Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarfilm??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hehe. Hvis du ikke tuller Per, så er det snakk om en film som handler om en ung gutt som spiller gitar(blues). I slutten av denne filmen er det en scene hvor gutten har en gitarduell med Steve Vai. Du kan lese mer her:

http://forum.gitarnorge.com/viewtopic.php?...ight=crossroads

http://forum.gitarnorge.com/viewtopic.php?t=3045&highlight=crossroads

Skitt der dreit jeg på draget :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kultfilm jeg går utifra at ikke mange har sett er; "Six string samurai"

Den så sær at ingen gidda å se den sammen med meg.. Men den er iallefall døsfet! (syns jeg, og ja jeg liker kult-fimer;)). Handler om at USA blei nuka av russerne og Elvis er president. Men elvis døde, så nå må de finne en ny rocke konge. Vi følger en "helt" (som er sinnsykt dyktig til å spille gitar og fekte med sverdet sitt) på hans ferd mot Las Vegas der kåringen skal skje. Forrykende film ;)

Ellers er jeg stor fan av både Desperado og oppfølgeren. Den aller første i triologien som heter "El Mariachi" er så søppel at halvparten kunne vært nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffeste gitar film er uten tvil This Is Spinal Tap. Den inneholder alle klisjeene, og skuespillerene er genial. Apocalypse Now inneholder de tøffeste synth komposisjonene jeg har hørt. The End passer perfekt til denne filmen. Jeg holdt nesten på å få frem en tåre da den jungelen på begynnelsen ble sprengt med napalm, mens de spilte The End. Ah...

Angående The Doors. Val Kilmer gjør en god rolle i filmen (han ligner faktisk på Jim Morrison), men jeg synes Oliver Stone har fokusert altfor mye på Jim. Jeg synes bandet var genialt som en enhet. De gjenlevende så på bandet som en helhet. Jim så på bandet som en helhet (så det på et intervju, 1969). De andre i bandet (i filmen) ble fremstilt som noen sure grinebiter. Æsj. Filmen var ikke så bra som mange skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hele Crossroads i går. Synes det var veldig mye kult i den filmen, spesielt

musikken. Duellen mot slutten var derimot ikke så veldig underholdende

(etter min mening)?

Filmen har dog åpnet øynene mine for blues, så jeg lurer på om noen her vet

om en eller flere artister som spiller den type blues som det er mye av i

filmen "Crossroads"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hele Crossroads i går. Synes det var veldig mye kult i den filmen, spesielt

musikken. Duellen mot slutten var derimot ikke så veldig underholdende

(etter min mening)?

Filmen har dog åpnet øynene mine for blues, så jeg lurer på om noen her vet

om en eller flere artister som spiller den type blues som det er mye av i  

filmen "Crossroads"?

Ry Cooder har suondtracket til filmen. Bare å kjøpe, så får du mye av musikken fra filmen, men uten duellen og morrosakene på slutten... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.