Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny gitar?


gitarfreak

Anbefalte innlegg

Troll, WTF? Les Paulen min er den mest lettspilte gitaren jeg noengang har hatt, og den har ikke særlig lav action heller. Det er MYE lettere å shredde (ikke at jeg kan å shredde, men dog) på LPen enn på Charvelen min, som i utgangspunktet burde være en meget godt egnet gitar for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Troll, WTF? Les Paulen min er den mest lettspilte gitaren jeg noengang har hatt, og den har ikke særlig lav action heller. Det er MYE lettere å shredde (ikke at jeg kan å shredde, men dog) på LPen enn på Charvelen min, som i utgangspunktet burde være en meget godt egnet gitar for slikt.

Helt enig med deg her. LP Classic'en byttet jeg til meg for en Charvel jeg hadde, og det er ingen tvil om at jeg fant LP'en mer behagelig å spille på. På alle måter.

Når det gjelder LP Studio, har jeg også vært borti noen, og halsene har da stort sett samme profil og bånd som Standard osv. At de kanskje ikke alltid er optimalt satt opp er noe annet. Det går an å gjøre noe med.

At man av en eller annen grunn ikke liker halsene på LP'er, kan jeg skjønne, men det er noe helt annet. Les Paul er jo av de gitarer man kan justere action veldig lavt uten buzz og skala-lengden gjør også at det er lettere å bende enn f.eks Fendere pga. mindre spenn på strengene. Det, i mine hender, gjør dem veldig lettspilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll, WTF? Les Paulen min er den mest lettspilte gitaren jeg noengang har hatt, og den har ikke særlig lav action heller. Det er MYE lettere å shredde (ikke at jeg kan å shredde, men dog) på LPen enn på Charvelen min, som i utgangspunktet burde være en meget godt egnet gitar for slikt.

Beklager at jeg går off-topic her, men altså.. Folk har egne smak og behag. Selv jeg hadde ALDRI klart å spille på en Les Paul, Studio eller fra 80 tallet ( har prøvd en, sykt ekkel. 40k , "dyr" ja :P ). Mener selv at en 25.5" med tynn hals er det beste, på en Super strat eller noe som jeg finner behagelig.

ON-topic, jeg ville definitivt gått etter en SG Standard i svart, men jeg husker ikke om det var den som var litt ekstra tung som gjorde den litt ekkel etter min mening, i forhold til en annen SG jeg prøvde. Men altså, har ikke prøvd så mange telecastere i livet mitt desverre, så er nok ignorant på de. Regner med den er i prisklassen rundt 10k, så kan vel tenke meg det er en grunn til det også mtp på en god del ligger på høyere.

Men som sagt, smak og behag folkens. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan oppfatte gitarer som "litt ekle" eller "sykt ekle",

så tror jeg ikke vi snakker det samme språket uansett.

Jaha.. Beklager at jeg blandet inn noe dialekt, mister.

Tror virkelig ikke det er noe nødvendig å hakke på slike småting, for jeg er nokså sikker på at du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar skjønner ingenting med noe som er moderne, eller at folk ikke liker Les Pauls.

Hehe, notert. :)

Har det blitt moderne at folk syns at gitarer er "sykt ekle" på et gitarforum?

Setningen din blir feil. En syns ikke at en gitar er ekkel på et forum, men i virkeligheten.

Nei, nå tuller jeg.. Men er ikke dette litt patetisk av deg?

Edit; føler at dette vil føre tråden til et helt annet emne, så skal ikke poste mer om dette. :P

Endret av xyzler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg ein tur i ein musikkbutikk å prøv . . er så mangen forskjellige halser å velge mellom.

noen liker den tykke moren,å noen liker slanke dattera :lol:

jeg prøvde ein fender i den prisklassen, men endte opp med ein gibson for den passet meg og mine behov best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.