Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

brutal legend gitar Clementine


Anbefalte innlegg

Hei alle intresserte!! ;) jeg skal lage en gitar, eller en kopi av en gitar fra spillet Brutal Legend! :lol: jeg har bare noen problemer jeg håper dere kan hjelpe meg med... dette er min første gang jeg bygger en gitar.

- Symboler det er fire symboler på gitaren(hodet, nederst i venstre og høyre hjørne foran på gitaren, bak på kroppen til gitaren, stor), men jeg finner ingen gode bilder av dem. Hvis dere har bilder av noen av disse symbolene, kunne dere sende dem til meg? det bør være god oppløsning på dem og ikke være i vinkel.

- halsen vet ikke hvilket materiale halsen er laget av. kunne dere hjelpe meg?? her er ett bilde (tror jeg, vet ikke hvordan man gjør dette) av Eddie, men zoomer du inn på hodestokken og halsen, ser du fargen. http://jeux-video.portail.free.fr/actualite/11-02-2009/brutal-legend-the-metal-will-live-on/76733.jpg

Hvilket materiale er det? Gran? Eik? Bjørk? HVA?! evt. trenger jeg å bruke olje? jeg vil ikke ha noen "jeg tror"- svar, vit det helt sikkert!

- hvor tykk bør kroppen være, hvor dypt skal jeg frese elektronikken? all elektronikken er foran på kroppen, som på en flying v (det er jo en flying v på en måte) og hvor kan jeg få tak i en metall plate med mønster på?? som her (hvis det er et bilde her) http://www.tone-guard.com/Tone-Guard%20Store/DiamondPlate/files/img_0014_2.jpg skal bruke det som pickguard.

- stemmeskruer på bildet over av eddie med hodestokken ser dere stemmeskruene. vet dere om noen som selger noen som ligner? si ifra hvis du vet det! jeg kommer til å poste flere spørsmål i tilfelle det er mer jeg lurer på :D

tusen takk, hilsen Odd Martin Osen (the Odd, Oddern, Oddish etc) fikk ikke til bilder, så jeg bare la linker der! kommer til å lage youtube-video om det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ikke for å være en party-pooper her, men hvis du må spørre om disse tingene - hvordan forventer du å klare å bygge en gitar? Men du mener kanskje å ta utgangspunkt i et kit eller noe?

Hvis du poster noen bilder av det du skal etterligne, får du sikkert noen litt bedre svar - jeg har ikke begrep om hva dette dreier seg om.

Angående halsen - dette er en tegning.. Men materialer som trad brukes til en hals er ikke valgt grunnet fargen. Enten du nå beiser mahogny eller lønn vil du jo kunne få til noe som ligner, men igjen - dette er en tegning.

Angående tunere har jeg aldri sett slike. Men de ligner jo litt på enkelte Sperzel-typer og standard keystone "gibson" tunere i metall.

http://www.stewmac.com/shop/Tuners/Guitar,_solid_peghead_tuners/Kluson_Waffleback_Guitar_Machines.html

http://www.stewmac.com/shop/Tuners/Guitar,_solid_peghead_tuners/Sperzel_Tuners.html

Plekterbrett i det materialet får du helt sikkert kjøpt til både V og Explorer type gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svarene. for de som ikke vet det, brutal legend er ett spill som er super heavy-metal!! jo, angående kroppen, jeg har gjort litt reaserch, og jeg tror jeg vet hvordan jeg skal lage kroppen. jeg har regnet litt og funnet vinklene på gitaren, og kommer til å øve meg på å lage en kropp av en hobbyplate, bare for å øve litt på å bruke verktøyene. kommer kanskje til å lage en preview å legge ut på youtube med bilder av hvordan det ha gått så langt. skal på hytta til helgen og kommer til å lage det der oppe. kommer hjem på søndag og kommer til å poste videoen da, og legge ut linken her!!

PS: halsen er ikke i mahogny, fordi jeg har en les paul og halsen og kroppen er jo mahogny, men den har ikke den type brunfargen, den er jo litt rød-aktig mahognyen, men fortsett å sende inn forslag.jeg driter i om det er animert, jeg vil bare lage en kopi, og skryte litt av det på youtube. har spurt folka på double fine om de kan sende noen bilder med symbolene, men har ikke fått noen svar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: halsen er ikke i mahogny, fordi jeg har en les paul og halsen og kroppen er jo mahogny, men den har ikke den type brunfargen, den er jo litt rød-aktig mahognyen, men fortsett å sende inn forslag.jeg driter i om det er animert, jeg vil bare lage en kopi, og skryte litt av det på youtube. har spurt folka på double fine om de kan sende noen bilder med symbolene, men har ikke fått noen svar enda.

Det er en tegning og ikke en ekte gitar, derfor kan du ikke snakke om hva det ER. Hvis du vil ha noe lignende kan du kjøpe et mahognistykke som er veldig mørkt i fargen (noe er nesten mørkebrunt) eller som nevnt beise/farge opp lønn eller mahogny. Man kan ikke bare lage en hals av et hvilket som helst treslag/emne, det vil du veldig fort erfare.

Skal du lage denne gitaren fra bunnen av selv? og skal den være funksjonell og altså spillbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo en direkte ripoff fra Voyager!

Må si at kroppen var stilig. Tror en slik kropp kunne slått bra an hos mange. :)

Slik ser en Voyager ut, men det er en liten digresjon. http://www.rebbeach.com/gear_gallery/GGT_C_2_voyager.jpg

Vel rip-off var vel å ta i da :D Hvis du mener ræv-sprekken, så tror jeg Steinberger var først ute med den idéen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel rip-off var vel å ta i da :D Hvis du mener ræv-sprekken, så tror jeg Steinberger var først ute med den idéen.

Pfft! Steinberger hadde en anelse til rørleggersprekk. Det er noe annet å stå der med godt drag på hver side for å vise hva man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føles rart ut å ha så mange folk som sitter å følger med på det jeg skriver om. ok, tror jeg har en løsning for halsen. Lønn med en slags beis og en matt-finish?? beisen få frem år-ringene på treet, og gir halsen en mørkere farge. da er spørsmålet: hvilken beis? noen gode forslag. funnet noen gode lønn-halser på Ebay, men de har ikke 24-bånds halser med full lønn hals. og jeg skulle byttet til hvite inlays i stedet for svarte. si ifra hvis dere finner noen gode halser som er full lønn og har 24 bånd og planke hode som ikke står i vinkel (i FOR mye vinkel, hodene er jo litt i vinkel) og (muligens) hvite inlays? kjøper selvfølgelig halsen, men kroppen lager jeg selv. og former hodet, fordi det er jo også et spesielt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.