Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

inntonasjon problemer


jøtul

Anbefalte innlegg

har problemer med å få inntonert gitaren. g-strengen blir sur fra 1-4. bånd (for høy), og fra 14-22. bånd(for lav). den er inntonert slik at overtonen på 12.bånd stemmer med tonen på 12.bånd, synes det er rart at tonen blir for høy på enkelte bånd, og kun på en streng. er en les paul kopi med tune-o-matic lignende bro.

noen som har peiling på hvordan dette kan fikses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så veldig lenge siden jeg byttet, under 2mnd ihvertfall.

Bytt streng først. Det hender det er feil på strenger. Hvis det fortsatt er det samme problemet, prøver du å intonere. (ikke overtonen...)

Så du har en sur g-streng?

Øhøhhøhhøhhhhhhøøøøøøø! Moroklumpen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur G-streng er vel kanskje verdens mest kjente problem hos gitarister. Selv skifter jeg alle strengene etter 1mnd. Jeg spiller altfor hardt og bender til nissen tar meg...

Intonering gjør mye av susen. På de gitarene jeg har stemt ned, ESP i D med 12-52 og Schecter i Drop-C med 13-62, så er ikke dette noe problem siden G-strengen er spunnet. Da holder stemmingen mye bedre.

Prøv med spunnet G-streng? blir rart om man har 10-46 men^^

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLeier å stemme gitaren etter strengenskifte og så konse meg litt om g'strengen.

Dra litt i den og bend litt, så stemmer du den igjen. Og gjenta et par ganger, så vil den bli mer stabil.

Er et triks jeg lærte med tiden, og det fungerer med de fleste gitarene jeg har prøvd det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.