Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ultimate metall amp - 10k


ChristofferD

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den nye Laney Ironheart er en fullblods metal amp, du kan jo sjekke den ut i samme slengen. Den kommer i 60 og 120 watt pluss en combo versjon. Disse har også innebygd attenuators.

Jeg spiller selv på en Laney GH100L, etter at den kom i hus har jeg sluttet å tenke på ny amp.

Denne ampen har bare en kanal pluss en gain boost.

Til mitt bruk (hjemme/studio) er den perfekt.

Jeg spiller for det meste blues, rock og metal med den.

Vet ikke om det bare er meg, men jeg synest at jo færre kanaler en amp har, desto bedre låter den.

Endret av Jawbreaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ultimate metal ampen er i manges øyne en Laboga Mr. Hector. Ville først ikke nevne den her da den i utgangspunktet nettopp er det - den ultimate metalampen! Men i helga fikk jeg bevist at den duger til mye mer. Da var Young Fogertys her og spillte - og Mr. Doom (Ole Petter som bl.a driver dritfetegitarer) lånte en Mr. Hector av meg (sammen med ett Diamond 4x12 kab) for å spille Creedence covers. Og flere i publikum poengterte etterpå hvor fet gitarlyd han hadde hatt - og han sa selv at den låt dritfett (tror faktisk han brukte akkurat det ordet). Bevis nok for at dette ikke er en one-trick-pony - selv om det den primært er laget for er MYE gain og mer en gjerne nedstemte gitarer.

Kan jo også nevne at Pål fra The Sickening nettopp turnerte rundt om i Europa sammen med Gorgoroth, Vader og ...... (ett band til - husker ikke i farten) hadde spillt (for første gang) en Mr. Hector hele turneen. Antar det var Vader sin. Han var kjempeimponert!!! Så den duger også til ekstrem metal :)

På youtube siden for Mr. Hector brukes den da fra Sultans of Swing til Annihilator: http://www.labogaamps.com/english/sample_hector.html

Koster kanskje ett par lapper over budsjett..... men du spør etter det ultimate ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.