Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av Fender Stratocaster


pwdrfngr

Anbefalte innlegg

God aften!

Er ute etter en ny Stratocaster, og vil utrolig nok få mest mulig valuta for pengene. Går for brukt. Budsjett: 4000 spenn.

På finn.no synes jeg de meksikanske stort sett er overpriset. Sikler på en Classic Player der, men 5000,-?!

På eBay derimot, får man meksikanse ned i 2-3000. Har også hørt mye bra om vintage japanske (Tokai?). Tror amerikanske ikke holder budsjett.

Greia er at jeg er litt kresen på spillbarhet. Er japaske 80-talsmodeller ofte slitt og ikke spillbare? Tenker på slitte bånd. Hvordan er de nye MIJ ift MIM?

Litt difus tråd dette, men er i bunn å grunn usikker på om jeg skal gå for Standard, Classic Player eller Deluxe MIM, eller vintage MIJ, og om det rett og slett er tryggere å legge på en tusenlapp mer på Finn kontra kjøpe på eBay fra USA (MVA, frakt og toll).

Nuh, hva mener dere?

På forhånd; takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en brukt Classic Player. Går for å være veldig mye strat for penga. Jeg tror det lå en her på forumet for 4000,- for ikke så lenge siden.

Edit: Mulig det var Classic Series som lå her på forumet. Kan alltids vente å se om en Classic Player dukker opp til prisen din. Evt. har du MIJ strater, men de har jeg ikke noe erfaring med.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften!

Er ute etter en ny Stratocaster, og vil utrolig nok få mest mulig valuta for pengene. Går for brukt. Budsjett: 4000 spenn.

På finn.no synes jeg de meksikanske stort sett er overpriset. Sikler på en Classic Player der, men 5000,-?!

På eBay derimot, får man meksikanse ned i 2-3000. Har også hørt mye bra om vintage japanske (Tokai?). Tror amerikanske ikke holder budsjett.

Greia er at jeg er litt kresen på spillbarhet. Er japaske 80-talsmodeller ofte slitt og ikke spillbare? Tenker på slitte bånd. Hvordan er de nye MIJ ift MIM?

Litt difus tråd dette, men er i bunn å grunn usikker på om jeg skal gå for Standard, Classic Player eller Deluxe MIM, eller vintage MIJ, og om det rett og slett er tryggere å legge på en tusenlapp mer på Finn kontra kjøpe på eBay fra USA (MVA, frakt og toll).

Nuh, hva mener dere?

På forhånd; takk!

Finn en brukt Made in/ Crafted in Japan Strat eller en brukt Made in Mexico Classic Player Strat. Classic Series går også an (holder etter min mening og erfaring en ganske så grei kvalitet), og det ligger faktisk en fin en ute på Finn nå (og det er IKKE jeg som selger) :)Classic Series Gitaren ble vel annonsert her på forumet også for en tid tilbake?

Husk at ved import tilkommer ca. kr. 900,- i frakt + 25% mva til Staten på hele beløpet. Det kan fort bli dyrt det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har spilt på en del Classic Series, og alle har vært helt knall. De har også mer vintage look (om dette er viktig for deg) enn Classic Player pga 6-punktstremolo og gripebrettradiusen.

Med ditt budsjett hadde jeg utvilsomt gått for en Classic Series MiM.

Hmmm.... Jeg ville gått motsatt vei. Brukt ligger Classic Player og Classic Series i samme prisleie, og etter min mening er det ikke tvil om at Classic Player er bedre. Jeg har hatt 3 Classic Player Strats og 3 Classic Player Teles, og de var nok et hakk eller to høyere på kvalitetsskalaen enn de Classic Series jeg har hatt (bedre treverk (opplevde en Tele med "vått" treverk en gang), hardware og pups). På de Classic Series jeg har hatt har jeg alltid byttet ut mic'ene grunnet at de etter min mening og erfaring holder en litt for lav kvalitet (takler ikke vreng uten å høres ut som et vepsebol). Classic Player '60s Strat'en kommer med Custom '69 mic'er, og holder rimelig høy kvalitet (selv om de etter min smak har alt for lav output). Jeg synes at Classic Player serien har en mer fordelaktig halsradius (enklere å sette opp uten at strengene tar borti band...), og 2-point tremolo fungerer etter min mening bedre enn 6-point da den går lettere tilbake til riktig posisjon etter bruk av tremoloarm.

Det ble mye "etter min mening" her, men når det er sagt.... Jeg har ikke det miste problem med å anbefale en brukt Classic Series heller når prisen er såpass lav, og tross alt er det en bra gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at classic series har dårligere pickups enn playern, men de kan lett oppgraderes etterhvert.

Har heller aldri hatt problemer med 6 punktstrem, skjønner liksom ikke hva som er problemet. Fordelen med de er at det er større kontaktflate mellom bru og kropp, som etter sigende skal gi bedre resonans/sustain.

Men alt dette er jo mer en smaksak enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en brukt Made in/ Crafted in Japan Strat eller en brukt Made in Mexico Classic Player Strat. Classic Series går også an (holder etter min mening og erfaring en ganske så grei kvalitet), og det ligger faktisk en fin en ute på Finn nå (og det er IKKE jeg som selger) :)Classic Series Gitaren ble vel annonsert her på forumet også for en tid tilbake?

Husk at ved import tilkommer ca. kr. 900,- i frakt + 25% mva til Staten på hele beløpet. Det kan fort bli dyrt det også :)

Har sett på den finnannonsen, og det er her jeg mener pruting kommer til sin rett. 4000 for en brukt Classic Series. Man kan altså legge på 895,- og få en splitter ny fra 4sound. Er det bare jeg som er gjerrig, eller?

Takk for mange gode svar og innvendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på den finnannonsen, og det er her jeg mener pruting kommer til sin rett. 4000 for en brukt Classic Series. Man kan altså legge på 895,- og få en splitter ny fra 4sound. Er det bare jeg som er gjerrig, eller?

Takk for mange gode svar og innvendinger.

Tja, er i utgangspunktet enig her, men det skal vel sies at gitaren er et halvt år gammel og lite brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på den finnannonsen, og det er her jeg mener pruting kommer til sin rett. 4000 for en brukt Classic Series. Man kan altså legge på 895,- og få en splitter ny fra 4sound. Er det bare jeg som er gjerrig, eller?

Takk for mange gode svar og innvendinger.

Gi et bud på kr. 3000,- + frakt (oppkrav kr. 230,-). Det er den verdt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.