Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Djent/Math metal


ØysteinH

Anbefalte innlegg

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir evig bra :) For meg kommer også Born of Osiris! Blir tøft dette.

Hvor har du hørt om Periphery EP'en? Har leita etter release date, men har ikke funnet noe. Det kommer uansett til og bli fett. Misha og Mark samarbeider også heftig om å ut Haunted Shores EP! Så må vi ikke glemme Red Seas Fire som også kommer med EP, en gang de nærmeste månedene.

Edit: Vel de skrev i oktober og drev litt prepro i november - så jeg tipper rundt sommertider en gang jeg :)

Endret av embedded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

‎[For this masterclass Alex is playing an Ibanez Prestige 6-string tuned from low to high: Bb G C F A D. This masterclass includes audio samples from a demo version of 'Frak The Gods' and does not include audio from the new version featured on Periphery's upcoming Icarus Lives! EP.]

Ser ut som Frak the Gods kommer på EPen ja. Blir bra! :D

Btw, riffinga/gitarlyden her er ifølge blant annet Misha definisjonen på djent:

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde djent var en beskrivelse av en spesiell gitarlyd jeg? :P

It really is about the actual tone combined with tight picking technique.

Det er det. Misha (Periphery) og Marc (Veil of Maya) sier at det er feil å si det. De er progressiv, som jeg også da vil si. New age progressive om du vil.

He's right. Both Fredrik and Mårten have told me they don't like the term 'djent metal', but are amused and flattered that by default it's now evolved into a new sub-genre. They still consider themselves "progressive/experimental" metal.

Er vel bare å spille hardt og dempe strengene etter at man har spilt på dem. istedenfor å bruke Palm Muting :P

Pussig at ingen har nevnt Meshuggah :lol:

I was about to say the same. All of these bands wouldn't sound like they do now if it wasn't for my friends Meshuggah. smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.