å selge min etterhvert og kjøpe Axe-Fx, men det er bare fordi jeg ikke får brukt den så mye i bandet, da vi leier et lokale med utstyr. Ellers hadde jeg glatt brukt den med glede :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en del på JVM'en, men jeg har hatt marshall i snart 5 år, og jeg vil helst prøve noe nytt. :) Har også sett på Blackstar, høres veldig fett ut, men er jeg veldig dum hvis jeg sier at jeg syns at Blackstarene høres litt Marshall aktig ut?

Engl Blackmore virker veldig bra, men lurer fortsatt litt på om jeg ikke heller skal gå for en bugera combo, så har jeg masse penger igjen som jeg kan bruke på mye annet rått.

Skal sjekke ut Laneyen nå! Hva er ca. prisen på den a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får Laney'n til under 5-6k ny. Men vær forberedt på at den er voices etter en Marshall JCM800, som forøvrig er en knallfet amp også.

Etter inntrykket jeg har, så syns jeg at Blackstar høres litt mer high gain og moderne ut enn det jeg forbinder med Marshall, selv de moderne modellene.

Jeg ville absolutt sett på dem, men hvis du vil ha Bugera, så er det jo bare å undersøke litt nærmere og bestemme deg deretter.

Er det foresten til hjemmebruk, eller til band? V

Ikke undervurder en god combo heller.. Hvis du selger kabbet, så kan du egentlig velge og vrake det meste fra ENGL, Mesa, Marshall, Orange +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.