Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sang til spilletentamen


Turilli

Anbefalte innlegg

Yo,

Har spilletentamen om noen måneder, og trenger ei siste låt å spille. Skal spille Juice av Steve Vai og trolig no' dødsmetall, men jeg må også ha ei ganske rolig låt med gode muligheter for improvisasjon. Sangen trenger ikke være rævvavanskelig, men det hadde vært kult om den den har noen jazzy akkorder å improvisere over! Har heller ikke noe å si om den er instrumental eller ei.

Forslag? Alt er interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar så langt! Den Satch-låta virket meget interessant. Kul låt :) Samme gjelder Steve Lukather og Co.

Lenny har jeg faktisk spilt før, for mange år siden. Den vil jeg så absolutt vurdere å prøve meg på igjen.

Gjerne fortsett å komme med forslag, folk! Alt (kan) være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Red One av Pat Metheny og John Scofield. Veldig flott rytme, komp og harmonier.

Har spilt denne på spilletentamen til en annen i min musikk-klasse, kjempegøyal låt.

Sjøl om min gitarlærer meiner denne blir for lett for en eksamen (som jeg skal ha i vår) så vurderer jeg den fordiom, fordi jeg sjøl føler jeg kan få gjort mye fint utav den.

Ellers kan du sjekke ut Chick Corea - Spain, finnes mange fine gitarversjoner av den.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.