Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Djent/Math metal


ØysteinH

Anbefalte innlegg

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva pokker menes med djent egentlig? Der jeg har lest det er det en slags teknikk for å få en spesiell lyd i gitaren? istede for vanlig "chugg chugg" vreng. Noen som har lyst å forklare/vise på video elns?

Se fra 1:40.

Og som embedded sier:

Djen-djen-djen-djen-djent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chug-chug-chug-chug-chugg. Forskjellen er? Minimale variasjoner i mengde mids, og at man har stemt seg ned i bassist-land? Jeg er ikke overbevist? Det er fortsatt metall-higain-lyd. Meshuggah har jo holdt på med det her i 20 år uten at noen har gnåla om at gitarlyden skal kalles noe spesielt :P

La oss dra opp diskanten litt og kalle det en ny sjanger. YEAH.

TesseracT-greiene jeg har hørt er forøvrig så sutrete at man må bruke eyeliner og handle regelmessig på Bodymap for å like det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chug-chug-chug-chug-chugg. Forskjellen er? Minimale variasjoner i mengde mids, og at man har stemt seg ned i bassist-land? Jeg er ikke overbevist? Det er fortsatt metall-higain-lyd. Meshuggah har jo holdt på med det her i 20 år uten at noen har gnåla om at gitarlyden skal kalles noe spesielt :P

La oss dra opp diskanten litt og kalle det en ny sjanger. YEAH.

TesseracT-greiene jeg har hørt er forøvrig så sutrete at man må bruke eyeliner og handle regelmessig på Bodymap for å like det... :)

Hahahaha! TesseracT er jo nice :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, djent er for meg en (til tider veldig dypt) nedstemt gitar med en råtight higaintone og en ganske kraftig midboost, + en litt spesiell teknikk/spillestil. En kompis av meg som er vilt teknisk flink på gitar (han sitter og øver systematisk med metronom opptil 5 timer HVER dag), har nettopp kjøpt seg sjustrenger, så vi satt og jamma litt, men han klarte ikke å "djent'e". Selv om han satt og spilte på sjustrengeren sin på ENGLen min som er skrudd til en ganske djenty lyd atm. Så det er mer til det enn lyden.. :)

Den relativt barnslige kommentaren til Thor (som gikk igjen en del i metalcore-tråden anyways) ang. TesseracT velger jeg å overse, men Snorre, går du ikke litt lei av kakemonstervokal til tider da? Digg med litt mer melodisk vokal :) TesseracT er sykt atmosfærisk, fett og digg. Men smak og behag, I guess.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Djent..

Det han sier om inverted powerchords er relativt viktig syns jeg(han fra periphery altså i videoen på forrige side)... Djentakkorden er jo egentlig nettopp dette, meshuggah spilte jo powerchords på e og a strengen med en ekstra femmer på h-strengen, det er det som lager djentlyden i mine ører, ikke så jækla nøye med mids-shmids...

Og så må man jo stemme litt ned hvertfall for at det skal høres fett ut selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.