Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av stage tuner


rayand

Anbefalte innlegg

TU2 har en nøyaktighet på +- 3 cent. På papiret er forskjellen stor. Jeg våger meg ut på vannet uten å vite dybden og sier ja, du vil merke stor forskjell! Som tidligere nevnt er din egen nøyaktighet delaktig, men referansepunktet har absolutt mye å si - synes jeg.

Nei, jeg får ikke provisjon fra Sonic Research for hver solgt Turbo-tuner. ;)

Må vel nevnes at pitchblack plus har en nøyaktighet på +/- 0,1 cent. :)

Endret av Ibanez Prestige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor finner man en oversikt over disse tingene. Ikke en pedal, men jeg har en liten Korg GA30 tuner (gammel som bare det) som jeg alltid har med meg når jeg tar gitarer ut av huset. Sånn til sammenligning, hvor mange "cent" nøyaktighet har den?

http://static.clickbd.com/global/classified/item_img/288693_0_large.jpg

Produsentens sider har ofte slik info. For GA30 står det følgende:

Tuning accuracy:

+/-1cent

Sound accuracy:

+/-1.5cent

Jeg er ikke helt sikker på hva de mener med det.

IbanezPrestige: Jo, det er sant. Det finnes jo flere kølsvarte stemmebokser. Har ikke sett den her på berget (ikke sett etter den heller), og etter hva jeg har sett i utenlandske nettbutikker er den ganske kostbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

banezPrestige: Jo, det er sant. Det finnes jo flere kølsvarte stemmebokser. Har ikke sett den her på berget (ikke sett etter den heller), og etter hva jeg har sett i utenlandske nettbutikker er den ganske kostbar?

Den er i allefall ikke direkte sjelden. 4sound fører den. :) (Hagstrøm Bergen i det minste) de tar 795,- for den om jeg ikke husker feil.

Ser nå at gitarhuset også har den: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=7856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet Polytune skikkelig og må vel si meg fornøyd med single mode. Den er ivertfall minst like nøyaktig som min Yamaha bordtuner og den har jeg brukt i mange år og aldri hatt noe problemer med. Polymode kommer jeg nok ikke til å bruke stort, for der er den ikke nøyaktig nok. Men beholder Polytune siden den er tilfredstillende rask og nøyaktig nok for meg i single mode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kjøpte stemmepedal (stage tuner for en måneds tid siden). Skikkelig no-name fra eBay. En slik:

http://www.diytrade.com/china/4/products/4477775/Chromatic_Pedal_Tuner_guitar_tuner_pedal_JPT-10.html

87759.jpg

Hva skal jeg si: Gjør jobben minst like bra som min Korg GA30, ihvertfall. Og den virker ekstremt robust bygget. Jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har android telefon; gStrings tuner..imponerende nøyaktig med tanke på at det ikke er noen tilkoblinger.

Ellers alt av tunere som har lys i displayet, om du ikke klarer å stemme fort over alle strengene mellom sangene vil jeg si problemet ligger hos personen og ikke utstyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.