Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål ang pickups ol


Alfi27

Anbefalte innlegg

Aften.

Jeg har nå bestilt meg et RS-Kit til Les Paulen min, og får det i midten av uka cirka. Jeg lurer på, er det mulig å installere coil split i RS-Kitet, og fortsatt beholde alle komponenter (evt installere noen ekstra som ikke påvirker lyden) fra kitet? Hvis dette er mulig, blir jeg nødt til å kjøpe nye pickups for å benytte coilsplit?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke coilsplit på gitaren min, nei. Er snakk om Burstbucker Pro-pickups. Hva mener du med at delene er forbedret? Hvis du mener at delene i RS-kitet er forbedret, så er det selvfølgelig derfor jeg kjøpte det...

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Tror ikke jeg gidder å prøve meg på det da..

Over til et litt annet spørsmål: Jeg har lyst til å bytte ut bridge-pickupen i Les Paul'en min, da jeg syns den låter tynt og "ice picky". Jeg er ute etter en pickup som er allsidig, gir gode cleans, men samtidig god rock/metalvreng. Jeg er mest på jakt etter vrenglyden til Volbeat. Kommer ikke på et band/artist jeg som har cleanlyden jeg ønsker.. :P

Edit: skulle kanskje startet ny tråd for dette, men håper det går bra.

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er ikke bare den at den låter tynt, den låter også jævlig udefinert på akkorder under G... Å justere tone gjorde at den ikke låt like tynt, men fortsatt like udefinert.

Suhr Aldrich har jo helvetes mye output, tviler sterkt på at det funker så bra til clean..

Og for å si det sånn, så er det ikke jeg som kommer til å stå for jobben med å bytte pickups :D

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volbeat = Duncan JB og Marshall amp. Ferdig med den saken :D

For øvrig skal du ikke henge deg så mye opp i output på mikkene. Det er flere faktorer enn bare output som avgjør om en pickup låter bra clean.

Checked :D

Det at de bruker JB visste jeg forsåvidt fra før, men Duncan har jo så forferdelig mange forskjellige JB-modeller.. Mistenker at det kan være disse...?

Det med output og clean, går det samme veien med vreng også? Altså at output ikke har alt (les: mye) å si når det gjelder hvordan den låter med vreng?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

That's the one ja :) Må sjekke "spacingen" mellom strengene for å finne ut om du må ha "trem-bucker" varianten (TB-4) eller den vanlige (SH-4).

Det går begge veier ja. Hvordan pickupen er spunnet/viklet, type magnet, type wire o.l vil ha mye å si for hvordan mikken låter, både cleant og med vreng.

Helt generelt vil pickups med lavere output låte mer "åpent" og ha mer diskant enn de med høyt output, som gjerne låter mer komprimerte (i mangel av et bedre ord). Men igjen, det kommer veldig an på pickupen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønt er det gitarer med Floyd og andre tremolosystem som hovedsaklig skal ha trembucker, så jeg tror nok at en helt standard Les Paul skal ha humbucker :P

Får se om det ikke blir en slik da, gidder ikke bytte ut neck-pickupen, siden den låter veldig bra. Regner med at det er mulig å bruke det samme pickupdekselet som står på pickupen nå?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.