Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte i Gibson Les Paul Studio


antos

Anbefalte innlegg

Da kom endelig dagen da jeg fikk en Tele! Har lenge hatt lyst på en tele i samlinga, og den skuffer ikke. Nydelig å spille på, og en herlig lyd! Halsen er noe tjukkere enn hva jeg er vant til, men på ingen måte ubehagelig. Blir nok en vanesak :)

Skulle egentlig ut i butikken å kikke på Telecaster Baja, men endte opp med Highway One.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har lånt en Gibson Les Paul Studio Alpine White i 2,5 måneder. Jeg syntes du bare skal kjøre på, det er en knallgitar som du kommer til å få utrolig mye glede fra. Kjør på! Det hadde jeg gjort, vis du liker Epiphonen er det iallfall ingen grunn til å nøle! :D

EDIT:

Så at du hadde byttet før jeg skrev dette. Gratulerer med ny gitar btw! :D

Endret av Stiankarlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en Fender Telecaster Highway One for en ukes tid siden. I ettertid gikk gjerne handelen litt kjapt, og vurderer nå om jeg skal forsøke å bytte den i en Gibson Les Paul Studio. Vet jo ikke om butikken går med på dette, men prismessig er det ingenting som skiller de to gitarene. Vil dette være fornuftig? Trenger litt tips å råd :)

Hadde du kjøpt en ordentlig Fender og og ikke highway dritet så tror ikke du hadde angra..

Heller refunder pengene og invester i noe fra American Standard serien eller special...

Som VIn DIesel ville sagt. "No highway option". Samme gjelder Fender :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hel del folk som er rimelig fornøyd med "highway dritet" så hvis du kan uttrykke deg på en litt annen måte er det fint, da slipper vi kanskje eviglange diskusjoner om hva som er "drit" også. For det tror jeg ikke vi har tålmodighet til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom endelig dagen da jeg fikk en Tele! Har lenge hatt lyst på en tele i samlinga, og den skuffer ikke. Nydelig å spille på, og en herlig lyd! Halsen er noe tjukkere enn hva jeg er vant til, men på ingen måte ubehagelig. Blir nok en vanesak :)

Skulle egentlig ut i butikken å kikke på Telecaster Baja, men endte opp med Highway One.

:lol:

Ja, dette er en av grunnene til at man skal ta ting folk skriver på nett med en klype salt. Mange ønsker så sterkt at de er fornøyd med gitarutstyret sitt, at de skryter hemningsløst av noe man egentlig ikke vil ha.... :lol:

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kjøpt en ordentlig Fender og og ikke highway dritet så tror ikke du hadde angra..

Heller refunder pengene og invester i noe fra American Standard serien eller special...

Som VIn DIesel ville sagt. "No highway option". Samme gjelder Fender :D

HW1 er undervurdert. Det er en Telecaster, made by Fender in the US of A. Jeg er overbevist om at de fleste som snakker skit om den aldri har eid en, de har bare lest om noen som mener at lakken er matt og tynn og pu's er rimeligere, og så låter det kleint, og kjærringa syntes ikke den var noe pen, og ikke naboen heller, osv... :lol: Har hatt en jeg, og skitsnakket om HW1 er bare toilbaill, spørru meg... :lol:

Enhver gitarsamling burde inneholde en Tele av et eller annet slag. Jeg mangler en nå, og det må jeg rette på. Telecaster er "The El-Guitar", og alle som spiller så lenge at de blir grå i luggen, eller mister luggen, og fortsetter å spille, de ender opp med en Tele i stativet. I allefall alle de med grått hår eller ikke hår som jeg kjenner, og det er ganske mange. Sånnærebare ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasongen på Telecaster er helt håpløst klumpete og ekkel.. Cutawayen er også altfor trang. Kommer aldri til å skaffe meg en Tele :P

Nick og avatar tatt i betraktning, kom vel ikke det som noen bombe... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HW1 er undervurdert. Det er en Telecaster, made by Fender in the US of A. Jeg er overbevist om at de fleste som snakker skit om den aldri har eid en, de har bare lest om noen som mener at lakken er matt og tynn og pu's er rimeligere, og så låter det kleint, og kjærringa syntes ikke den var noe pen, og ikke naboen heller, osv... :lol: Har hatt en jeg, og skitsnakket om HW1 er bare toilbaill, spørru meg... :lol:

Enhver gitarsamling burde inneholde en Tele av et eller annet slag. Jeg mangler en nå, og det må jeg rette på. Telecaster er "The El-Guitar", og alle som spiller så lenge at de blir grå i luggen, eller mister luggen, og fortsetter å spille, de ender opp med en Tele i stativet. I allefall alle de med grått hår eller ikke hår som jeg kjenner, og det er ganske mange. Sånnærebare ... ;)

Det står trykket ganske godt inn USA på HW1'en ja. Men har hørt at enkelte mumler noe om at det ikke er en ekte usa modell, men har aldri fått noen skikkelig begrunnelse. Hva er egentlig historien bak denne modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasongen på Telecaster er helt håpløst klumpete og ekkel.. Cutawayen er også altfor trang. Kommer aldri til å skaffe meg en Tele :P

Jeg er antagelig dau når du blir grå i luggen... Men jeg trur du tar feil ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.