Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av Fender Stratocaster


pwdrfngr

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter og lurer på det samme som deg - tror jeg har best lyst på en stratocaster, hadde tenkt å kjøpe brukt, men er veldig i tvil på hvilke modell å gå for.

Ser at mange anbefaler classic player - men hva er forskjellen på classic player 50 og classic player 60? Har det noe å si for en ivrig nybegynner?

Fant også denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22705393 Den er jo nye - hvor mye lavere er det realistisk å få den for brukt?

mvh

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på Vintage frets og Medium Jumbo? Stemmer det at Vintage frets er smalere/tynnere? Ser for meg at Vintage er mer tungspilt, eller?

Forskjellen mellom Vintage frets og Medium Jumbo går på selve bånda, altså den stål-wiren som er festet i gripebrettet. Vintage har mindre/tynnere bånd.

Vintage halser har ofte en V-profil, mens moderne halser har C-profil. Det som kanskje er mest dramatisk forskjell mellom gamle og nye halser er at de gamle (les: vintage) har større krumming/buing, dvs kortere radius.

Tjukkelsen og bredden på halsen er så å si lik på begge.

Ser at mange anbefaler classic player - men hva er forskjellen på classic player 50 og classic player 60? Har det noe å si for en ivrig nybegynner?

Forskjellen mellom en classic player 50 og 60 er vel egentlig kun gripebrettet. På en 50 er det lønn, 60 har rosentre.

Dere bør gå i butikk og teste de ut. Jeg personlig sverger til vintage, men tipper det har noe med at jeg er en purist. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom en classic player 50 og 60 er vel egentlig kun gripebrettet. På en 50 er det lønn, 60 har rosentre.

50'sen har også andre pickuper, mindre radius (9,5") og V-hals.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen Stratter med vintage tremolo, og har aldri opplevd problemer som ligner på de du beskriver her.

Jeg har opplevd litt problemer med vintage trem. Du kan nok være heldig/uheldig med både 2-punkts og 6-punkts trem, men rent objektivt er en 2-punkts trem å foretrekke stabilitetsmessig. Det er en grunn til at Leo skiftet til 2-punktstremolo og markedsførte den som verdens beste da han startet opp G&L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siklet en stund på Deluxe-serien nå, og det ser ut som om man kan gjøre et godt kjøp av Deluxe Payer's eller Roadhouse på eBay for ca 4500,- inkl. moms og frakt. Noen som har erfaringer med disse "uortodokse" modellene? Kvaliteten skal vel være høyere her enn hos CS og CP?

Alternativet blir jo å få prutet ned brukt Classic Series eller Classic Player på finn.no til tilsvarende pris, eller punge ut for en ny Classic Series.

Dette er ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt noen timer på ebay jeg og, men blir vel ikke akkurat klokere.... Kom over denne her: http://cgi.ebay.com/Fender-Standard-Strat-Clapton-Vintage-Noiseless-Mod-/200454885733?pt=Guitar&hash=item2eac0ad165#ht_3236wt_808 men er oppgraderingene så gode at dette da er en bedre gitar enn classic playern, eller er det bare en selger som er god til å skrive? Ikke lett for en ivrig nybegynner som har et sprengt leketøysbudsjett..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siklet en stund på Deluxe-serien nå, og det ser ut som om man kan gjøre et godt kjøp av Deluxe Payer's eller Roadhouse på eBay for ca 4500,- inkl. moms og frakt. Noen som har erfaringer med disse "uortodokse" modellene? Kvaliteten skal vel være høyere her enn hos CS og CP?

Begge modellen du nevner er rimeligere gitarer enn Classic Player i USA faktisk. De minner mer på en "oppjazza" Standard Mexico strat enn CLassic Player serien spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.