Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

iMac til studiobruk


Wachlaw

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Leker med tanken på innkjøp av en iMac, usikker om jeg velger 21,5" eller 27", men det har forsåvidt ikke så mye å si. Jeg har ikke erfaring med mac i forhold til studiobruk. Bruker i dag min laptop, samt guitarport, cubase 5 og EZ drummer. Noen som kan gi meg erfaringer om jeg bør kjøpe til Logic Studio, evnt. om det er enkelt å bruke cubase sammen med mac? Har et eksternt lydkort som i dag ikke er i bruk, Echo Audiofire 4.

Mvh,

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først har mac, går man gjerne for Logic studio, det er vert det. Har ingen erfaring med cubase på mac, men har heller dårlige erfaringer med cubase generellt.

Om du har råd til det er 27" helt nydelig, du har mye mer plass til det du driver med, og ting ser veldig oversiktlig ut. Personlig klarer jeg meg ikke uten to skjermer når jeg driver med opptak og redigering på windows baserte maskiner, så 27 hadde vert et must for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg, derimot, er meget fornøyd med cubase. Derfor litt vemodig å gå bort fra det:/ Men har hørt at logic er enkelt i bruk. Glemte å si at jeg er hobbybruker, derfor ikke så stort behov for et über studio, litt dritt å bruke penger på Logic dersom det er mulig å benytte seg av et velkjent cubase.. Andre som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Cubase er gull på Mac. Bruker samme disc og single, så du trenger ikke tenke på det. Jeg har brukt det i kombinasjon med Logic siden Cubase 4 og med den nye Cubase 6 ender jeg nesten alltid opp med det.

Er du forresten student, går på skole, jobber som lærer eller driver med undervisning? I såfall er Cubase ca halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.