Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

B-B-B-Billig?


s0und

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Annet pris eksempel.

Gibson Les Paul :

17.295,00 DKK

Kurs : 114,7

=19.840 NOK

Pluss 24% toll/mva =

ca 24.500 NOK

- dansk skatt

+ frakt

lik pris som i norge ca.

Tar du deg en dansketur og henter gitaren og burner igjennom tollen, så vil det bli en del billigere. Sjekka noen andre priser, noen marshall kabinetter/amper++ var så og si samme prisen som i Norge, Vet ikke om det var du som var heldig og fant et godt tilbud, eller om det var jeg som hadde uflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på moms og frakt og kurs vettu ;)

Den Line 6'n koster 4995DKK, ok

4995* 1,147 = 5729NOK

+ 24% moms

5729 * 1,24 = 7104NOK

pluss noen hundrelapper i frakt.

Du kan be de trekke fra dansk moms, men du vil uansett ikke spare noe i forhold til å få et godt tilbud her hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo påstå at en Peavey Wolfgang til 6000 nok ink moms og frakt er sykt billig. Det tilsvarer 40% av normal norsk pris. Nå er det sikkert noen som ikke synes 40% er mye, men jeg er ikke en av de. Jeg vil helt sikkert tro at man ikke har like mye å gå på Gibson/Fender gitarer. De tar seg sikkert godt betalt allerede fra fabrikken.

Det vittige med eksemplet ditt slash er at du jo ikke trekker dansk moms som er lik vår egen. På beløp som 19000 er det faktisk ganske mye, og som du selv sier; den danske krona er høyere enn den norske slik at det er enda litt å spare der ja. Vi må jo se dette iforhold til hva vi handler, det er jo viden kjent at netto gevinsten på slike ting er lav, ergo har man ikke mye å gå på. Skaffer jeg effekter og sparer 500 kr er jo det faktisk latterlig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wolfganggitaren har jeg sett i diverse andre butikker rundt om i verden; prisen i Norge er latterlig høy sammenlignet med alt jeg har sett av priser på den i utlandet. De andre produktene har jeg ikke noe særlig grunnlag å uttale meg på, det virker unektelig rimelig, men ikke overraskende billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er latterlig dyrt i Norge i forhold til andre land, det er fordi vi får latterlig mye i lønn, og bor i et latterlig godt land. :)

Ok, var ikke helt sikker på hvor mye moms danskene betalte. trudde der var snakk om 10-12%, men ok:

Les paulen:

17.295 DKK * 0,76 = 13.145 DKK eksl moms

13.145 DKK * 1,147 = 15.076NOK eksl moms

15.076 NOK * 1,24 = 18694NOK Inkl moms.

Det er latterlig billig. :)

Men det blir faktisk billigere å betale Norsk moms enn å hente den selv og smugle. ;) NOK pris med dansk moms er 17.295 * 1,147 = 19.837

hmm :) Det som faen meg er skummelt er at en Les Paul Supreme eller Custom kommer på 23.775NOK + frakt. I luthmankatalogen ligger de på 34.995! s0und : si fra når du skal bestille noe a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på moms og frakt og kurs vettu ;)

Den Line 6'n koster 4995DKK' date=' ok

4995* 1,147 = 5729NOK

+ 24% moms

5729 * 1,24 = 7104NOK

pluss noen hundrelapper i frakt.

Du kan be de trekke fra dansk moms, men du vil uansett ikke spare noe i forhold til å få et godt tilbud her hjemme[/quote']

Pga. diverse EU og sånt pleier det å være skattefritt å sende varer mellom mange land i europa, deriblandt Danmark, og Norge(gjennom EØS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man reiser ned og får trukket fra dansk moms' date=' kan man lett få den med seg inn i norge uten å tolle/momse den :)

Lurer på om Nettomusic kjører tilbud....[/quote']

Det er vel ikke så lett å komme i en butikk og spørre om de kan selge den over disk uten moms. Blir som å komme i en butikk i Norge og be de trekke fra momsen, fordi du skal fortolle det i et annet land.

Og hvis du ikke får trekt fra momsen i danmark, er et billigere å betale Norsk moms enn dansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville jo uansett være billigere å bestille fra statene da.. kurs og slikt tatt i betraktning så var jo ikkje det så sykt billig?

Mulig, men må si det er litt mer komfortabelt å bestille i fra Sverige eller danmark i forhold til USA.

Hvordan ligger prisene i sverige ann i forhold til Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt fra kilder med kontakter i Tollvesenet er det veldig kjipt hvis du blir tatt for smugling av en gitar. Da beslaglegger de varen og du får den ikke tilbake ved å betale moms. Da blir det fort kostbart.

Enkelt å lure de da... Sier du bare er en musiker og kjører med gitarn opppi en kasse eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.