Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey classic 30\112


pdkorva

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har den siste tiden værtpå leit etter ny forsterker, blant annet noe blackstar\fender\laney. Lyden jeg jakter er noe alla gitaristen i bigbang.

Prøvde idag peavey classic 30\112, som jeg syntes låt finfint! Så i den forbindelse lurte jeg på om det er noen her som har erfaringer med den?

Det eneste jeg kan se som er litt negativt, er at den er kanskje litt liten, skulle ikke spille veldig høyt på clean før den begynte smått å bryte, noen som har innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanvittig fin forsterker, men bare et lite tips: Vent ca 1 uke med å kjøpe den. Peavey har byttet importør (tidligere Norsk Musikkdistribusjon, nå Luthman) og nå har prisene gått vanvittig mye ned. De nye prisene er ikke annonsert enda, men de store peavey-forhandlerne har blitt informert om dem. Jeg kan ikke publisere prisene på nett enda fordi de ikke er fritt tilgjengelig, men send meg en PM dersom du vil vite hva den koster. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Har den siste tiden værtpå leit etter ny forsterker, blant annet noe blackstar\fender\laney. Lyden jeg jakter er noe alla gitaristen i bigbang.

Prøvde idag peavey classic 30\112, som jeg syntes låt finfint! Så i den forbindelse lurte jeg på om det er noen her som har erfaringer med den?

Det eneste jeg kan se som er litt negativt, er at den er kanskje litt liten, skulle ikke spille veldig høyt på clean før den begynte smått å bryte, noen som har innspill?

Har nettopp vært igjennom den runden der. Og om jeg skulle kjøpt meg en ny amp i butikk, så hadde jeg nok kjøpt meg en Peavey Classic 30. Knallamp. :)

Når det gjelder størrelsen, så er mitt eget ressonnement at dersom du spiller så høyt at den knekker, så er det uansett rocknroll, og da gjør jo ikke det noe :lol: Og så kommer det jo ann på hva slags pickuper du har da. Et annet moment er jo at du kan skru ned litt på ampen og heller mikke opp til PA. Det er som regel bedre også, så slipper du å få hørselsskader av backline :D

Sånn helt tilslutt... Peavyen Classic 30 har en hyggelig vekt. Om du skal litt rundt omkring og opp og ned med den, så er det vanvittig stor forskjell på 18 og 28 kg, type 212 feks .... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Morten: PM sendt :)

Jeg har idag en vox ac15, som jeg slettes ikke er fornøyd med. Nå har ikke jeg prøvd ac30 sånn veldig mye, men er lite aktuell da jeg ikke er helt lei av ryggen enda :P

Tommern, jeg liker ditt ressonnement :D

Veit dere hvordan den tar pedaler? har ikke prøvd det på den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.