Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Der screamer, Der plus og Der muff?


Anbefalte innlegg

Har etterhvert startet et lite el-prosjekt, med en drøm om å bygge min egen forsterker om mange mange år... Skal starte med pedaler, så lurer på om noen har bygd musikding Der plus( MXR Distortion plus)

eller Big muff versjonen deres? Noen som har erfaring med Tubescreameren deres? Er jo en megalang tråd om den, så regner med det... Er det mulig å få ts-9 og ts-808 i samme pedal? Ser den swithcen mellom assymetrisk klipping og symmetrisk klipping, men det aner jeg ikke hva er... Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har bygget et par Dist+ og TS-er.

De låter som de skal. Jeg er ikke så stor fan av Dist+, men det er en populær pedal, mange som har fått glede av den..

Ellers er jeg meeget glad i TS'en min, og det skal være mulig å fikse en switch eller to for å bytte mellom TS808 og TS9.

Hvis jeg var deg, ville jeg bestilt begge og begynt med Dist+ så TS9.

Symmetrisk og Asymmetrisk klipping er bare to måter å vrenge signalet på.

Jeg syns ikke den switchen var så nyttig, da jeg nesten ikke hørte forskjell.. Me bytta ut diodene litt og de ga bedre resultater. Men det er noe jeg kunne klart meg uten, imo.. Men bestill deg noe som høres kjekt ut, og lodd i vei og spør underveis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg sterkt å lese gjennom TS-tråden da alle svarene i spørsmålet ditt om den pedalen står der ;)

What he said...

...og jeg bygget nettopp det det spørres om, nemlig en variant der jeg med en bryter kan switche mellom TS-9 og TS-808. Fungerer veldig bra, men forskjellen er ikke enorm. Alt du trenger mener jeg er en ekstra switch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etterhvert startet et lite el-prosjekt, med en drøm om å bygge min egen forsterker om mange mange år...

Trenger vel ikke gå så mange år? Finnes utallige forsterker kitt ute som er lettere en visse pedaler.. Gamle rør forsterkere er super enkelt konstruert :D

en champ er jo noe av det letteste man kan lage: http://myfenderchamp.com/wp-content/uploads/2010/06/Electronics1.png

Andre mer avanserte forsterkere har jo mer duppeditter men er ikke noe veldig mye vanskeligere av den grunn, bare mer jobb.

Men for all del, bare og begynne og bygge pedaler, elektronikk i samhold med lyd er utrolig artig!

Sier bare at du ikke trenger være redd for og ta steget opp til en enkel rør amp, da det nesten i noen tilfeller som ved en fender champ nesten er lettere etter min mening da du har mye bedre plass og drive og lodde på kontra en pedal som ofte blir trangt :) Men stå på! Finnes masse av informasjon på forumene her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raske svar! Som sagt rett ovenfor, en forsterker trenger ikke være jævlig vanskelig, men jeg starter i det små. Kjøper meg nok et ampkit neste år, men trenger en Overdrive og dist pedal, så hvorfor ikke bygge selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Muffen til Musicding basert på NYC- eller den russiske Sovtek-versjonen?

Vil bare skyte inn at jeg har hatt Big Muffen kun i et par måneder selv (Electro Harmonix), og fatter ikke hvordan i huleste jeg har greid meg uten. Dette er alle vrengpedalers mor, ihvertfall hvis vi snakker mot en fullblods røramp. Orgasmevreng med uendelig sustain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg sterkt å lese gjennom TS-tråden da alle svarene i spørsmålet ditt om den pedalen står der ;)

Har du link til denne tråden? søkt litt men finner den ikke >.<

Hadde vært en ide og bygge en skikkelig ts 808 (der screamer) når først skal bygge rør amp^^

Har en Plastikk Ts5 som låter bra, men lyst på en 808 :wub:

Så lurte mest på hvordan det er med Der Screamer og at den er 808 og ts9 ? om man kan skifte her eller om man bygger enten eller, Regner med dette kanskje sto i den tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurte mest på hvordan det er med Der Screamer og at den er 808 og ts9 ? om man kan skifte her eller om man bygger enten eller, Regner med dette kanskje sto i den tråden :D

Det skal det gjøre. Husker noen la ut et lite skjema med tips til switch.. Hvis ikke du finner det, så skal det ikke være store jobben å finne en løsning på det.. Tror det bare er et par resistorer i forskjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står en del om 808/9-switchen i tråden. En enkel konstruksjon som bare bytter på noen motstander (resistorer) Jeg bygget en slik switch, og synes det er en liten, hørbar forskjell. Men den handler mest om tonal balanse, IMHO, så det er mulig at man kan oppnå litt av det samme med å vri en tanke på tonekontrollen. De som har greie på kretsberegninger mener forskjellen er så minimal at det ikke er noen vits. Jeg bruker nesten aldri switchen (den står som regel i 808-stillingen for min del). Når det gjelder Sym/Asym-switchen, så synes jeg man får en litt mer "møkkete"/"grumsete" overdrive med Asym-stillingen. Asym er fin til grumsete blues-crunch, men normal står min i Sym-stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.