Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding der Muff (Big Muff byggetråden)


Hvilken Muff bygger du?  

10 stemmer

  1. 1. For de som har planlagt å bygge - hvilken variant velger du?

    • America Reissue
      1
    • Triangle 2.nd ed.
      0
    • Triangle 3.rd ed.
      1
    • Violet Ram
      5
    • Russian
      3


Anbefalte innlegg

Noen må jo starte tråden. Selvskrudd er velskrudd så derfor tenkte jeg at neste pedalkit jeg skal prøve meg på er der Muff - men spørsmålet er hvilken av de fem forskjellige variantene jeg skal velge? Skal jeg gå for den amerikanske reissue utgaven eller den russiske. I tillegg har de triangle 2 og 3 og Violet Ram. Hva er egentlig forskjellen?

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott GreenMan da slapp jo jeg. Men jeg er med.

Bestiller kit i morra tenker jeg.

Etter hva jeg så på de forskjellige kit-ene på Musikding, må det være verdier på komponentene som utgjør forskjellen.

Har ikke printet ut og sammeliknet delelistene ennå, men det kunne kanskje vært en ide om vi kjøpte forskjellige varianter

og sammenliknet. Jeg kan forsåvidt kjøpe den minst likte varianten, for jeg har tilgang til komponenter for å modde i ettertid.

Men jeg vil jo ha den jeg synes låter best til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg klarer denne da, selv om jeg har litt problemer med synet for tida!

Bestillte en Violet RAM i BB-boks...

Har hatt EHX sin Little Big Muff før, og det er jo en av de jeg angrer på at jeg solgte... Håper denne kan bli nogenlunde lik da..

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller neste uke og går for Ram varianten jeg også. Har til og med tenkt litt på designet. Hadde egentlug vurdert lilla boks, men som den lathansen jeg er så går jeg for en ferdiglakkert rød boks.

muffBB.jpg

Ser jo lovende ut det der.. noe som minner meg på jeg burde begynne tenke på designet jeg skal ha på scream'n min >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen versjoner av BM som utmerker seg med humbuckers? Synes fort en BM blir litt grøt.
Blir det grøt er det bare å minke verdien på noen av kondensatorene før klippediodene.

Dersom man synes det låter grøt er det for mye av dype toner som slipper gjennom til klippediodene. Det kan i dette tilfellet reduseres ved å minke kondensatorene som står i signalveien.

Jeg har som sagt ingen erfaring med denne vrengen, så jeg må ha bygget en før jeg evt. kan gi råd til mods.

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.