Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Der screamer, Der plus og Der muff?


Anbefalte innlegg

Ja, det står en del om 808/9-switchen i tråden. En enkel konstruksjon som bare bytter på noen motstander (resistorer) Jeg bygget en slik switch, og synes det er en liten, hørbar forskjell. Men den handler mest om tonal balanse, IMHO, så det er mulig at man kan oppnå litt av det samme med å vri en tanke på tonekontrollen. De som har greie på kretsberegninger mener forskjellen er så minimal at det ikke er noen vits. Jeg bruker nesten aldri switchen (den står som regel i 808-stillingen for min del). Når det gjelder Sym/Asym-switchen, så synes jeg man får en litt mer "møkkete"/"grumsete" overdrive med Asym-stillingen. Asym er fin til grumsete blues-crunch, men normal står min i Sym-stilling.

Takker og bukker for alle svar.

Vil nok være minimal forskjell ja. Men jaja bestilte med meg en ekstra bryter om jeg vil modde inn noe annet der senere som vil gi mer forskjell i lyd.

Kom på 360kr med frakt så er jo en billig tubescreamer det. Har en Ts5 jeg ga 150kr for brukt fra ebay eller noe sånt i plast, Trofast og god lyd i den også men mye mer morro med DIY :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en ts-9 og ts-808 clone fra dingen...

Screameren fra musikding har ikke de samme bufferne og switchingen som påvirker lyden litt..

Liker best den originale ts-9'en den er litt mørkere også har jeg modda den med litt mer gain og bytta noen caps..

Switchen mellom 808 og 9 er minimal, gå for 808..

Bytt ut klippediodene(til germanium dioder) og gi den litt mer forsterkning så låter den kule

EDIT:

http://www.geofex.com/article_folders/tstech/tsxtech.htm

Den har mye bra om tubescreamer "anatomien"...

Ser du på clipping amp bildet, kan du halvere 4,7k resistoren og doble 0,047uf kondensatoren for å få litt mer gnu..

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ts-9 og ts-808 clone fra dingen...

Screameren fra musikding har ikke de samme bufferne og switchingen som påvirker lyden litt..

Liker best den originale ts-9'en den er litt mørkere også har jeg modda den med litt mer gain og bytta noen caps..

Switchen mellom 808 og 9 er minimal, gå for 808..

Bytt ut klippediodene(til germanium dioder) og gi den litt mer forsterkning så låter den kule

EDIT:

http://www.geofex.co...ech/tsxtech.htm

Den har mye bra om tubescreamer "anatomien"...

Ser du på clipping amp bildet, kan du halvere 4,7k resistoren og doble 0,047uf kondensatoren for å få litt mer gnu..

Tja får se hvordan det låter når det kommer og får kobla det opp, Har ikke behov for noe mer gain eller lignende fra den heller, Min TS-5 har aldri vært over 2 distortion tror jeg ^^ Bruker den som en liten Boost og ikke noe mer, Hadde håpet på og se en rein Mid boost kit, men en tubescreamer fungerer helt ok også. Så ja time will show, Blir uansett bare brukt som en liten boost, om skal ha noe mer heavy greier har jeg en annen overdrive samt distortion jeg bruker i stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etterhvert startet et lite el-prosjekt, med en drøm om å bygge min egen forsterker om mange mange år... Skal starte med pedaler, så lurer på om noen har bygd musikding Der plus( MXR Distortion plus)

eller Big muff versjonen deres? Noen som har erfaring med Tubescreameren deres? Er jo en megalang tråd om den, så regner med det... Er det mulig å få ts-9 og ts-808 i samme pedal? Ser den swithcen mellom assymetrisk klipping og symmetrisk klipping, men det aner jeg ikke hva er... Anyone?

Hm.... kunne tenke meg å blande meg litt inn i denne tråden.

For det første, jeg har bygget tre tubecreamere, to av dem med mods og er veldig fornøyd med alle. Er egentlig glad i overdrivepedaler siden de ikke gir fullt øs og låter pent allikevel.

Bygde også en Distortion + men ikke Musikding-kit. Denne låter veldig bra distortion, men har ikke tonekontroll. Derfor blir denne så skarp at du må dra ned treble på ampen.

Da blir cleanlyden veldig ullen når du skrur av vrengen. Her er det etter min mening en mismatch. Det kan være grunnen til at Troll skriver som han skriver lenger opp i tråden her.

Denne kan nok moddes bedre, eller ettermontere en tonekontroll. Det har ikke jeg gjort fordi jeg ville ha denne orginal.

Big Muff har jeg aldri vært borte i, men ser mange skryter den opp i skyene, og siden DasMusikding leverer hele fem varianter kunne det jo vært moro å gjøre et stunt ala Tubescreamer-løftet fra i fjor.

Når jeg ser Tubescreamertråden så var det liv i den i nesten et år. Det ville jeg aldri trodd! Morsomt :)

Derfor lurer jeg på om det kunne vært en ide med vinterens Big Muff-løft?

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... kunne tenke meg å blande meg litt inn i denne tråden.

For det første, jeg har bygget tre tubecreamere, to av dem med mods og er veldig fornøyd med alle. Er egentlig glad i overdrivepedaler siden de ikke gir fullt øs og låter pent allikevel.

Bygde også en Distortion + men ikke Musikding-kit. Denne låter veldig bra distortion, men har ikke tonekontroll. Derfor blir denne så skarp at du må dra ned treble på ampen.

Da blir cleanlyden veldig ullen når du skrur av vrengen. Her er det etter min mening en mismatch. Det kan være grunnen til at Troll skriver som han skriver lenger opp i tråden her.

Denne kan nok moddes bedre, eller ettermontere en tonekontroll. Det har ikke jeg gjort fordi jeg ville ha denne orginal.

Big Muff har jeg aldri vært borte i, men ser mange skryter den opp i skyene, og siden DasMusikding leverer hele fem varianter kunne det jo vært moro å gjøre et stunt ala Tubescreamer-løftet fra i fjor.

Når jeg ser Tubescreamertråden så var det liv i den i nesten et år. Det ville jeg aldri trodd! Morsomt :)

Derfor lurer jeg på om det kunne vært en ide med vinterens Big Muff-løft?

Er med på den! selv om sjeldent bruker distortion ^^

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Når det gjelder printingen...

Jeg har akkurat printet ut på decalark fra musikding, men fargen smitter av som bare det. (Helt enkel sort på blank design, altså originalen) Hvor lenge må det tørke før jeg kan overføre det til boksen?

Har jeg den i vann nå og begynner å presse ut luftbobler tror jeg ikke det blir mye skrift igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.