Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding der Muff (Big Muff byggetråden)


Hvilken Muff bygger du?  

10 stemmer

  1. 1. For de som har planlagt å bygge - hvilken variant velger du?

    • America Reissue
      1
    • Triangle 2.nd ed.
      0
    • Triangle 3.rd ed.
      1
    • Violet Ram
      5
    • Russian
      3


Anbefalte innlegg

Ville ha en ekstra BMP-type boks, og etter litt jobb og mye venting ramlet de her nedi postkassen i dag:

steamroller.jpg

Dette blir i teorien en slags Big Muff, men det er ikke så mye som blir likt opphavet. Tanken min var å "feite opp" sounden av den grønne, russiske muffen, sånn som jeg husker den fra 90-tallet. Så hiver jeg på tonekontrollen fra en amp jeg bygde for et par år siden, og litt ekstra stash for true bypass reléswitching m.m.

Kortene er 30mm x 42mm svære, så de skal gå lekende lett nedi en Hammond 1590A. Lilla kort med ENIG nikkel/gullplatering. :wub::ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overflatemontert er fremtiden! Det er egentlig mer lettvint å lage printkort hjemme når man slipper unna alle hullene i kortet. Mange komponenter er også mye billigere som smd enn through-hole.

Halvveis uti byggingen, og jeg oppdager at jeg mangler et par transistorer og kondensatorer. :huh: Disse må bestilles, og da tar det lett ei uke til før det blir lyd.

Pix:

Steamroller-front-400h.jpg

Steamroller-back-400h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små passive komponentene er 0805, mens de store filmkondisene foran er 2220. Transistorene og ICene er SOT252, SOT23 og SOT323.

Det mest fiklete på dette kortet er faktisk de tre store elektrolyttene foran der, like ved reléet og den ene SOT23-6 ICen. En ting jeg er litt fornøyd med er å få plass til en 0805-kondis "mellom beina" på SOT252-regulatoren, synlig bak lysdioden. :huh::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.