Web Analytics
Jump to content

Valg av stage tuner

rayand

Recommended Posts

Hei, jeg vurderer å kjøpe meg en TC Electronic PolyTune, men kjenner svært lite til denne i bruk. Er det noen her som har noen erfaringer med denne? Alternativene for min del er Boss TU-2, Boss TU-3 og Korg Pitch Black. Eneste negative med boss er vel at den ikke har True Bypass vidt jeg vet. Blir veldig glad om noen kan hjelpe meg litt her.

Edited by rayand

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bytta tu-2'n min mot pitchblack til fordel mot true bypass. Lyset på Tu-2'n kan være vanskelig og se om du spiller på lyse utescener, men syns den er bedre og stemme med enn pitchblacken. Pitchblacken er et helt greit alternativ syns jeg, men hadde jeg vært deg ville jeg kansje prøvd polytune. :)

Jeg foretrekker Turbo-tuner. Har blitt godvenn med strobe, nøyaktig og lettlest. Ikke like kjapt som Polytune, men likevel kjappere. :) Skal ikke mange øvinger til før du vet hvilke strenger som ofte siger, for min del er ikke Polytune så interessant. Uansett hva du velger får du stemt gitaren. ;)

Korg Pitch Black! dritkjapp, klart og stort display, den er true bypass og mindre enn Boss sine buffered bypass tunere.

Polytune er vel mer et leketøy enn en stagetuner? :)

Edited by Loztboy

Har hatt Pitchblack, og den fungerte veldig bra. Har Polytune nå og den er også meget bra. Man bør derimot ikke forvente at Polytune-mode innfrir. En cool feature hvis det hadde vært mulig å bruke den i praksis. Du kan til en viss grad se hvilken streng som er ustemt, men for nøyaktig stemming, må du i single-mode uansett. Så hvis polymode er eneste grunn til å velge Polytune foran Pitchblack, er Pitchblack et like godt alternativ.

Slik jeg ser det, så kan man uansett bare stemme en streng av gangen nøyaktig, siden man bare har en hånd å skru stemmeskrue med. Polytune-mode kan være kult til å se raskt hvilke strenger som er ustemt, men når selve strengen skal stemmes, så stemmer ihvertfall undertegnede en og en streng. Men så er ikke jeg en stage-musiker akkurat, så hva vet vel jeg...