Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

6-strengs Ibanez prestige


Gold_top78

Anbefalte innlegg

Ved å ikke gå over til 7-strengs gitar trenger jeg litt råd om noen har noe å komme med?

Jeg bruker nå Ernie ball 6 string baritone 13 - 72. Har i tilegg montert ekstra fjær og fått grei balanse. Problemet er å holde stemmingen i H, i visse tilfeller nå så skal det lite til at tonene detter ned nesten en heltone. Jeg vil også unngå å sperre blokka ( trenger vibarm ).

Så, av mangel på ideer på dette tidspunkt trenger jeg råd. Eller om svaret er : " Kjøp deg 7-strenger " ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at du utvider sporene i nøtta hvis de ikke er store nok.

Hvis disse er trange kan du bare glemme å holde gitaren stemt.

Hva slags gitar bruker du, og hvilken type tremolo?

I utgangspunktet skal det ikke være noe problem å få en gitar til å holde stemminga, selv stemt ned til H.

Han bruker en Ibanez Prestige som har floyd rose etter det jeg vet.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de strengene du bruker er for tykke ja. Barotone strenger er jo ment for baritone gitarer som har lengere skala blant annet. Jeg bruker 10-60 på 7 strengern min, ofte stemt ned i drop A, og tykkelsen er helt perfekt. Du kan jo da evt kjøpe deg et sett med 7 strenger og sett på de 6 tykkeste. Så vidt jeg vet er det det Mick Thompson i Slipknot gjør, som bruker drop B og drop A tunings på 6 strenger.

Endret av Teppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode råd :rolleyes:

Skal prøve ut forslagene.

Og til litt tilbakemeldinger

tremelo er Floyd rose

Det kan godt tenkes at tykkelsen er litt i det meste, jeg må vikkle opp H strengen.

Jeg har så og si alltid spillt i E standard men grunnet litt forandring i musikk stil ble dette nødvendig. Så når jeg da la fram at jeg skulle spille 6-strenger ned i H ble jeg anbefalt baritone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.