Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RG550 + Axe-FX + Superior 2.0 = Dette


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Ai laiks! Mer!

Edit: Hvis du gir kick'en et godt boost rundt 5-7khz så får du frem litt mer skinn-klask ,og så fjerner du mye under 400zh. Dermed blir kick lyden mer pønsjy og ikke så "boomy"/luftig. Bassgitaren gir du et boost på rundt 300hz (som nå har blitt ledig etter at kick'en ikke lenger opererer der). Fjern mye av bunn på gitarene og vips, bedre lydbilde. Mulig du har gjort mye av dette allerede, men kick-lyden din kan fint få en trim :D (Etter mine ører vel og merke, har du allerede gjort dette så skylder jeg på mitt rævva headset, hehe)

Arrangementet er steintøft, my kind of metal! Legge lead og eller? Ja, ja, ja?

Endret av Stormshadow2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. ride-cymbalet, så må jeg tilføye at jeg siktet til klangen i cymbalet, ikke volumet. Den låter for tørt og 'crisp' i forhold til de øvrige cymbalene som høres, noe som gjør at den stikker seg veldig frem, ja, den blir veldig 'in your (mitt i hvert fall) face'.

Det sagt, så bør den også noe ned i volum, men ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sjå om ei stund om ikkje det kjem ut ein lengre versjon av denne songen med Lothlorien på vokal. :)

Det nye eg har gjort med opptaksteknikken er i all hovudsak bassen. Spelte fyrst inn clean-bass direkte i lydkortet og kopierte sporet. På det andre sporet grusa eg ned heile lyden med VST-bassvreng, kutta vekk alt under ca 500hz og ein del diskant. Clean-sporet er limita til helvete og tilbake, og består kun av frekvensar frå 80hz-300hz sånn ca. Slikt vert det kule gitarlydar av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.