Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tanker om import/netthandel


Guitarexpert

Anbefalte innlegg

I dag vet vi prisen på alt mulig, men skjønner ikke verdien av noe som helst. Jeg blir litt frustrert over at vi snart har klart å drepe alt av mangfold i dette landet her... flere studioer er borte, de gode innspillingsrommene rives og mye av det som spilles inn låter "Garage Band" og ganske likt. Musikkbutikkene blir uniformerte kjeder uten særlig kompetanse på hva de selger. Og her på slike forum som dette sitter vi, alle "pasientene" og luer på hvordan vi kan bli "friske" uten å "spørre legen". Vi er som tiggere på jakt etter et gratis måltid samtidig som all maten forsvinner over Atlanterhavet. Jeg er i og forseg tilhenger av U-hjelp og synes det er greit å forsøke å holde liv i kinesere, koreanere og alle som produserer dingser og duppeditter for barnearbeidspriser. Mens vi sitter i et av verdens rikeste land og jager vår egen fagkompetanse ut av landet. Samtidig som vi lurer på hvorfor vi må på en laaaang svømmetur eller noe for å få hjelp til å løse problemene våre. Hvis vi ikke passer på, forsvinner evnen vår til å lage noe sjøl. Så blir vi sittende igjen som konsumenter - jeg mener, hva skal vi egentlig med folk som spiller noe som helst her i Norge? Eller et norsk fagmijø? Det er jo så mye bra på den andre sida av gjerdet? Billig eller gratis er det også.

Endret av Guitarexpert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt spørsmål.

Desverre kan jeg ikke gi noe godt svar, men disse problemstillingene gjenspeiler seg forsåvidt i veldig mye for tiden. Ser vi på gjennomsnitts konsumenten (uavhengig av hvilken vare), så skal det man kjøper ikke koste noe, samtidig skal man ha topp kompetanse når det gjelder selgers kvalifikasjoner. Service og vedlikehold skal også helst være gratis. Hvem skal til slutt betale for kompetanse? Det er på ingen måte gratis å opparbeide det.

Så er det vel sånn da at når ingen vil betale forsvinner kompetansen. Ønsker vi at det skal skje og er det greit at alt skal skje i utlandet. Noen vil sikkert påstå at dette er et resultat av fenomenet økt globalisering. Nå er jo forsåvidt ikke dette bare et konsument problem. Jeg tror du finner de samme holdninger gjennom hele verdikjeden.

Men når du ser prisvivået her i Norge sammenlignet med hva man betaler for det samme i utlandet, er det forståelig at man fristes til å handle utenfor landegrensene. Jeg har gjort det flere ganger, nettopp fordi det er store penger å spare. Når du står i en musikkforretning i USA og ser drømmegitaren til under halvparten av hva den koster her hjemme, er det lett å glemme årsaken til at det er sånn. Å forandre holdninger er ikke lett så lenge det er penger med i bildet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så rart da.. Når det faktisk lønner seg å kjøpe ting i utlandet selv om du betaler like mye prosent i moms og avgifter..

Jeg har ingenting imot det ihvertfall, selv om det fører med seg konsekvsenser. Har ca 3000kr å leve på i måneden pga boligprisene her i landet, og de 3k skal dekke mat, morro, transport og husholdningsvarer og mer..

Så jeg handler gjerne fra utlandet.. Svineri å betale dobbelt så mye for noe som kan fåes tak til ca halvpris OG du betaler fortsatt moms på frakta og produktet.

Nå er jeg ikke økonom, så jeg skal ikke uttale meg om hva som er rett eller gale mtp priser her i landet da det er sikkert mye som spiller inn, men økonomien her og hos mange andre tillater ikke noe annet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så rart da.. Når det faktisk lønner seg å kjøpe ting i utlandet selv om du betaler like mye prosent i moms og avgifter..

Jeg har ingenting imot det ihvertfall, selv om det fører med seg konsekvsenser. Har ca 3000kr å leve på i måneden pga boligprisene her i landet, og de 3k skal dekke mat, morro, transport og husholdningsvarer og mer..

Så jeg handler gjerne fra utlandet.. Svineri å betale dobbelt så mye for noe som kan fåes tak til ca halvpris OG du betaler fortsatt moms på frakta og produktet.

Nå er jeg ikke økonom, så jeg skal ikke uttale meg om hva som er rett eller gale mtp priser her i landet da det er sikkert mye som spiller inn, men økonomien her og hos mange andre tillater ikke noe annet ^^

Forstår jo tanken, men ikke alt er dyrere her hjemme lenger vil jeg påstå. Fender, f.eks. selger jo direkte til norske butikker fra et sentrallager i Holland og prisene er i ferd med å jevnes ut... Kanskje noen vil finne på å spørre deg: "Men hvorfor kjøper du ikke maten din fra utlandet da? Eller finner et sted som kan være billigere å bo?" Vel, jeg er sikker på at du kan få tak i mange varer til samme pris her, om du inkluderer moms og frakt. I tillegg får du (forhåpentligvis) lokal service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål.

Desverre kan jeg ikke gi noe godt svar, men disse problemstillingene gjenspeiler seg forsåvidt i veldig mye for tiden. Ser vi på gjennomsnitts konsumenten (uavhengig av hvilken vare), så skal det man kjøper ikke koste noe, samtidig skal man ha topp kompetanse når det gjelder selgers kvalifikasjoner. Service og vedlikehold skal også helst være gratis. Hvem skal til slutt betale for kompetanse? Det er på ingen måte gratis å opparbeide det.

Så er det vel sånn da at når ingen vil betale forsvinner kompetansen. Ønsker vi at det skal skje og er det greit at alt skal skje i utlandet. Noen vil sikkert påstå at dette er et resultat av fenomenet økt globalisering. Nå er jo forsåvidt ikke dette bare et konsument problem. Jeg tror du finner de samme holdninger gjennom hele verdikjeden.

Men når du ser prisvivået her i Norge sammenlignet med hva man betaler for det samme i utlandet, er det forståelig at man fristes til å handle utenfor landegrensene. Jeg har gjort det flere ganger, nettopp fordi det er store penger å spare. Når du står i en musikkforretning i USA og ser drømmegitaren til under halvparten av hva den koster her hjemme, er det lett å glemme årsaken til at det er sånn. Å forandre holdninger er ikke lett så lenge det er penger med i bildet. :)

Kan si at jeg faktisk har solgt "drømmegitarer" til USA også, fordi det er billigere å kjøpe dem her.... ironisk nok. Men, som du på en måte sier: "Penger kan ikke tenke". Jeg mener likevel at det kan være lurt å følge med litt og være litt bevisst på hva vi er i ferd med å "pakke sammen". Synes det kan være lurt å beholde et musikkmiljø her hjemme også - tror det kan være spennende framover også. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ting som er billigere her også. Spesielt takket være en del nettbutikker som gjør det mulig for enkelte å handle innenlands også uten å måtte betale sykt mye..

Men jeg har jobbet i butikk og vet hvor mye enkelte bedrifter tjener mtp hvor mye det koster å importere/produsere varer.

Helt sykt idiotisk spør du meg. Og det var en såkalt "billigbutikk".

Ikke det at jeg ofte handler fra utlandet da, men bare sånn.. For å få frem et poeng, at jeg syns det er helt ok å handle fra utlandet med de generelle prisene her i landet nå til dags. Blir selvsagt glad når det dukker opp gode tilbud på ting jeg trenger/har lyst på hos de lokale forhandlere da.. Men sånn som f.eks i sommer så skulle jeg ha Orange ROcker 30 som kosta ca 7k ny hos Thomann. Gikk til en lokal forhandler for å spørre om de har den, ja.. Men bare 2x dyrere. 13k skulle de ha for den.. =s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg helst vil ha er mange godt utstyrte musikkforretninger som har alt som er fett av utstyr.

Forretningen må la alle få teste utstyr med god service instilling, og også være villige til å ta inn ting for testing etter forespørsel fra kunder.

Det bør også være ansatt folk med peiling der, og de bør også kunne reparere og drive service på det jeg har av utstyr.

Når jeg har tilbrakt en god del tid i butikken for å finne ut hva jeg vil ha, så bestiller jeg det på nettet for halve prisen av det butikken skal ha.

Haha. Dumme butikkfolk og heia avgiftsnorge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jo tanken, men ikke alt er dyrere her hjemme lenger vil jeg påstå. Fender, f.eks. selger jo direkte til norske butikker fra et sentrallager i Holland og prisene er i ferd med å jevnes ut... Kanskje noen vil finne på å spørre deg: "Men hvorfor kjøper du ikke maten din fra utlandet da? Eller finner et sted som kan være billigere å bo?" Vel, jeg er sikker på at du kan få tak i mange varer til samme pris her, om du inkluderer moms og frakt. I tillegg får du (forhåpentligvis) lokal service.

Kapitalismen vil alltid presse prisene nedover, og når noe er så my billigere i utlandet enn innenlands, vil det jo si seg selv hvilket alternativ folk går for.

Jeg kan ta noen eksempler så klart:

Her til lands tar Spaceworld, Elkjøp osv 150-250kr for ett silikon-etui til iPhone, eller en hvilken som helst annen telefon.

Jeg tar en kjapp sjekk på eBay, og kjøper meg 3-4 kvalitetsmessig like gode silikonetuier til under 30 kroner. Da sier det seg selv at prisene i Norge er urimelige.

Det samme kan sies om det meste av rekvisita. Jeg skaffer meg 10 pakker Ernie Ball Regular Slinky til ca. 230-250kr på eBay, og for samme pris hadde jeg kanskje fått 2 pakker i Norge.

Samboeren min driver mye med hjemmesnekring av smykker, øredobber, armbånd osv. Og som dere kanskje vet, så finnes det begrenset med utsalg for slikt i Norge. Panduro er mest sannsynlig den største. De er virkelig GROVE med tanke på hva man får for pengene. Hun kjøpte 10 perler på Panduro for 79,- Etterpå dro hun på eBay og lette etter like perler. Der fant hun 300 Perler av samme type for 35kr inkludert frakt. Bestilte dem, fikk dem i posten, og vi sammenliknet, og de så KLISS like ut. Helt tydelig at det er samme leverandør/produsent.

Selve kroken man har igjennom øret er usannsynlig dyre på panduro, en liten ståltråd som koster 69kr for 10-15 stykker. eBay? 500 stykker for 46kroner inkludert frakt.

Konklusjonen min er at det er begrenset hvor mye jeg er villig til å betale for service. Jeg er iallefall ikke intressert i å betale i dyre dommer kun fordi det står en Norsk person å slår inn beløpet i kassa, og ikke klarer å hjelpe meg med noe annet.

Kunnskapsnivået i elektronikkbransjen er også stagnerende. På min lokale elektronikkbutikk jobber det ei dame, som så vidt kan noe som helst om Vaskemaskiner og Støvsugere. Om jeg spør om noe annet enn hvitevarer, henviser hun til en annen ansatt. Slike folk burde virkelig ha skaffet seg en mer passende jobb. Minner mer om vernede bedrifter mange elektronikkutsalg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur de sjappene som kommer til å overleve er de som drives av entusiaster, folk med kompetanse som kan tilfredstille behovet for lokal service kombinert med en kremmerånd som tillater dem å være fleksible på pris. Må jo være bedre å selge flere artikler med lavere fortjeneste, enn å prise seg ut. I tillegg får de da også tilgang til ettermarkedet.

Jeg for min del betaler gjerne litt mer for å kjøpe utstyr lokalt, eller i det minste i Norge, enn fra utlandet. Får du utstyr fra utlandet som av en eller annen grunn må returneres, være seg for å repareres eller byttes, så er det et jævla pes, med innpakking / emballering, tollpapirer, returfrakt, ventetid, kommunikasjonsproblemer osv. Mye bedre å kunne ta det over disk, eller i det minste å kunne ta en prat med en personlig selger pr. tlf, enn en eller annen kontor- eller lageransatt i utlandet. Selv Fender Skandinavia i Gøteborg er jo klin umulig å få en fornuftig respons fra.

De forretningene i Norge som ikke klarer å holde en såvidt liten prisdiff at kundene velger å handle på nett fra utlandet, de dør jo av seg sjøl, etterhvert som det blir fler og fler aktører som feks Thoman. Og det gjør jo ikke noe, hvis de altså er for dyre.

De vi derimot må hegne om, det er doktorene. Gitar- og ampdoktorene, som vi trenger når problemene er større enn hva gjennomsnitteren fixer sjøl. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapitalismen vil alltid presse prisene nedover, og når noe er så my billigere i utlandet enn innenlands, vil det jo si seg selv hvilket alternativ folk går for.

Jeg kan ta noen eksempler så klart:

Her til lands tar Spaceworld, Elkjøp osv 150-250kr for ett silikon-etui til iPhone, eller en hvilken som helst annen telefon.

Jeg tar en kjapp sjekk på eBay, og kjøper meg 3-4 kvalitetsmessig like gode silikonetuier til under 30 kroner. Da sier det seg selv at prisene i Norge er urimelige.

Det samme kan sies om det meste av rekvisita. Jeg skaffer meg 10 pakker Ernie Ball Regular Slinky til ca. 230-250kr på eBay, og for samme pris hadde jeg kanskje fått 2 pakker i Norge.

Samboeren min driver mye med hjemmesnekring av smykker, øredobber, armbånd osv. Og som dere kanskje vet, så finnes det begrenset med utsalg for slikt i Norge. Panduro er mest sannsynlig den største. De er virkelig GROVE med tanke på hva man får for pengene. Hun kjøpte 10 perler på Panduro for 79,- Etterpå dro hun på eBay og lette etter like perler. Der fant hun 300 Perler av samme type for 35kr inkludert frakt. Bestilte dem, fikk dem i posten, og vi sammenliknet, og de så KLISS like ut. Helt tydelig at det er samme leverandør/produsent.

Selve kroken man har igjennom øret er usannsynlig dyre på panduro, en liten ståltråd som koster 69kr for 10-15 stykker. eBay? 500 stykker for 46kroner inkludert frakt.

Konklusjonen min er at det er begrenset hvor mye jeg er villig til å betale for service. Jeg er iallefall ikke intressert i å betale i dyre dommer kun fordi det står en Norsk person å slår inn beløpet i kassa, og ikke klarer å hjelpe meg med noe annet.

Kunnskapsnivået i elektronikkbransjen er også stagnerende. På min lokale elektronikkbutikk jobber det ei dame, som så vidt kan noe som helst om Vaskemaskiner og Støvsugere. Om jeg spør om noe annet enn hvitevarer, henviser hun til en annen ansatt. Slike folk burde virkelig ha skaffet seg en mer passende jobb. Minner mer om vernede bedrifter mange elektronikkutsalg iallefall.

Det finnes jo mange måter å sammenligne på... vaskemaskiner og støvsugere er jo et bra eksempel i og for seg. Der har jo priskrigen snart kommet i mål, og produktene er redusert til "dingser". De store kjedene kan snart bare ansette billige ufaglærte ekspeditører, og kundene må finne ut sjæl hva som er lurt å kjøpe. Sånn er det på vei i musikkbransjen også, noen få ønsker å kontrollere hele markedet. 4Sound og musikkbørsen f.eks., er eid av de samme som eier Jernia og Expert (Norgesinvest) - de eier Luthman (Gibson import etc.) og Svensk Musik (Mesa/Boogie import etc.) også. På den måten virker det som om de prøver å viske ut idealismen i musikkbransjen, melke den tom for ressurser for så å "styre kundene og leverandørene" selv. Og for de som har tro på noe og er litt idealistiske innen instrumenthandelen, mange dyktige fagfolk, er det like "enkelt" å leve av det som å leve godt av den hyra man får for spillejobbene sine her til lands. Jeg kjenner mange dritbra musikanter også, som må ha streitjobb ved siden av. Endret av Guitarexpert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur de sjappene som kommer til å overleve er de som drives av entusiaster, folk med kompetanse som kan tilfredstille behovet for lokal service kombinert med en kremmerånd som tillater dem å være fleksible på pris. Må jo være bedre å selge flere artikler med lavere fortjeneste, enn å prise seg ut. I tillegg får de da også tilgang til ettermarkedet.

Jeg for min del betaler gjerne litt mer for å kjøpe utstyr lokalt, eller i det minste i Norge, enn fra utlandet. Får du utstyr fra utlandet som av en eller annen grunn må returneres, være seg for å repareres eller byttes, så er det et jævla pes, med innpakking / emballering, tollpapirer, returfrakt, ventetid, kommunikasjonsproblemer osv. Mye bedre å kunne ta det over disk, eller i det minste å kunne ta en prat med en personlig selger pr. tlf, enn en eller annen kontor- eller lageransatt i utlandet. Selv Fender Skandinavia i Gøteborg er jo klin umulig å få en fornuftig respons fra.

De forretningene i Norge som ikke klarer å holde en såvidt liten prisdiff at kundene velger å handle på nett fra utlandet, de dør jo av seg sjøl, etterhvert som det blir fler og fler aktører som feks Thoman. Og det gjør jo ikke noe, hvis de altså er for dyre.

De vi derimot må hegne om, det er doktorene. Gitar- og ampdoktorene, som vi trenger når problemene er større enn hva gjennomsnitteren fixer sjøl. B)

Hyggelig at doktorne blir med i historien her da B) . Akkurat det har vært faget mitt gjennom snart 30 år, og jeg er tjukk nok i huet til å drive med det ennå, selv om familien min lurer på når jeg skal klippe håret (vel; problemet minker helt av seg selv) og få meg ordentlig arbeid. Jeg selger jo gitarer og forsterkere også, og lever litt i den naive troen på at de som vet å verdsette virkelig god lyd fra utstyr de kan stole på, også liker å handle med noen som vet hvordan det er laget, dette utstyret (og som er ekspert på å lage laaaaange kjedelige setninger) :huh: Jeg lever i trua på at jeg en vakker dag skal klare å tjene det samme som en ufaglært kommuneansatt, uten å måtte jobbe 10-11 timer hver dag. Og heldigvis er Fender American Standard Stratocaster og Fender American Standard Stratocaster to veldig forskjellige gitarer. Så forhåpentligvis er det bruk for oss en stund til... selv om det er vanskelig å være i ringen uten å stå fare for å bli en sutrete, gretten gammal gubbe. Uansett, hensikten min med å dra igang denne tråden her var på en måte å få fortalt at det er nødvendig med samspill i instrumentbransjen også - ikke bare fokusere på gratismåltider og eBay-troféer. Og jeg har tro på et mangfold, ikke bare den sterkestes rett (hvor lett er det å bli lansert/få drahjelp av et plateselskap i dag foreksempel?). Det bør bli flere enn bare 5-6 inflytelserike personer (som i matvarehandelen) som får bestemme hva du og jeg skal spille på, og hvor tjukke strenger du får lov til å ha på gitaren din.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at doktorne blir med i historien her da B) . Akkurat det har vært faget mitt gjennom snart 30 år, og jeg er tjukk nok i huet til å drive med det ennå, selv om familien min lurer på når jeg skal klippe håret (vel; problemet minker helt av seg selv) og få meg ordentlig arbeid. Jeg selger jo gitarer og forsterkere også, og lever litt i den naive troen på at de som vet å verdsette virkelig god lyd fra utstyr de kan stole på, også liker å handle med noen som vet hvordan det er laget, dette utstyret :huh:

Ja men da hører jo du til den gruppen jeg mener har forutsetninger for å overleve i bransjen. Og jeg syntes du skal være glad om du klarer det, for da har du i det minste en jobb du er glad i, og jobber med ting du brenner for. :D

Hvis jeg var deg ville jeg brukt GN her for alt hva det er verdt. Og det er mye. Sjekk feks hvordan Rocktrond - PowerGuitar.no her har dialog med folk om alt fra websidefunskjoner til vareutvalg, image på websida si osv. Få deg en webside, om du ikke allerede har, fortell alle på GN hvor du driver butikk, markedsfør den her på GN, sett inn småannonser her, vær aktiv i Forhandlerhjørnet, ta dialoger, spør hva folk syntes om ditt og datt osv. Det skal jo ikke så mange flere salg eller oppdrag til før inntjeninga bedrer seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jo tanken, men ikke alt er dyrere her hjemme lenger vil jeg påstå. Fender, f.eks. selger jo direkte til norske butikker fra et sentrallager i Holland og prisene er i ferd med å jevnes ut... Kanskje noen vil finne på å spørre deg: "Men hvorfor kjøper du ikke maten din fra utlandet da? Eller finner et sted som kan være billigere å bo?" Vel, jeg er sikker på at du kan få tak i mange varer til samme pris her, om du inkluderer moms og frakt. I tillegg får du (forhåpentligvis) lokal service.

Jeg handler mye av maten min og all tobakk i utlandet. Klart det hadde tatt rotta på Gilde og alle andre om 'alle' skulle tatt seg en harrytur og valgt et annet og bedre merke med bacon eller karbonader, f.eks. Men det smaker bedre.

Har også en onkel som bor i utlandet, og han nyter godt av det. Han har jo dobbelt statsborgerskap, og må fremdeles skatte til Norge for å få helsetjenesten vår og så videre. Syntes han det er dumt at han 'velger' noe annet enn norsk mat og drikke? Nei, fordi prisen er lavere og maten er bedre.

Det er en typisk konsum-holdning og jeg syntes det er dumt at det skal bli sånn at noen tenker "nei, faen. Hvorfor gidder jeg dette her?".

Det er dumt at Norge er på vei til å bli et slikt land og mange velger det billige alternativet på det de kjøper. Det er rett og slett kjipt.

Et annet eksempel som er trist er jo sjømennenes kamp mot rederiene for å få de til å bruke norske sjømenn. Men her gjelder jo ikke det vanlige argumentet lenger. Norske sjømenn er jo ikke 'bedre' enn noen andre sjømenn lenger og det finnes billigere alternativer. Det er derfor jeg har lagt karrieren min på sjøen på hyllen og heller blitt brannmann.

For min del har jeg utelukkende kjøpt intrumenter og rekvisita i Norge og trives med det. Klart det koster meg mer, men hvor mye tryggere føler jeg på handelen, da? Veldig mye. Der har jeg kjøpsloven i ryggen og en forhandler som hjelper meg om jeg skulle få noen problemer jeg ikke klarer å fikse selv.

Dessuten mener jeg gitarsjappa som både klarer å fikse gitarer,amper og selge mye flott utstyr burde vært verneverdig. For min del betyr sjappa og menneskene i den like mye som handelen i seg selv.

Sånn er det, mener jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da hører jo du til den gruppen jeg mener har forutsetninger for å overleve i bransjen. Og jeg syntes du skal være glad om du klarer det, for da har du i det minste en jobb du er glad i, og jobber med ting du brenner for. :D

Hvis jeg var deg ville jeg brukt GN her for alt hva det er verdt. Og det er mye. Sjekk feks hvordan Rocktrond - PowerGuitar.no her har dialog med folk om alt fra websidefunskjoner til vareutvalg, image på websida si osv. Få deg en webside, om du ikke allerede har, fortell alle på GN hvor du driver butikk, markedsfør den her på GN, sett inn småannonser her, vær aktiv i Forhandlerhjørnet, ta dialoger, spør hva folk syntes om ditt og datt osv. Det skal jo ikke så mange flere salg eller oppdrag til før inntjeninga bedrer seg :D

Vel, tenkte å delta litt her som privatperson i første rekke, men grensene er jo svært uklare. Det blir jo en slags livsstil dette her. Du vet, man kan "brenne litt for godt" også, så man står i fare for å brenne ut litt. Men vi har jo overlevd i bransjen i ca. 30 år, og har ikke tenkt å gi oss. Skal sjekke ut litt hvordan vi kan profilere oss her, finnes det flere tips er jeg mottagelig. Men jeg prøver jo å bruke tida mer på de "praktiske sidene" enn å være på forumer da. Men å fortelle hva vi heter og hvor vi er, kan jeg da gjøre: Butikken vår heter Guitar Workshop (eller nå rettere sagt Oops/Guitar Workshop) og ligger på Bekkestua. Jeg mener å ha lagt til en link til hjemmesida vår i profilen min, en side som vi ikke har allverdens tid til å oppdatere hele tida, men den forteller vel en del likevel. Ironisk nok har noen kalt meg RockTrond også, uten at jeg har annektert navnet - har ikke noe med det synonymet å gjøre, men; lykke til til vedkommende. Takker for tips, vi trenger den drahjelpa vi kan få. Trond Tufte, Guitar Workshop :blush: Endret av Guitarexpert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.