Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

B-B-B-Billig?


s0und

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eller la væreå si noe i det hele tatt :P Dette krever jo ikke trylling' date=' bare å gå forbi, som tusener gjør med sprit. Ta med en gammel gigbag ellernoe.[/quote']

Hvis du fjerner all mulig emballasje og alt sånn, hvordan kan de bevise at du har kjøpt den? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp. Derfor må du kunne legge frem bevis om at gitaren er tatt med fra Norge i utgangspunktet. Og den momsen de trekker fra i Danmark får du ikke cash i hånda som lavere pris. Den ettersendes gjennom Staten slik at du automatisk får krav om norsk moms i postkassen.

Hvis du kommer med gitaren i tollen og ikke kan gjøre rede for den, blir den tatt fra deg. Hvis du ikke blir stoppet slipper du selvfølgelig unna. Men alt i alt er det en billig forsikring å betale momsen, særlig i forhold til å bli fratatt utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får momsen i retur før man går på båten evt. flyet. Jeg trenger ikke å gjøre rede for noe som allerede er mitt, hva mer enn å spørre om den er ny kan de gjøre? Selvfølgelig er det ingen som vandrer rundt med en kvittering på en gitar de kjøpte for "3" mnd. siden??!? Jeg kunne jo like gjerne ha besøkt en kompis og jamma litt for alt de vet.

Jeg ønsker ikke å oppfordre til å smugle noe som helst og ja det er lurt å betale den norske momsen iogmed at den er lavere, slik at man ikke mister instrumentet.

Dette er uansett ikket topicen på tråden, faktum er at nettomusic er billig uansett om du betaler norsk moms eller ikke. Vill bare gjøre folk oppmerksom på den butikken eksisterer dersom de ikke visste om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke å gjøre rede for noe som allerede er mitt' date=' hva mer enn å spørre om den er ny kan de gjøre? Selvfølgelig er det ingen som vandrer rundt med en kvittering på en gitar de kjøpte for "3" mnd. siden??!? [/quote']
Gjenstander du har tatt med til utlandet fra Norge' date=' kan tas med toll- og avgiftsfritt tilbake. Du kan ved innreisen bli bedt om å dokumentere at de gjenstandene du hadde med deg, er de samme som da du reiste ut. Hvis du før utreisen henvender deg til Tollvesenet, får du utstedt et spesielt legitimasjonsbevis hvor du kan føre opp de gjenstandene du ønsker å ta med deg. Dette kan vœre radio, foto- og videoapparat, kikkert, PC og lignende[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mod' date=' jeg ruler, gjør som jeg vil, og stjeler tråder der jeg kan. :evil:[/quote']

:)

S0und: Jobben dem er å ta fra folk de billige godvarene. Har de sjangs så benytter de seg nok av å gjøre en god jobb :)

Synd for dem som måtte faktsik ha med seg sin gamle trofaste gitar, men han kunne jo tatt med kvitering/legimitasjon på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda betviler ikke at tollvesent skriver det' date=' jeg bare sier at jeg tror det er vanskelig å håndheve det.... lets just stick to the topic man....[/quote']

Har du enda ikke skjønt dette? Hvis du er norsk statsborger og kommer tilbake fra utlandet, så er det mer enn høyst sannsynlig at du også har reist UT fra norge. Sant? Når du da kommer tilbake, MED gitar, som du IKKE har kvittering fra TOLLEN på når du reiste UT, så skjønner jo de at du alldeles IKKE har hatt med deg en gitar UT av landet, bare inn,altså du har kjøpt gitaren i UTLANDET. Get it? Allright...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skjønner ikke det, det er like sannsynlig at jeg kan ha med meg en gitrar som om jeg har med meg en koffert...get it? stæsj en ny gitar i en gammel gigbag og det meste går glætt....capiche? nå er jeg drittlei av å diskutere dette og dette blir min siste post om dette emnet. Jeg er jo levende bevis på at dette går bra hver gang...comprende?

P.s.

Senest nå et golfsett som jeg hadde fått i gave i Asia... denne ble ettersendt med båt, og tollerne ga meg beskjed om at de skulle dra ned og sjekke at dette faktisk var mitt eget sett kjøpt i norge. Joda alles in ordnung der...bare å reise og hente settet. :mrgreen: til opplysning ligger det settet på oppunder 20k i norge, jeg måtte ikke fremlegge noen som helst kvittering.... explain that?!?

P.p.s.

Kan godt forstå at situasjonen er annerledes i nord-norge, det er jo for h.... like mange tollere som reinsdyr der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et golfsett er ikke en gitar. Hvilke regler som gjelder for golfsett aner jeg ikke, ei heller for alle typer gaver. Du kan fortsatt få en regning i posten.

Og hvis de folka som har stoppa deg (hvis du har blitt stoppet) har gjort jobben sin så har du blitt pent nødt til å bevise din "uskyld".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et golfsett er ikke en gitar. Hvilke regler som gjelder for golfsett aner jeg ikke' date=' ei heller for alle typer gaver. Du kan fortsatt få en regning i posten.

Og hvis de folka som har stoppa deg (hvis du har blitt stoppet) har gjort jobben sin så har du blitt pent nødt til å bevise din "uskyld".[/quote']

Greit å satse et par spritflasker for å få de litt billigere, men jeg vet ikke om jeg hadde satset en hel gitar eller et golfsett på å ikke betale toll inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.