Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Deep Purple 2011


Byljer

Anbefalte innlegg

Jeg gir meg ikke vettu... :D

For første gang på 39 år(!!!!!) har Deep Purple spilt The Mule fra albumet Fireball live. Bortsett fra at denne versjonen er med et symfoniorkester (låter dritbra!!), så er jo dette "Made in Japan all over again" med trommesolo av Paice :) For en die hard fan er dette som "the second coming" for en ultrareligiøs!!! NYT!!!!

Noe sånt ville de ALLDRI ha gjort med Blackmore i bandet. Han ville stort sett spille Made in Japan settlista med et par-tre nye låter, men han ville ikke spille en full versjon av The Mule. Strange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, våken ennå Audun? :)

Paice er veldig influert av Buddy Rich ja. Jeg er veldig glad i Paice's "jazzy" måte å spille hard rock på. Det gjennomsyrer det meste han gjør, og det fungerer så utrolig bra. En annen trommis jeg har stor sans for er Nicko McBrain i Maiden. Snakk om energi :D Og for et etternavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis noen har interesse av å se en hel konsert.... Her er DVDn "Live At Montreux 2011" i sin helhet. Det var jo bare et tidsspørsmål før den kom på YouTube :) Har ikke The Mule, men den har dog sine øyebikk....for å si det pent. Husk nå på at Ian Gillan ikke er 23 år lengre. Han er 66, så stemmen er ikke helt som den var på 70-tallet. Men, den duger spør du meg :)

http://www.youtube.com/watch?v=IudMak3CVU0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple uten Blacmore er kun en skygge. Han kødda og ødela mye, men når han var borte var Purple borte for meg :(

Er ikke helt enig i det. Så Purple med Blackmore på deres beste turne siden 70-tallet (Oslo Spektrum 15.11.1993), og det var selvfølgelig svinaktig bra, men med Blackmore i bandet var settlista veldig konservativ. De ville ALDRI ha gjort Concerto For Group And Orchestra igjen som de gjorde i '99/ 00, de ville ALDRI turnert på de stedene de gjør nå (og da snakker vi om land hvor folket er sulteforet på rock'n'roll), han ville ALDRI ha gjort en turne som de gjør nå med symfoniorkester. ALDRI! Og det er så jævlig godt å se at gutta i bandet trives så bra sammen, både "on and off stage". Det gjorde de dessverre ikke med Blackmore i bandet pga. hans humørsvingninger osv. Jeg grein nesten den kvelden i 1993 når jeg fikk vite at Blackmore kun hadde en konsert igjen med Purple (Helsinki 17.11.1993), men har etter hvert skjønt at skulle bandet klare å fortsette måtte det bli sånn. En annen ting er at hadde ikke Blackmore sluttet da, hadde jeg ikke fått opplevd Rainbow (1995 og 1996), og vi hadde ikke fått, etter min mening og smak, en av de beste Rainbowplatene (1995) Strangers In Us All. Konserten på Sentrum Scene står som en milepæl for meg (1996 konserten var ikke fullt så bra av forskjellige grunner). Det Blackmore driver med i dag er ikke verdt å nevne engang....."unlike Purple" ^_^

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunnen enig. Det som Purple har kommet med etter Blackmore, har jeg bare sånn halvveis fått med meg. Og etter Lord også ga seg ble det enda mindre å få med seg. Når det er sagt, tror jeg fortsatt at bandet leverer live. Jeg var på konserten de hadde med symfoniorkester i flyhangaren på Hell, og det var en utmerket konsert, men da var jo Jon Lord fortsatt med.

Don Airy og Steve Morse er høyst respektable musikere de, men det blir noe annet.

Det samme kan jo til en viss grad sies om mark III og spesielt mark IV bestningene, men det var faktisk likevel mer fart i sakene da enn nå, og jeg har faktisk mer sans for det enn veldig mye av det Gillan står for i Purplesammenheng. Likevel er muligens Perfect Strangers tidenes comeback av et hardrockband.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Spektrum. Hadde lite forhåpninger, for sist jeg så dem var det sånn passe... Også var det så utrolig bra, gitt :D !! Fikk helt bakoversveis jeg, av låtvalget, spillegleden (også de i symfoniorkesteret gliste, lo og headbanget), og hvordan orkesteret passet inn i låtene. Viser seg at veldig mange Purple-låter kler svært orkester knallbra. Perfect Strangers, f.eks, ble om mulig ennå mer monumental. Fryser faktisk på ryggen når jeg skriver det! Hehe....

Jeg hater trommesoloer, men den til Paice, i The Mule, var meget bra. Også soloen til Don Airey var tøff, med den råeste orgel-sounden jeg noensinne har hørt. Gud vet hva han har gjort med det orgelet, men det høres ut som noe ble sprengt inni der ihvertfall.

Steve Morse hadde en solo-spot, og er jo en jækla bra gitarist, ingen tvil om det! Noe av det han gjør i låtene, på soloer, f.eks, er jo veldig langt fra det Blackmore gjorde, det er vel derfor folk ikke liker'n så godt i Purple. Jeg ser den. Men det får vi leve med..

Alt i alt en særdeles bra konsert, og mye mer liv i publikum enn da de var her sist :D !! Space Truckin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.