Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD!


Alfi27

Anbefalte innlegg

i dag klokken 14:30 fikk jeg et lite hjerte-attak da jeg gikk inn på posten.no. den nye gitaren var klar til henting!

så jeg henta den, gikk berserk på pappeska, og jeg åpna sakte, men sikkert hardcasen. hva var oppi den, tro? jo, en Epiphone Les Paul Custom Zakk Wylde Bullseye med EMG 81/85. den så faktisk helt ny ut.

den var virkelig vakker! jeg prøvde å spille på den (uten forsterker, jeg må vente til lørdag/søndag med det -.-). den var helt herlig å spille på! såklart, dere såkalte "kjennere" (snobber vil nå jeg si) vil nok påstå at den ikke er særlig god (men så er ikke dette en gitar til 30-40k heller). jeg har riktignok bare spillt i 1 år, men når en gitar er god å spille på, så er den nettopp det (for meg)! man kan ikke diskutere om løk er godt. smak og behag. lyden vil jeg tro er god, men det får jeg ikke testet med det første.

108378_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/43662/108378.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

.den var helt herlig å spille på! såklart, dere såkalte "kjennere" (snobber vil nå jeg si) vil nok påstå at den ikke er særlig god (men så er ikke dette en gitar til 30-40k heller). jeg har riktignok bare spillt i 1 år, men når en gitar er god å spille på, så er den nettopp det (for meg)! man kan ikke diskutere om løk er godt. smak og behag. lyden vil jeg tro er god, men det får jeg ikke testet med det første.

Følte meg truffet av snobbe-uttalelsen. Likevel vil jeg si: Vi kan snakkes om 10-15 år. Gratulerer med ny gitar, uansett. Den er sikkert midt i blinken (Tok du den? :P ) for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen syntes løk er godt. Den som sier noe annet må være helt på bærtur

(Grattis med ny gitar :ninja: )

Løk i alle tenkelige former er omtrent selve essensen i alt av kjøttretter og tilbehør, du spiser så mye løk i året at du aner det ikke selv.. Hvis du ikke liker løk liker du ikke varm-mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg truffet av snobbe-uttalelsen. Likevel vil jeg si: Vi kan snakkes om 10-15 år. Gratulerer med ny gitar, uansett. Den er sikkert midt i blinken (Tok du den? :P ) for deg.

+1

Har hatt en god del gitarer til UNDER 10.000 kr, og har nå en Mayones til litt over 20k, og må bare si, det er ett instrument helt i en annen klasse.

Ja, jeg sier instrument og ikke gitar. Den fortjener virkelig ikke å bli sammenliknet med de andre gitarene mine iallefall. De blir som trefjøler med strenger på, i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Har hatt en god del gitarer til UNDER 10.000 kr, og har nå en Mayones til litt over 20k, og må bare si, det er ett instrument helt i en annen klasse.

Ja, jeg sier instrument og ikke gitar. Den fortjener virkelig ikke å bli sammenliknet med de andre gitarene mine iallefall. De blir som trefjøler med strenger på, i forhold.

Nettopp. Det er noe der. Var ikke meningen min å ødelegge din glede over ny gitar, Alfie, men når du går ut såpass hardt mot de du betegner som "såkalte" kjennere og snobber, kjente jeg et ørlite snev av provokasjon. Og i og med at du har spilt gitar i ett år, tenker jeg at du nok kommer til å forandre både meninger, holdninger og preferanser framover. Ydmykhet er en dyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke, det er like moro å få ny gitar, uansett om den koster 3000 eller 30.000 !

Jeg likte veldig godt fargelakkerte gitarer før (Der man ikke ser NOE treverk) Men har gått over til å ELSKE diverse sunbursts, lakkerte lønnetopper, og forskjellige treverk.

Jeg er spesielt glad i den nye lønnetoppen på Mayonesen min, da den er tredimensjonal... Setter man øynene på ett sted på gitaren, og flytter litt på den, kan man se dybden i selve treverket, og at selve fibrene ligger på forskjellige dybder!

Mange gitarer kan være rene kunstverk.

Men nå sporet jeg av VELDIG her, og må bare si en gang til, gratulerer med ny gitar, EMG-Pickups er rått til metall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Det er noe der. Var ikke meningen min å ødelegge din glede over ny gitar, Alfie, men når du går ut såpass hardt mot de du betegner som "såkalte" kjennere og snobber, kjente jeg et ørlite snev av provokasjon. Og i og med at du har spilt gitar i ett år, tenker jeg at du nok kommer til å forandre både meninger, holdninger og preferanser framover. Ydmykhet er en dyd...

Joda, jeg kommer sikkert til å endre mening. Men da har jeg hvertfall en veldig fin gitar i samlinga :D

Akkurat nå synes jeg at den er veldig god. Hvis jeg hadde kjøpt meg en slik Mayones så hadde jeg ikke merka stor nok forskjell (enda) at det hadde vært verdt prisforskjellen. Takk til alle :) håper jeg blir fornøyd med lyden.

Det var ikke for å være frekk mot snobbene her :lol: neida, men jeg sier det nettopp fordi jeg ikke merker noen særlig forskjell på gitarer som koster dobbelt så mye. Den var midt i blinken, og :D

Jeg betalte 4800,- inkl postoppkrav.

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.