Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Pod HD Pro


rocktrond

Anbefalte innlegg

Har de forandra/forbedret noe på lyden i forhold til POD HD-brettene, eller er det bare en rackversjon med samme innmat? Hvis det er tilfelle eier jo Axe-FX seff, men så kommer vel denne sikkert bare til å koste en tredjedel av det Axe-FX koster, maks.. Blir vel mer en konkurrent til Eleven Rack, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en POD HD Desktop på tur fra USA snart. De ukene fremover blir til å skru seg en tone slik jeg gjorde med XT'en - noe jeg både ser frem- og gruer meg til. Pro-versjonene av disse har tradisjonellt sett kun blitt påkostet flere outputs i tillegg til rackformatet, mens "kjernen" av produktet fortsatt er lik de high-end av ikke-Pro-versjonene. I fht. brukervennlighet så ser jeg ikke den store forskjellen av layout sammenlignet med brett- eller bean-versjonen. Tweaking skjer best gjennom programvaren på PC/Mac slik som det ble gjort gjennom Line6 Edit / Gearbox.

Skulle ønske at Line6 tok re-amping mer seriøst siden teknologien tillater dette. I dag må man enten kjøpe tilleggsutstyr som DI-boks/splitter eller ofre én av dual-tone-kanalene til DI og route signalet fra DAW og tilbake i POD'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde POD HD 500 før jeg kjøpte axe-fx, og må bare ærlig talt si, at om de har samme forsterkeremuleringstenknologi i denne saken, så blir det nok ikke aktuelt å hamle opp med Axe-FX nei, ikke med 11Rack eller, for den saks skyld. 11 Rack er mye bedre, spesielt med tanke på lyd, enn POD HD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo litt kul ut da. Jeg har aldri blitt helt begeistret for Line6, men har funnet en del brukbart likevel. Kunne godt tenkt meg å prøve Axe FX, men for øyeblikket er jeg strålende fornøyd med GR-55. Den er neppe i nærheten av noe som helst i det øvre delen av slikt når det gjelder "vanlig" gitarlyd, men jeg har laget en håndfull strat/plexi patcher som treffer det jeg er ute etter rett i fjeset. Så lenge det faktisk låter knallbra, spiller det ingen rolle for meg hva jeg spiller gjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan den konkurere, men litt som om jeg skulle gå på ski mot Nordtug vil den tape hver gang. Men for folk som aldri har eid eller spilt på en SLO100 eller en Plexi eller en Friedman HB eller en Dumble og som syntes prisen på Axe er helt insane så er den sikkert grei nok.

Jeg tror mer musikk har blitt spilt inn med en POD enn med en Axe Fx........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror inte att den kan ljudmässigt konkurrera med Axe-FX (inte det jag hunnit prova, i alla fall).

Men jag tycker inte att det spelar så stor roll, ingen av dem låter speciellt kul (OBS! det är att köra line där det går fel, i ett slutsteg och låda går båda jättebra). Det är synd att så många i övrigt bra skivor får såna där gitarrljud som bara gör ont efter ett tag.

Använder man dem som demoverktyg spelar det ju inte så stor roll vilket.

Använder man dem på sin skiva borde man låta bli :lol:

Jag är inte rörtaliban, det handlar inte alls om det.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.