Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte i Gibson Les Paul Studio


antos

Anbefalte innlegg

Om det er ekte USA-produsert eller ei; HW1 er et av de bedre kjøpene man kan gjøre om man vil ha "bang for the buck" som det så (u)fint heter. Har spilt på HW1 Telecastere, samt at jeg eier en HW1-jazzbass, og ingen av disse instrumentene er et døyt dårligere enn det jeg har prøvd som har vært "ekte amerikansk". Ikke e de værre å spille på, ikke synes jeg de låter ræv, og helt ærlig så synes jeg tele'n som trådstarter kjøpte var utseendemessig dritdigg!

...just my two cents. Blir nok en HW1-tele på meg også en dag ja, om ikke jeg plukker meg opp en japse før den tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det står trykket ganske godt inn USA på HW1'en ja. Men har hørt at enkelte mumler noe om at det ikke er en ekte usa modell, men har aldri fått noen skikkelig begrunnelse. Hva er egentlig historien bak denne modellen?

Kjenner ikke detaljene i beslutningsgrunnlaget for å produsere HW1. Men etter hva jeg har forstått, så kutter de litt kostnader på lakk, litt rimeligere hardware, og så kommer den i gigbag, ikke i hardcase som en Am. Std. Alt det andre jeg har "hørt", anser jeg egentlig som udokumentert "synsing".

Og etterhvert så er noe av det mest fornuftige tankekors jeg har lest, at det antagelig ikke er noen særlige forskjeller på en gitar som er bygget av mexicanere i Mexico, kontra mexicanere i USA. En viss forhandler på Mørekysten har sågar satt på trykk at han syntes en 50's Player Mex er å foretrekke fremfor en Am. Std.

Derfor er min antagelse at når folk får en HW1 i handa, og syntes den er crap, så er de forutinntatt. Blindtest er alltid avslørende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick og avatar tatt i betraktning, kom vel ikke det som noen bombe... :lol:

.. :P

For all del, har prøvd noen knallgode Telecastere, blant annet en Fender MIJ med Bigsby som er dritdigg, og en ESP Vintage Plus, men finner meg ikke helt komfortabel med formen. Personlige preferanser osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Fender, spiller det i grunnen liten rolle hvor den er produsert. Pris og specs sier stort sett det meste om hvordan gitarene er. HW1 serien har fått både slakt og skryt som alle andre modeller og varianter. Jeg for min del har ikke prøvd en HW1 som jeg har likt, uten at jeg kan si nøyaktig hva som ikke passer meg. Bla.a. har jeg ikke likt pickupene veldig godt, men det blir subjektivt på lik linje med finish og andre specs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Fender, spiller det i grunnen liten rolle hvor den er produsert. Pris og specs sier stort sett det meste om hvordan gitarene er. HW1 serien har fått både slakt og skryt som alle andre modeller og varianter. Jeg for min del har ikke prøvd en HW1 som jeg har likt, uten at jeg kan si nøyaktig hva som ikke passer meg. Bla.a. har jeg ikke likt pickupene veldig godt, men det blir subjektivt på lik linje med finish og andre specs.

Jada. Personlige preferanser på lyd, på linje med at mange bytter ut de originale pu's på sine LP'er og Strater, det er jo høyst normalt. I hvertfall for de som leter etter den helt spesielle "sounden" de ønsker seg :D Sjøl er jeg vel ganske lame på akkurat det. Har ikke hatt noen gitarer hvor jeg ikke har klart å få den lyden jeg ønsker ved hjelp av tonekontroller på amp og gitar. :D Derimot har jeg prøvd amper jeg syntes låter crap... Men det er jo et heeelt annet tema... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det bytte i en Gibson Les Paul Studio. Jeg angrer ikke ett sekund. Nydelig gitar å spille på. Telecasteren var også en bra gitar, men les paul ligger mitt hjerte nærmest og da ble det mer riktig for meg :rolleyes:

Grattis med ny gitar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det bytte i en Gibson Les Paul Studio. Jeg angrer ikke ett sekund. Nydelig gitar å spille på. Telecasteren var også en bra gitar, men les paul ligger mitt hjerte nærmest og da ble det mer riktig for meg :rolleyes:

Har en les paul studio (ebony) jeg også :) Veldig stor forskjell mellom de like modellene :) Jeg fikk en veldig god en... høres ut som du fikk en god, du også ;)

Også en erfaring jeg vil dele:

Jeg prøvde en goldop og en standard, her om dagen med en kompis.

Vi begge syntes at min gitar var bedre å spille på (Gibson les paul studio ebony. Jeg sier ikke at studio er best, men at du skal føle når du har funnet en gitar du vil ha. Det har veldig mye å si :)

Grattis med ny gitar!!! Håper du kan ha mye glede av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.