Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte i Gibson Les Paul Studio


antos

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Fender Telecaster Highway One for en ukes tid siden. I ettertid gikk gjerne handelen litt kjapt, og vurderer nå om jeg skal forsøke å bytte den i en Gibson Les Paul Studio. Vet jo ikke om butikken går med på dette, men prismessig er det ingenting som skiller de to gitarene. Vil dette være fornuftig? Trenger litt tips å råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har du prøvd en Les Paul? Både spillemssig, lydmessig og vektmessig er det jo tross alt VELDIG forskjellige gitarer. Jeg elsker de begge, men er verdt å prøve før du gjør noe dumt.

Om du så finner ut at du liker LP'n best så kan du jo alltids spør butikken om de vil gå med på det, selv om jeg tviler litt da varen din nå tross alt er brukt og dermed daler en del i verdi. Evt så kan du jo vurdere å selge HW1-tele'n på finn og kjøpe deg en brukt LP studio. Koster de det samme i butikken så bør de jo koste omtrent det samme på bruktmarkedet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med butikken nå, de mente det ikke var noe problem. Har faktisk aldri prøvd en Gibson Les Paul Studio, det nærmeste jeg kommer er min Epiphone Les Paul Standard. Men sjangermessig føler jeg en gibson passer bedre for meg. Noen som har prøvd Studio og kan fortelle litt om den? Skal ta meg en tur i morgen å prøve den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en Epi LP Std så ville jeg aldri i verden byttet ut telecasteren, med bakgrunn i det du skrev i en annen tråd om at det er den beste gitaren du har, og at den er fantastisk å spille på og passer til alt.

Ja, en LP Studio er bedre enn en LP Std., men ikke så mye bedre at jeg hadde giddet å ha begge. Da ville jeg mye heller beholdt tele'n for variasjonens skyld. Alternativt byttet tele'n i en Studio, for så å bytte Epi'n mot en Mex/Hi-end Squier-tele.

Just my 2 cents

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det, Tele'n er veldig god å spille på. Men jeg liker veldig godt Epi Les Paulen min rent lydmessig, og tenkte da at en Gibson Les Paul Studio må være tingen for meg. Har en Fender Stratocaster Standard(Mexico) også. Ser for meg å selge epien dersom det blir Studio. Beholdningen blir da Gibson Les Paul Studio og Stratocasteren. Alternativt kan jeg droppe hele bytteprosjektet og heller kjøpe meg en Studio ved senere anledning, men når jeg har sjansen nå så må det nesten vurderes :)

Kom gjerne med råd.

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på jeg får pengene tilbake. Det er snakk om bytte i så fall. En Les Paul Standard er jo drømmen, men det ser jeg på som uoppnåelig, og kanskje litt drøyt, da jeg kun spiller hjemme i stua:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på jeg får pengene tilbake. Det er snakk om bytte i så fall. En Les Paul Standard er jo drømmen, men det ser jeg på som uoppnåelig, og kanskje litt drøyt, da jeg kun spiller hjemme i stua:)

hehe, skjønner. Men uansett, ta å prøv Studioen, og se om du liker den (bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en SG Studio og Standard med det samme - mulig du ikke liker utseende, men prøv de gitarene.

Ellers er det jo ikke så mye å si om Studio Faded som du vel tenker på? Liker du den er jo saken grei.

Hvis du vurderer å kjøpe en strat til kan du jo kikke på American Special (også med humbucker) eller Classic Player 60's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på jeg får pengene tilbake. Det er snakk om bytte i så fall. En Les Paul Standard er jo drømmen, men det ser jeg på som uoppnåelig, og kanskje litt drøyt, da jeg kun spiller hjemme i stua:)

Eeh, jeg spiller for det meste kun hjemme i stua jeg også, men jeg har bestilt meg Mayones til drøye 20k nå nettopp...

Det handler kun om prioriteringer.

Har du tid, og gidder å sitte mange sene kvelder for å selge unna det gamle utstyret du ikke bruker lenger, og kanskje noen gamle verdifulle LP Plater, en annen gammel sykkel, og noe annet skrot du ikke har bruk for, og kanskje drikker halvparten så mye whiskey/vodka/øl/whatever en stund, og kanskje kutter ned på andre ting, så er det utrolig hvor fort det går før du sitter der med en haug med penger du kan bruke på skikkelig go'gitar :D

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, jeg spiller for det meste kun hjemme i stua jeg også, men jeg har bestilt meg Mayones til drøye 20k nå nettopp...

Det handler kun om prioriteringer.

Har du tid, og gidder å sitte mange sene kvelder for å selge unna det gamle utstyret du ikke bruker lenger, og kanskje noen gamle verdifulle LP Plater, en annen gammel sykkel, og noe annet skrot du ikke har bruk for, og kanskje drikker halvparten så mye whiskey/vodka/øl/whatever en stund, og kanskje kutter ned på andre ting, så er det utrolig hvor fort det går før du sitter der med en haug med penger du kan bruke på skikkelig go'gitar :D

Stemmer godt det :rolleyes:

Noen som har erfaringer med Studio modellen, og kan si noe om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med Studio modellen, og kan si noe om den.

Har aldri spilt på en, men de låter som regel bra. Noen er dårlig satt opp, så hvis du skaffer det en, prøv den først og få den satt opp skikkelig. Det er jo veldig versatile gitarer og kan brukes til nesten alt. Det jeg ikke liker med dem, er kun kosmetisk. Jeg liker kantlist på kroppen og halsen.

Studio-modellen har vel også litt tykkere hals enn en vanlig Standard, men det er jo en smaksak. Jeg liker tykk hals.

Ikke drep meg hvis jeg tar feil her, men jeg mener at det er litt forskjell mellom de forskjellige Studio-modellene. Mener det er forskjellige pickups på Faded versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eide selv en studio faded og det var en knallgitar. Helt sjef råkkelyd og vanvittig god å spille på. Har dog en LP Special Faded med P90 i stedet for humbuckere som jeg syntes var enda mer knall, så solgte studioen min for få uker siden da den dessverre aldri ble brukt.

edit: ellers er det vel som han over meg sier; Faded har 50's neck (tjukk), vanlig har som regel 60's neck (ikke like tjukk) om jeg ikke husker feil, og faded og vanlig studio har også ulike pickups om jeg ikke er like på bærtur :P

har nå dog innsett at det er Telecaster som er gitaren for meg, så om du er lysten på en LP Special Faded i Cherry finish med doublecut og P90 i stedet for LP Studio eller Telecastern din så får du rope ut så kan vi bytte ;)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det bytte i en Gibson Les Paul Studio. Jeg angrer ikke ett sekund. Nydelig gitar å spille på. Telecasteren var også en bra gitar, men les paul ligger mitt hjerte nærmest og da ble det mer riktig for meg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.