Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

brutal legend gitar Clementine


Anbefalte innlegg

Hm. Det jeg tror flere av oss med litt erfaring forsøker å si noe om, er at du bruker mer penger på dette enn det vi tror at du kommer til å klare å utnytte. Det er selvsagt for det første en antagelse, og videre noe vi egentlig ikke har noe med, men det sier også noe om at vi ønsker at du skal få et produkt du blir fornøyd med.

Her handler du godsaker i den ene og andre retningen. For å begrense meg til meg selv og mine meninger, så synes jeg du skal bygge deg en gitar først, der du kan kaste for eksempel kropp og hals, og så sette hardware på forsøk nummer to, der du bruker de dyre delene dine til det. Nå gjør du jo som du selv vil, og jeg vet veldig godt at det finnes mange som har mer penger enn meg, og som derfor synes det jeg anser som en god sum som lommerusk. Det er mulig det er noe der.

Men- for å være helt ærlig, den første gitaren du lager helt fra bunnen av, kommer trolig ikke til å være en god gitar. Er du heldig, flink og veldig tålmodig, blir den i beste fall spillbar. Da er det dumt å tro at den blir "konge", fordi du har brukt masse penger på det. Er du komfortabel med å bruke summene du har lagt ut på en gitar som spillemessig sett, trolig er "knapt spillbar", så er det greit for meg.

Når det er sagt, det er mulig du er flinkere enn det jeg tror, og at jeg tar helt feil. Dette er skrevet i aller beste mening, og ikke ment som kritikk av deg eller prosjektet. Jeg følger med i spenning, og gleder meg til å se at gitaren blir ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg kan ikke si jeg har noen ferdigheter med treverk... mest fordi jeg ikke holder på med det så mye, men jeg tenker å få hjelp ifra masse folk, kompisen min som inpirerte meg til å begynne å spille (fordi han drar litt damer og er kul :P )han pusset opp en gitar, og faren hans er ganske flink med gitarer, mulig jeg kan få hjelp av dem, men har vurdert å kjøpe et sett på ebay eller noe, og sette det sammen og se hvordan det går, men det kommer an på hvordan det går! skapte visst litt debatt ved Van Halen komentaren... hehe, var bare ment som en spøk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

The-Odd. Fikk du noe svar på om man kunne kjøpe mindre enn 1kbm med treverk?

ja, jeg fikk svar, han sa han hadde noe på lager, og det ville bli billig, men sa ingen pris. problemet, derimot, var at det han hadde lå lang bak i lageret, og han sa det ville ta en halv dag å grave det frem, og da kunne jeg vente til våren. da ville de også få inn mer tre. han sa også at hvis jeg MÅTTE ha det nå, kunne jeg ringe hovedlageret, men jeg fikk ikke noe nummer, så jeg sendte en e-post til hovedsiden deres, og spurte om nummeret, men har fortsatt ikke fått noe svar. venter forsatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med mindre du mener man kunne kjøpe kropper da, eller om du vil kjøpe i kbm... for det spurte jeg ikke om, spurte om han hadde noe som kunne brukes til en gitarkropp. Bare å ta kontakt med han. Nr. er 90861455, åpningstidene var mellom 08:00 og 16:00, hvis jeg ikke husker feil, han holder til i hønefoss. håper det hjalp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

greit, en oppdatering har kommet, som ønsket:

ikke noe spess å opdatere om egentlig. vanskelig å finne treverk til kroppen (svart-or), sliter med å velge mellom set-in neck, eller neck-trough... får ikke lov av foreldre å kjøpe en dyr gitarhals uten en kropp, i tilfelle jeg skulle finne på å legge prosjektet dødt. men det kunne ikke falle meg inn, har liksom fått så mye negative komentarer fra venner om at jeg ikke kommer til å klare det, så nå brenner jeg for å bevise at de tar feil! har kanskje nevnt det før, men har fått pick-upene, EMG 60x i halsen (chrome) og EMG 85x i Bridgen (også chrome). sliter med å finne ut vinklene på gitaren, både på kanter, og halslommen, tenker å kjøpe tune-o-matic bridge på en musikkbutikk i oslo, men vet ikke om de har svart tailpiece, skal kjøre svart tailpiece og chrome tune-o-matic bridge. kjøper halsen fra soulmateguitars.com. har tenkt på en roternde selectorswitch, 3-veis, men finner ingen, men fant en 4-veis, så har jeg et valg som gjør at jeg slipper støy, selv om pick-upene er aktive :lol: har fått mange gode ideer til gitarer, ikke relatert til dette prosjektet :P har spurt en fyr fra sveeart.com (tror det er .com) og spurt om han kan male gitaren for meg, inkludert de røde symbolene (har lyst til å kjøre glow-in-the-dark maling, som lyser litt ondt-rødt i mørket) kommer ikke på noe mer, men kan jo skrive mer siden, glad for at folk tar interesse i prosjektet mitt ;) tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker å kjøpe tune-o-matic bridge på en musikkbutikk i oslo, men vet ikke om de har svart tailpiece, skal kjøre svart tailpiece og chrome tune-o-matic bridge.

http://www.thomann.de/se/search.html?xsid=aefa51dcc3d013b69947054560d65372&KF=on&gk=gietbrsh&oa=ala&bn=&pr=&wgfid1=8817&wgf8817=Black&wgfid2=8818&wgf8818=Stop+Tailpiece&wgfid3=8826&wgf8826=&wgfid4=8827&wgf8827=

http://www.thomann.de/se/search.html?xsid=aefa51dcc3d013b69947054560d65372&KF=on&gk=gietbrgs&oa=ala&bn=&pr=&wgfid1=8814&wgf8814=Chrome&wgfid2=8815&wgf8815=Tune-O-Matic&wgfid3=8825&wgf8825=&wgfid4=8816&wgf8816=

har tenkt på en roternde selectorswitch, 3-veis, men finner ingen, men fant en 4-veis, så har jeg et valg som gjør at jeg slipper støy, selv om pick-upene er aktive

¿Que?

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¿Que?

--Gunnar

en roterende selectorswitch, som har tre "stop" (finner ingen bedre måte å forklare det på:P )som jeg kan velge pick-up på. men finner ingen 3-veis, men har funnet en med 4 "stop", noe som gjør at jeg kan ha ett stop som ikke fører til noen pick-ups, så kan jeg slippe litt ulyd når jeg ikke spiller på gitaren, selv om man får samme effekten av å skru volummet helt av, men det er bagateller!

her er linken til den jeg har funnet: 4-veis roterende pick-up og er vel kanskje lurt å lete etter kropp ja... fikk et kongetips om å lete hos en møbelsnekker:) så da er det bare å finne en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

HAH! i'm BAAAACK! dere er vel passe lei null form for framgang, men slik er nå livet:

liten up-date, jeg har kjøpt ny gitar, en Ibanez Egen-18 TVF (jada, dragonforce-trolls, bare troll i vei) og fikk den for en akseptabel pris. greia var at det var noen småting som jeg måtte fikse, så jeg leverte den til min lokale musikk-sjappe for at de skulle sette den opp for meg. greia er at denne set-upen er nesten det det høres ut som: en set-up (felle). det vil koste meg 1120 kr (etter det jeg forstod) for det de har gjort, selv om jeg spesifikt ba dem om å kontakte meg angående pris så vi kunne klarere det. men det gjorde de altså ikke. skal hente gitaren i morgen, og må da punge ut 1120 kr (ufrivillig og uten noen form for å trekke meg ut av det) av de 2000 kr jeg hadde igjen til dette prosjektet...

halsen kommer til å bli ordentlig customized (ja, såpass at jeg måtte skrive det med en Z!) så den kommer til å koste kanskje over 3000, pluss kroppen (som jeg var nære på å få tak i, men så tok ikke fyren kontakt mer, så jeg leter forsatt etter tre... tror faktisk svart-or er Norges vanligste tre, men jeg FINNER DET F**N MEG IKKE NOE STED!) og så er det lakkering, forming av kroppen, finne diamant-plate, få satt sammen kroppen... blir sliten bare av å tenke på det. men må ta babysteg i såfall. men så er det bursdagen min snart, da blir jeg 17! da kan det hende jeg får litt ca$h i lomma, og kan fortsette dette prosjektet! er det noe mer da...?? kanskje noe dere lurer på, føler alltid at jeg glemmer noe, samme greia når jeg skal skrive en E-post. det er liksom noe som mangler... nuvel, gjort er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.