Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kølabrennern [14.08.2010]


Kølabrennern

Anbefalte innlegg

I lys av at jeg i går mottok min custombygde Les Paul-aktige gitar fra Kanada, tenkte jeg det var kurant å endelig legge ut alle gitarene mine i galleriet her. Vi begynner med ovennevnte gitar.

Jeg er en liten og spinkel kar, og jeg elsker Les Pauls; to ting som ikke alltid går like bra isammen. Derfor fant jeg det for godt å få meg en bygd etter mine spesifikasjoner. Det vil si at kroppen skulle være tynnere enn normalt, og uthult. Halsen er også relativt tynn. Det sitter Faber hardware på den, Skatterbane Metalbrane-pickuper og Tonemojo 21-toners Jimmy Page-oppsett med fire push-pull knotter. Søramerikansk mahogni, analine-pigmenter for farge, tynn nitrocelluloselakk etc etc. :)

DSC_3331.jpg

DSC_3334.jpg

DSC_3328.jpg

DSC_3330.jpg

DSC_3332.jpg

DSC_3316.jpg

Deretter har vi en Nick Morgan Les Paul-aktig gitar. Brasiliansk rosentre i gripebrettet, søramerikansk mahogni og masse annet kos.

DSC_6874.jpg

DSC_6862.jpg

DSC_6860.jpg

Og min eneste Gibson, en 1990 Classic med masse oppgraderinger, blant annet WB Firewater-pickuper, Faber hardware og RS-kit.

DSC_6676.jpg

DSC_7420_1_2smalltest.jpg

Edwards E-LP98LTS med WB Firewater-pickuper.

DSC_2418.jpg

DSC_2406.jpg

Epiphone Japan Les Paul Junior, ltd. edition lacquer finish. Skatterbrane P90.

DSC_6589.jpg

DSC_6714.jpg

Har et par andre gitarer også, men ingen bilder av dem for øyeblikket. :)

Endret av Kølabrennern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Innendørsbildet er HDR, det vil si 5 forskjellige eksponeringer satt sammen til ett bilde for et større spektrum av lysnivåer. Halve moroa med det er å overdrive, så det ser nesten litt digitalt ut.

Og ja, bytta pickupringene og hardware med en gang den kom. Må få meg plekterbrett til den også, hadde håpa at noen forumfolk kanskje hadde Historic spec. plekterbrett å selge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en liten og spinkel kar, og jeg elsker Les Pauls; to ting som ikke alltid går like bra isammen. Derfor fant jeg det for godt å få meg en bygd etter mine spesifikasjoner. Det vil si at kroppen skulle være tynnere enn normalt, og uthult. Halsen er også relativt tynn. Det sitter Faber hardware på den, Skatterbane Metalbrane-pickuper og Tonemojo 21-toners Jimmy Page-oppsett med fire push-pull knotter. Søramerikansk mahogni, analine-pigmenter for farge, tynn nitrocelluloselakk etc etc. :)

Hva fikk deg til å velge Skatterbane-pickupene? De er jo riiimelig ukjente her I Norge. Var de lett tilgjengelige og 'billige' å skaffe for gitarbyggeren eller hadde du bestemt deg for disse pickupene fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fikk deg til å velge Skatterbane-pickupene? De er jo riiimelig ukjente her I Norge. Var de lett tilgjengelige og 'billige' å skaffe for gitarbyggeren eller hadde du bestemt deg for disse pickupene fra før?

Jeg hadde allerede denne Skatterbrane P90-en og likte den veldig godt. Samtidig har jeg prata en god del med Rod Kinkade, mannen back pickupene. Han har jo vært en kontroversiell figur på diverse LP-fora før, men det har aldri vært tvil om at pickupene hans er bra. Jeg spiller mest metall og hardrock, men har ingen typiske metalpickuper med mye output, da jeg ofte syns det går på bekostning av strengedefinisjon og lydkarakter. Rod har et langt essay om akkurat det temaet på sida si, så det er vel en blanding av entusiasme over akkurat det og det at jeg allerede kjenner til produktet, som gjorde at jeg valgte å gå for nettopp disse pickupene. :)

http://www.skatterbrane.com/frequent-questions.php#hotpickups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fete gitarer. Gratulerer med den nye custombygde. Den ser helt ufattelig fet ut :) Hvem er det som har laget den? Eneste gitarmakerne som er kjent for Les Paul replicas i Kanada som jeg kjenner til er Guitar Clinic men jeg tror ikke de holder på lenger.

Takk takk! Gitaren er lagd av Scott Wilkinson, også kjent som "ex-nihilo" på MLPF. Han og Tom Bartlett utgjør den harde kjerne av replica-makere i Kanada nå i dag, selv om Scott nå selv sier at han gitt seg etter å ha oppfylt sitt eget opprinnelige ønske om å bygge drømmegitaren til seg selv. Det var visst ikke helt planlagt å begynne å bygge for andre, noe jeg kjenner meg igjen i mtp. mitt eget bandprosjekt, som har blitt mer styr enn glede etter at folk fikk øya opp for det. Og apropos det, så ja, skal begynne å tracke den nye Myrkgrav-skiva med denne her, det er det jeg har gått og venta på nå før jeg har fått kommet igang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.